۰
يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۶

استاندارد آلایندگی یورو 5 قطعات کروز

هر ساله با شروع فصل زمستان آلودگی هوا تاثیر فراوانی بر آب و هوای کشور می گذارد که خودروها نقش به سزایی در افزایش سطح این آلودگی دارند. سازمان محیط زیست با بیان اینکه تعویق یک ساله ارتقاء استاندارد خودروهای بنزینی به استاندارد یورو ۵ باعث ورود ۴۰۰ تن آلاینده اضافه به هوا شده است، مجوز شماره‌گذاری خودروهای یورو ۴ را برای سال آینده صادر نخواهد کرد. حال برای حل این موضوع و دستیابی خودروها به استاندارد یورو5 به عوامل متعددی مانند تکنولوژی و طراحی موتور، تکنولوژی سیستم مدیریت موتور (EMS)، کاتالیست و کیفیت بنزین بستگی دارد.
استاندارد آلایندگی یورو 5  قطعات کروز


هر ساله با شروع فصل زمستان آلودگی هوا تاثیر فراوانی بر آب و هوای کشور می گذارد که خودروها نقش به سزایی در افزایش سطح این آلودگی دارند. سازمان محیط زیست با بیان اینکه تعویق یک ساله ارتقاء استاندارد خودروهای بنزینی به استاندارد یورو ۵ باعث ورود ۴۰۰ تن آلاینده اضافه به هوا شده است، مجوز شماره‌گذاری خودروهای یورو ۴ را برای سال آینده صادر نخواهد کرد. حال برای حل این موضوع و دستیابی خودروها به استاندارد یورو5 به عوامل متعددی مانند تکنولوژی و طراحی موتور، تکنولوژی سیستم مدیریت موتور (EMS)، کاتالیست و کیفیت بنزین بستگی دارد.

به گزارش مردم سالاری
کروز توانسته در خصوص موتورها و خودروهای متفاوت ازقبیل موتور 7EF در خودروهای دنا پلاس، دنا، سورن و سمند؛ موتور 3TU؛ موتور 5TU در خودروهای 207، 206، رانا و پارس؛ خودروهای تیبا، کوییک و ساینا و همچنین موتور EC5، استاندارد یورو 5 را کسب کند.
آنلاین
،نادر سخا مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی کروز در مورد طراحی موتور گفت: نخست باید نیازهای اولیه در طراحی موتور در نظر گرفته شود تا با یک کالیبراسیون، ECU و کاتالیست مناسب بتوان سطح آلایندگی یورو5 را بدست آورد.
وی با اشاره به تاثیر EMS بر افزایش سطح استاندارد آلایندگی اظهار کرد: سیستم مدیریت موتور از اجزای متفاوتی مانند کویل، دریچه گاز برقی، ECU، سنسورها، انژکتور و... تشکیل می شود که استفاده از قطعات با کیفیت در اجزای آن در دستیابی به استاندارد یورو5 بسیار حائز اهمیت است.
سخا افزود: همچنین در صورت استفاده از سیستم EMS بروزتر در خودرو مانند ECU نسل
دستیابی خودروها به استاندارد یورو5 به عوامل متعددی مانند تکنولوژی و طراحی موتور، تکنولوژی سیستم مدیریت موتور (EMS)، کاتالیست و کیفیت بنزین بستگی دارد.
جدید، می توان با کنترل دقیق تر توابع عملکردی، به سطح استاندارد آلایندگی بالاتر دست یافت. در این راستا کروز توانسته در خصوص موتورها و خودروهای متفاوت ازقبیل موتور EF7 در خودروهای دنا پلاس، دنا، سورن و سمند؛ موتور TU3؛ موتور TU5 در خودروهای 207، 206، رانا و پارس؛ خودروهای تیبا، کوییک و ساینا و همچنین موتور EC5، استاندارد یورو 5 را کسب کند.
سخا با اشاره به اهمیت کاتالیست در دستیابی خودرو به استاندارد یورو5 و نحوه عملکرد آن اظهار کرد: کاتالیست ماده ¬ای است كه سرعت واكنش هاي شيميايي را از طریق کاهش انرژی فعال سازی، افزايش می¬دهد بدون اينكه خود در آنها
کروز در حال حاضر تامین کننده کاتالیست موتور TU5 است که بر روی خودروهای پژو 206 و 207، رانا، پارس و 405 قرار دارد و توانسته استاندارد یورو 5 را بدست آورد. همچنین از دیگر محصولاتی که کاتالیست استفاده شده در آن دارای استاندارد یورو 5 است می توان به وانت کارا 2000cc اشاره کرد.
شركت كند. یکی از موارد استفاده کاتالیست¬ها، مبدل¬های کاتالیستی می¬ باشد که  با هدف کاهش آلودگی هوا، بر سر راه خروجی موتورهای بنزینی نصب شده اند.
وی با اشاره به اجرا شدن استاندارد یورو 5 در کاتالیست های تولیدی کروز گفت: کروز در حال حاضر تامین کننده کاتالیست موتور TU5 است که بر روی خودروهای پژو 206 و 207، رانا، پارس و 405 قرار دارد و توانسته استاندارد یورو 5 را بدست آورد. همچنین از دیگر محصولاتی که کاتالیست استفاده شده در آن دارای استاندارد یورو 5 است می توان به وانت کارا cc2000 اشاره کرد که نقش بسیار مهمی در پیشگیری از آلودگی هوا دارد.
کد مطلب: 120945
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *