شرکت پپسی کو برای خرید برند اسنک چینی "بی اند چیری" به مبلغ ۷۰۵ میلیون دلار از شرکت هااوشیانگنی هلث فود به توافق رسید.
به گزارش ایسنا، این شرکت آمریکایی اعلام کرد خرید برند "بی اند چیری" که عمدتا در پلتفرمهای تجارت الکترونیکی چینی محصولات مختلف از آجیل گرفته تا میوههای خشک را میفروشد، گام مهمی به سوی هدف این شرکت برای تبدیل شدن به عرضه کننده بزرگ مواد غذایی و آشامیدنی برای مصرف کنندگان در چین است.
شرکت هااوشیانگنی هلث فود که در شهر هانگژو مستقر است، اعلام کرد تصمیم گرفته است این برند را به فروش برساند تا به فعالیتهای دیگر خود متمرکز شود.
برند "بی اند چیری" که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد، یکی از بزرگترین شرکتهای اسنک آنلاین در چین است و درآمد حدود پنج میلیارد یوان (۷۱۱.۷ میلیون دلار) را در سال ۲۰۱۹ گزارش کرد.
بر اساس گزارش رویترز، سهامداران شرکت هااوشیانگنی هلث فود باید به این معامله رای دهند و همچنین قرارداد مذکور باید به تایید رگولاتوری برسد.