بعد از اعلام فروش فیلمهای سینمایی در هفته جاری شاهد افت مخاطب برای فیلمهای کمدی و افزایش فروش برای فیلمهای اجتماعی هستیم.
به گزارش خبرنگار فرهنگی
خبرگزاری تسنیم، مخاطبان سینما انگار با فرمولهای تکراری فروش در سینما آشنا شدند و دیگر با تبلیغات منفی و استفاده از بازیگران گیشه نمیتوان آنها را به سینما کشاند چرا که بهترین راه تبلیغات برای یک فیلم نقل قولهایی است که از اطرافیان خود میشنوند. با همین رویکرد میبینیم که فیلم «دختر شیطان» ساخته قربان محمدپور با تمام تلاشی که در تبلیغات داشت در این هفته تنها 133 میلیون تومان فروش کرد و فیلم «ما همه با هم هستیم» کمال تبریزی با 147 سینما و صدرنشینی فروش در دو هفته گذشته با فروش یک میلیارد و 500 میلیونی این هفته به رده سوم فروش سقوط کرد.
اما فیلمهای اجتماعی «شبی که ماه کامل شد» نرگس آبیار و «سرخپوست» نیما جاویدی با استفاده از همان تبلیغات شفاهی که از تعاریف مخاطبان سینما بر میخیزد به مرور و با داشتن 121 سینما برای «سرخپوست» و 129 سینما برای «شبی که ماه کامل شد» به رتبههای اول و دوم فروش صعود کردهاند. پس در بلند مدت میتوان فهمید اگر یک فیلم ساختار درست و قابل قبولی داشته باشد و نیازی به تبلیغات آنچنانی و استفاده از طرفندهای بعضا نادرست فروش هم ندارد.