۰
سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۱

بازی پوتین - مدودوف ادامه دارد

دیمیتری مدودف آماده است تا اگر مردم بخواهند، یک بار دیگر برای پست ریاست جمهوری نامزد انتخابات شود.
به گزارش  انتخاب ؛ نخست وزیر روسیه این موضوع را در گفتگو با رسانه های فرانسوی زبان طی دیدار خود از فرانسه بیان کرد.
مدودیف گفت که هدف وی احراز صندلی ریاست جمهوری در کرملین نیست، بلکه انجام امور است. نخست وزیر روسیه همچنین اشاره کرد که دخالت در امور داخلی کشور سوریه اصلا مجاز نیست و سرنوشت این کشور را مردم سوریه باید تعیین کنند.
مدودیف در گفتگو با خبرگزاری فرانس پرس و روزنامه فیگارو برای اولین بار به سوال حضور مجدد در انتخابات ریاست جمهوری پاسخ داده و گفت: «اگر از نیرو و سلامت کافی برخوردار باشم، و مردم کشور به کار من اعتماد داشته باشند، حتما در انتخابات حضور خواهم داشت. البته، نمی توان تغییر ناگهانی شرایط را نادیده گرفت. اما این مساله به مجموعه عوامل بستگی دارد. من قبلا هم گفته ام که هیچ وقت نباید از کاری امتناع کرد. و من معتقدم که هیچ وقت نباید از کلمه «هرگز» استفاده کرد. بویژه اینکه من یک مرتبه در این جریان وارد شده ام و وارد شدن به رودخانه ای که یک مرتبه امتحان کرده ای، دشوار نیست. »
مدودیف برای اولین بار در مصاحبه با خبرنگاران اگر رییس جمهور شخص دیگری بود، حاضر نمی شد در مقام نخست وزیر قرار بگیرد. مدودیف اعتراف کرد که کار کردن با ولادیمیر پوتین برای وی خیلی راحت تر است. مدودیف می گوید که در مقام رییس جمهور نیز با نخست وزیر دیگری نمی توانست به این راحتی کار کند.
مدودیف اشاره می کند که هنوز شرایط در روسیه به شکلی نیست که بخواهند سیستم دوحزبی تشکیل دهند. به گفته وی، سیستم احزاب سیاسی در روسیه بیشتر به اروپا شباهت دارد تا امریکا. و احتمال در آینده نیز به همین صورت باقی می ماند. نخست وزیر روسیه در گفتگو با رسانه های فرانسوی زبان به مساله سوریه نیز اشاره کرد. به گفته وی، میان مسکو و پاریس در رابطه با سوریه اختلاف نظرهایی وجود دارد. به گفته مطبوعات، نخست وزیر روسیه اظهار داشت که تلاش برخی کشورها برای انتخاب رهبر جدید سوریه، به هیچ عنوان قابل قبول نیست. دیمیتری مدودیف در این خصوص می گوید: «بگذارید که نیروهای اپوزیسیون هم در این باره تصمیم بگیرند. بهتر این است که نیروهای اپوزیسیون به صورت قانونی در راس حکومت قرار بگیرند و نه با زور اسحله و حمایت سایر دولت ها.
روزنامه نگاران نظر دیمیتری مدودیف را درباره اینکه فرانسه اپوزیسیون سوریه را به عنوان نماینده قانونی کشور دانسته و برای ایشان سلاح ارسال می کند، پرسیدند. مدودیف در پاسخ گفت که این مساله کاملا بحث برانگیز است. طبق قوانین بین الملل که توسط سازمان ملل متحد به تصویب رسیده است، هیچ یک از دول حق ندارند اقدام خشونت آمیز در جهت تغییرات سیاسی کشور دیگر انجام دهند.
مدودیف خاطر نشان کرد که روسیه به خاطر خشونت در کشور، هر دو طرف درگیری را محکوم می کند. اکنون در کشور جنگ داخلی در گرفته است. به همین خاطر، کلید حل مساله، فقط در گفتگو و برگزاری انتخابات است. کسانی باید به قدرت برسند که توسط مردم انتخاب شوند. ما اصلا نمی خواهیم که کشور سوریه تجزیه شود و به نقطه بحرانی دیگری در منطقه خاور میانه تبدیل شود. به گفته مدودیف، افراطی گرایان از چنین شرایطی نهایت استفاده را می کنند. این مساله به نفع هیچ کس نیست. نه به نفع سوریه است، نه فرانسه و نه روسیه.
کد مطلب: 14917
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *