۰
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۹

اعزام دانشجویان علمی کاربردی به خارج

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان فارسان از اعزام تعدادی از دانشجویان مرکز علمی کاربردی فارسان به خارج از کشور برای طی دوره کارورزی خبر داد وگفت: تعاملات بین دانشگاهی در خارج و داخل از کشور بسیار اثربخش است.
اعزام دانشجویان علمی کاربردی به خارج
 رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان فارسان از اعزام تعدادی از دانشجویان مرکز علمی کاربردی فارسان به خارج از کشور برای طی دوره کارورزی خبر داد وگفت: تعاملات بین دانشگاهی در خارج و داخل از کشور بسیار اثربخش است.
افراسیاب صادقی ۲۶ مردادماه با حضور در ایسنا با بیان اینکه مراکز علمی و کاربردی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری دارند، اظهار کرد: بخشی از نگرانی‌های جامعه امروز را می‌توان با بحث مهارت‌افزایی و ایجاد اشتغال حل کرد، مراکز علمی کاربردی در صورت شناخت صحیح  قابلیت‌ها می‌توانند در این حوزه گام بردارند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان فارسان افزود: یک سند راهبردی برای دانشگاه علمی کاربردی فارسان تهیه شده است و همچنین یک تحلیل محتوایی از وضع موجود دانشگاه‌های علمی کاربردی در استان صورت گرفت، تدوین این سند راهبردی برای اولین بار در کشور انجام شده است.
وی با بیان اینکه ماموریت‌های فراوانی در حوزه‌های آموزشی برای دانشگاه علمی کاربردی فارسان تعریف شده است، گفت: گردشگری، حوزه سلامت، گیاهان دارویی و فرآوری این گیاهان در آینده به رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه اضافه می‌شود، همچنین توانمندسازی نیروهای دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار دارد.
صادقی در ادامه یادآور شد: همچنین درصدد هستیم یک نهالستان تولید درختان جنگلی در مجموعه اراضی دانشگاه علمی کاربردی فارسان احداث کنیم، متاسفانه آتش‌سوزی و قطع درختان جنگلی آسیب‌های فراوانی را به جنگل‌ها به ویژه درختان بلوط وارد کرده و این نهال‌ها برای ایجاد پوشش گیاهی در جنگل‌ها نیاز است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان فارسان از راه‌اندازی یک مهانسرا در این دانشگاه خبر داد و توضیح داد: می‌توان از ظرفیت این مهانسرا برای اسکان دانشجویان غیربومی و خارجی استفاده کرد، همچنین می‌توان برای ارتقای وضعیت تیم‌های ورزشی از قهرمانان ورزشی برای حضور در این استان دعوت کرد تا پتانسیل و تجربه خود را در اختیار دانشجویان رشته‌های حوزه سلامت به خصوص تربیت‌بدنی قرار دهند و در این مهانسرا اسکان پیدا کنند.
وی از اعزام تعدادی از دانشجویان مرکز علمی کاربردی فارسان به خارج از کشور برای طی دوره کارورزی خبر داد و افزود: تعاملات بین دانشگاهی در خارج و داخل از کشور بسیار اثربخش است و دانشجو با شرایط کاری مختلف در کشورهای دیگر آشنا می‌شود.
صادقی ادامه داد: دانشگاه‌های علمی کاربردی بر اساس تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته می‌توانند در حوزه صنعت و مدیریت خدمات اجتماعی دانشجو را برای طی دوره کاورزی به خارج از کشور دانشجو اعزام کنند و این موضوع یک ظرفیت بسیار بزرگ برای دانشگاه‌های علمی کاربردی است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان فارسان عنوان کرد: درصدد هستیم در این دانشگاه یک نگاه ویژه به هنرهای سنتی در چهارمحال و بختیاری داشته باشیم، در بحث نمد اقدامات خوبی در سطح استان صورت گرفت، اما در هنر گیوه و شردنگ و چوقا تولیدات خاصی صورت نمی‌گیرد، می‌توان از ظرفیت این هنرها برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی استفاده کرد، این دانشگاه در گام اول این رشته را به صورت تک درس و پودمان ارائه می‌دهد و درصورت استقبال به رشته تبدیل می‌کند.
وی اضافه کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی فارسان برای اولین‌بار در رشته مربیگری فوتسال اقدام به جذب دانشجو می‌کند، همچنین در نشستی با روسای هیات‌های ورزشی از آن‌ها درخواست شد نیازهای خود را معرفی کنند.
صادقی در خصوص جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه جامع علمی کاربردی فارسان، یادآور شد: در گذشته در شهرستان بروجن ۲ دانشجو در این مقطع فارغ‌التحصیل شدند  که جذب این دانشجویان بر اساس پروژه محوری صورت گرفته بود، این دانشگاه نیز درصدد است در قالب طرح‌های پژوهشی ادارات دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد جذب کند و این نیروها را تحت نظر اساتید توانمند در انجام پژوهش به‌کارگیری کنند که این کار مزایای بسیاری از جمله کاهش هزینه و توانمندسازی نیرو در ادارات دارد.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی شهرستان فارسان در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر این دانشگاه در رشته‌های حقوق، حسابداری، مددکاری اجتماعی، تربیت مربی پیش‌دبستانی و روابط‌عمومی دانشجو جذب می‌کند، بیان کرد: همچنین در آینده رشته‌های نظیر بورس، مطب‌داری، مربیگری فوتسال، دستیار دندانپزشکی، توانبخشی ورزشی و ... نیز به این رشته‌ها اضافه می‌شود.
کد مطلب: 134725
برچسب ها: دانشگاه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *