۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۵۸

مخالفان سوری به دنبال دولت انتقالی در قاهره

همزمان با شکست پیاپی تروریست‌ها در دمشق و حلب، شورای مخالفان سوریه در استانبول، اعلام کرد که قصد دارد مذاکره درباره دولت انتقالی برای سوریه را در قاهره آغاز کند.
مخالفان خارج‌نشین سوریه که از مشاهده شکست گروه‌های مسلح در سوریه دچار یأس شده‌اند، اعلام کردند که سه‌شنبه هفته جاری در قاهره درباره تشکیل دولت انتقالی برای سوریه مذاکره خواهند کرد.

آخرین نشست مخالفان سوریه در قاهره که بیش از یک ماه پیش برگزار شد، با درگیری فیزیکی پایان یافته بود.

این خبر در زمانی منتشر می‌شود که علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران امروز در کنفرانس خبری مشترک با ولید المعلم همتای سوری خود اعلام کرد که کسانی که در اندیشه جابه‌جایی دولت در سوریه هستند، خیال موهوم دارند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، خالد خوجه عضو شورای مخالفان خارج‌نشین سوریه موسوم به شورای ملی سوریه اعلام کرد که اولین جلسه برای این موضوع سه‌شنبه جاری در قاهره برگزار خواهد شد.

وی افزود که هدف از این نشست تشکیل دولت خارج از سوریه برای مخالفان نظام سوریه است.

شورای مخالفان خارج‌نشین سوریه که سال ۲۰۱۱ در استانبول ترکیه تشکیل شد، در لندن و پاریس و واشنگتن نیز دفتر نمایندگی دارد و بشدت مورد حمایت دولت‌های غربی است و تروریست‌های داخل سوریه مورد حمایت این شورا و دولت‌های غربی و برخی کشورهای عربی مانند عربستان و قطر و همچنین ترکیه هستند.

خوجه اعلام کرد که هنوز روشن نیست مذاکرات برای دولت انتقالی چه سرانجامی بیابد.

از طرف دیگر، عبدالباسط سیدا رئیس شورای ملی سوریه در گفت‌وگو با شکه اسکای‌نیوز عربی اعلام کرد که قرار است دولت انتقالی ظرف چند هفته آتی تشکیل شود.

سیدا در عین حال به اختلافات و شکاف‌های عمیق مخالفان سوریه که اخیرا در قاهره خود را نشان داد و به درگیری فیزیکی مخالفان با یکدیگر انجامید اشاره نکرد و توضیح نداد با وجود این اختلافات، دولت انتقالی چگونه شکل خواهد گرفت.

رویترز نیز به نقل از این گزارش اعلام کرد که قرار است این دولت شامل عناصری از مخالفان و برخی عناصر دولت کنونی سوریه باشد که به گفته او دستشان به خون مردم آغشته نشده است.

مخالفان سوریه در حالی از دولت انتقالی سخن می‌گویند که گروهک‌های مسلح تروریستی مورد حمایت این مخالفان و کشورهای غربی در خاک سوریه در دمشق و حلب و دیگر شهرهای سوری متحمل تلفات و خسارات سنگینی شده‌اند و شرف پاکسازی در بیشتر نقاط سوریه هستند.
کد مطلب: 1173
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *