نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه ی برخورد با صنعت گران و کارآفرینانی همچون
عباس ایروانی گفت: همه آگاهان به صنعت خودرو به خوبی می دانندکه
گروه عظام در سال های گذشته سرمایه گذاری فراوانی را در عرصه تولید قطعات خودرو داشته است. برخورد با ایروانی و سرمایه گذارانی مانند ایروانی در بلند مدت بر صنعت قطعه سازی تاثیر می گذارد. این برخورد و نوع اطلاع رسانی پس از آن سبب می شود کسی جرات نکند در بلند مدت سرمایه گذاری کند. البته من از جزییات پرونده
گروه عظام اطلاع چندانی ندارم ولی با توجه به بیانیه آقای ایروانی و مشکلاتی که ایشان داشتند نوع برخورد با این تولید کننده و سرمایه گذار سبب می شود سرمایه گذاران دچار هراس شوند.
به گزارش
مردم سالاری آنلاین ؛ صنعت خودرو سازی و صنایع وابسته و مولد آن پس از تحریم های آمریکا با مشکل روبرو شد، صنعت قطعه سازی یکی از همین صنایع مهم است. براساس
با توجه به بیانیه عباس ایروانی درباره مشکلات و نوع برخورد با ایشان؛ سرمایه گذاران دچار هراس شده اند
گزارش انجمن صنایع همگن قطعهسازی با عنوان «وضعیت قطعهسازان خودروی کشور» که شهریورماه 1398 منتشر شد، «اشتغال مستقیم در صنعت قطعه، ۵۵۰ هزار نفر است که حدود نصف آنها در جریان اتفاقات مربوط به تحریم و عدم پرداخت به موقع مطالبات از سوی خودروسازان، تعلیق یا کار خود را از دست دادهاند. طبق ادعای قطعهسازان، ۱۳۰ هزار نفر کارگر صنعت قطعه طی یک سال و اندی گذشته تعدیل و ۱۵۰ هزار نفر نیز تعلیق شدهاند.»
درکنار فشارهای اقتصادی اما فضای کسب و کار صنعت خودرو نیز این روزها، با چالش های دیگری روبرست، مدیران عامل 2 خودروساز بزرگ کشور بازداشت شده اند و مدیرعامل سابق ایران خودرو تفهیم اتهام شده و مالک گروه قطعه سازی
عظام که آن را بزرگترین قطعه سازان ایران می دانند این روزها در دادگاه پاسخگوی اتهامات است.
شهاب الدین بی مقدار نماینده تبریز در پاسخ به این سوال که مشکلات گروه عظام سرمایه گذاری فراوانی را در عرصه تولید قطعات خودرو داشته است
صنعت خودرو در ایران چیست، گفت:
صنعت خودرو سازی یکی از مهم ترین و کلیدی ترین صنعت کشور محسوب می شود. فعالیت و رونق این صنعت موجب رشد و تکامل صنایع وابسته از جمله صنعت قطعه سازی می شود. باید بدانیم حدود 500 هزار نفر در صنعت خودرو و صنایع کلیدی وابسته مشغول به کار هستند. قطعه سازان موتور محرکه و موجب رونق صنعت خودرو سازی هستند. فعالیت صنعت قطعه سازی به صورت مستقیم با فعالیت خودرو سازان ارتباط دارد.
اولین و بزرگ ترین مشکل در صنعت خودرو سازی نقدینگی است. این نقدینگی اثرات خود را بر صنایع وابسته گذاشته است. نقدینگی در حوزه قطعه سازان بیش از دیگر صنایع وابسته به خودرو دیده می شود. چون خودرو سازها نمی توانند مطالبات قطعه سازان را بدهند آنها در تامین نقدینگی خود دچار مشکل شده اند.
مشکل دیگر خودرو سازان فشار برای بالا نبردن قیمت محصولات است. به این ترتیب خودرو سازان نمی توانند نقدینگی شان
برخورد با ایروانی و سرمایه گذارانی مانند ایروانی در بلند مدت بر صنعت قطعه سازی تاثیر می گذارد
را تامین کنند. باید مواظب باشیم به این صنعت آسیب نرسد چرا که موتور محرکه تولید و اشتغال در بسیاری شهرهای صنعتی، خودرو سازی و صنایع وابسته به آن است.
نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه ی برخورد با صنعت گران و کارآفرینانی همچون
عباس ایروانی گفت: همه آگاهان به صنعت خودرو به خوبی می دانندکه گروه عظام در سال های گذشته سرمایه گذاری فراوانی را در عرصه تولید قطعات خودرو داشته است. برخورد با ایروانی و سرمایه گذارانی مانند ایروانی در بلند مدت بر صنعت قطعه سازی تاثیر می گذارد. این برخورد و نوع اطلاع رسانی پس از آن سبب می شود کسی جرات نکند در بلند مدت سرمایه گذاری کند. البته من از جزییات پرونده
گروه عظام اطلاع چندانی ندارم ولی با توجه به بیانیه آقای
ایروانی و مشکلاتی که ایشان داشتند نوع برخورد با این تولید کننده و سرمایه گذار سبب می شود سرمایه گذاران دچار هراس شوند.