۴
۰
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۰

آغاز تست بالینی داروهای ایرانی کرونا

عضو کمیته علمی کووید ۱۹ با بیان اینکه داروهای مرتبط با کرونا تاییدیه‌های کمیته اخلاق وزارت بهداشت را دریافت کرده اند، گفت: تست های بالینی آنها آغاز شده و دو هفته دیگر جواب آنها مشخص می شود.
عضو کمیته علمی کووید ۱۹ با بیان اینکه داروهای مرتبط با کرونا تاییدیه‌های کمیته اخلاق وزارت بهداشت را دریافت کرده اند، گفت: تست های بالینی آنها آغاز شده و دو هفته دیگر جواب آنها مشخص می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، از ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور، ستاد توسعه زیست فناوری با همکاری سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت فراخوانی را منتشر کرد که اگر شرکت دانش بنیانی امکان تولید دارو یا کیت را دارند خود را معرفی کنند تا بتوان با حمایت این دو نهاد، نیاز کشور را در زمینه تشخیص سریع ویروس کرونا و درمان این بیماری برطرف کرد.
دکتر مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همین رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر آخرین وضعیت تولیدات شرکت‌های دانش بنیان را در زمینه دارو تشریح کرد و گفت: دو شرکت، تولید دو داروی گیاهی درمان کرونا را در پیش گرفته‌اند که برای درمان مبتلایان به کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی افزود: همچنین دو شرکت دیگر در زمینه تولید دو داروی دیگر فعالیت می‌کنند که برای افراد دارای علائم کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد تا حلق و بینی را عاری از هر گونه ویروس کند.
عضو کمیته علمی کووید ۱۹ خاطرنشان کرد: قرار شد این داروها منوط به تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به سمت تست‌های بالینی و تولید انبوه بروند.
قانعی خاطر نشان کرد: این داروها اکنون تاییدیه کمیته اخلاق وزارت بهداشت را دریافت کرده‌اند و شروع تست‌های بالینی از پنجشنبه پانزدهم اسفند آغاز شده است.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه این تست‌های بالینی تا دو هفته دیگر ادامه دارد، بیان کرد: اگر این تست‌ها جواب داد، شرکت‌ها به سمت تولید انبوه می‌روند.
کد مطلب: 125188
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


محمد اسماعیل قلی بیکیان
Romania
داروی گیاهی ایمفلونا که روی بیماران بقیه الله ازمایش شده و کد اخلاق هم دارد و خیلی بیماران کرونایی را خوب کرده چرا بقیه الله جواب انالیزهای ایمفلونا را نمی دهد که از سازمان غذا و دارو مجوز تولید بگیرند محقق این دارو دکتر محمد رضا قلی بیکیان هست درود بر دانشمند بزرگ کشورم که توانسته با تلاش شبانه روزی اش جان چند ین نفر را نجات دهد ترا خدا با این دانشمند بزرگ همکاری کنید مزید و تشکر
Iran, Islamic Republic of
این کپسول که ایمفلونا نام دارد بسیار عالی است برای سرفه و تنگی نفس خدا حفظ کند سازنده این داروی با ارزش را
محمد اسماعیل قلی بیکیان
Iran, Islamic Republic of
امسال را رهبر انقلابمان را سال جهش تولید نام گذاری کردند. از مسوولین سوال می کنم جوان نخبه ای که از دل و جان دارد روی داروی کوید 19 که یک داروی گیاهی است بنام ایمفلونا چرا همکاری نمی کنید؟ در صورتیکه این دارو روی بیماران بقیه الله کار ازمایی شده و جواب خوبی داده چرا محقق این دارو را تشویق نمی کنید؟ تا کی باید این کشور محتاج بیگانه باشد درود خدا به عزت و شرف این محقق داروی اینفلونا که بدون هیچ چشم داشتی راهش را ادامه می دهد و لعنت خدا بر کسی که جلوی پای جوانان نخبه سنگ اندازی می کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چرا مسولین بفکر جان مردم نیستند در این وضع بهرانی چرا کپسول ایمفلونا که گیاهی است برای تنگی نفس و ریه و سرفه مفید است و کد اخلاق دارد ودر بقیه الله ازمایش شده و اکنون در سازمان غذاو دارو است را تایید نمی کنید تا در فهرست داروها برود و مردم از اینها استفاده کنند ترا به وجدانتان زودتر بفکر مردم باشید