عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم شورای اسلامی تغییر و افزایش تعرفه واردات قطعات خودرو را سبب افزایش قیمت خودرو دانست.
به گزارش
مردم سالاری آنلاین،انوار حبیب زاده، نماینده مردم بوکان یکی از چالش های صنعت خودرو را تغییر تعرفه واردات قطعات خودرو معرفی كرده و گفت: بعضی از قطعات خودرو در کشور امکان تولید ندارند و باید از طريق منابع خارجي وارد شوند، شرایط تحریمی کشور و همچنین افزایش تعرفه واردات قطعات ضمن دپوی خودروهای ناقص و افزایش معوقات خودرو ،سبب بی سامانی و در نتیجه افزایش قیمت خودرو می شود.
حبیب زاده با اشاره به اینکه وزارت صمت متولی صنعت خودرو و کنترل قیمت آن است از عزم کمیسیون های تخصصی مجلس یازدهم برای کنترل قیمت کالاهای اساسی مردم از جمله خودرو خبر داد.
او متذکر شد: مجلس یازدهم برنامه صحیح و جامعی برای نظارت بر بازار خودرو خودرو دارد.
نماینده مردم بوکان افزود: یکی از روش های توزیع خودرو که جای بسیار خوشحالی از انجام آن وجود دارد، فروش فوق العاده و قرعه کشی بود چرا که سبب توزیع خودروهای ارزان قیمت تر به نسبت حاشیه بازار به دست مشتری واقعی شد.
او ادامه داد: انجام روش فروش فوق العاده در زمان کوتاه باعث کنترل قیمت شد.
حبیب زاده وجود نظم و انضباط در سیستم توزیع خودرو را، عامل کوتاه شدن دست محتکران و واسطه گران خودرو دانست.
او ادامه داد: با برنامه ریزی صحیح تر می توان همراه با متعادل سازی قیمت ها، خودرو را به نحو مطلوب تری در سراسر کشور توزیع کرد، تا خودرو از شرايط دو قیمتی خارج شود و فاصله قیمت کارخانه و حاشیه بازار کمتر شود.
او استفاده مردم از خودروهای تولید داخل را به دلیل شرایط سهل و آسانی که برای خدمات پس از فروش وجود دارد را مزیتی قابل توجه برای خودروسازان دانست و گفت: خودرو سازان باید با حضور افراد متخصص بر کیفیت خودرو نظارت بیشتری داشته باشند.
حبیب زاده در بخش دیگری از اظهاراتش از تلاش خودروسازان در جایگزینی خودرو های فرسوده با خودروهای دارای استاندارد تقدیر کرد و آن را حرکتی موثر در افزایش سطح زندگی افراد متوسط جامعه و كاهش آلودگی هوا دانست.