۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۹
الزهار:

نامزد ریاست دفتر حماس نمی‌شوم

محمود الزهار از رهبران ارشد جنبش حماس اعلام کرد به ریاست دفتر سیاسی این جنبش فکر نمی‌کند.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، «محمود الزهار» از رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی [حماس] گفت که به فکر نامزد شدن برای انتخابات ریاست دفتر سیاسی حماس نیست.

«خالد مشعل» رئیس کنونی دفتر سیاسی حماس اعلام کرده که بار دیگر خود را نامزد این پست نخواهد کرد.

الزهار که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد در پاسخ به سوالی درباره امکان نامزد شدن برای پست ریاست دفتر سیاسی حماس گفت به این موضوع فکر نمی‌کند چون کارهایی دارد که باعث می‌شود درباره این پست فکر نکند.

وی افزود: این پست دارای قید و بندهایی است که خلاصی ندارد که از آن جمله می‌توان به مکان اقامت و جابجایی از این مکان به مکان دیگر نام برد.

مذاکرات برای انتخاب رئیس بعدی حماس با بررسی دو آرای مختلف ادامه می‌یابد. برخی از اعضای حماس معتقدند رئیس بعدی باید در خارج از فلسطین مستقر باشد تا آزادی کاملی در انتقال از جایی به جای دیگر برای دیدار با مقامات در خارج داشته باشد. از سوی دیگر برخی دیگر معتقدند که ریاست حماس باید از رهبران درون فلسطین انتخاب شود چون ثقل واقعی این جنبش در داخل اراضی فلسطینی است.

محمود الزهار درباره موضوع سوریه نیز گفت نظام سوریه را نصیحت می‌کنیم که حق ملتش را بدهد همچنین ملت سوریه را نیز نصیحت می‌کنیم مانع از مداخله نظامی در این کشور شوند چون در راستای منافع ملی این کشور نیست.

وی افزود: حماس هیچ دفتری در هیچ مکانی ندارد و مقر رسمی نه در سوریه و نه در جای دیگر ندارد.
کد مطلب: 10481
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *