۰
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۲۸
سمیح المعایطه:

تکذیب درگیری مرزی با ارتش سوریه توسط دولت اردن

دولت اردن هرگونه درگیری و تبادل آتش بین نیروهای گارد مرزی سوریه و اردن با یکدیگر را رد کرد.

وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی و سخنگوی رسمی دولت اردن  در گفت وگو با روزنامه "الرای" این کشور اخبار رسانه‌ها درباره درگیری میان نیروهای گارد مرزی سوریه با اردن را تکذیب کرد.

المعایطه ادعا کرد: هنگامی که گروهی از غیرنظامیان سوری از جمله یک خانواده قصد عبور از مرز در منطقه تل الشهاب را داشتند از داخل خاک سوریه مورد تیراندازی قرار گرفتند و به دنبال آن یک گشتی نیروهای مسلح اردن وارد عمل شده و یک کودک زخمی در این حادثه را به بیمارستان منتقل کرد اما این کودک بر اثر شدت جراحات وارده کشته شد.

روزنامه اردنی الغد به نقل از یک منبع امنیتی این کشور آورده است که آرامش به مرز اردن و سوریه بازگشته است.

این در حالی است که منابع رسانه‌ای و رسمی سوریه تاکید کردند حادثه دیروز مربوط به تلاش نیروهای گارد مرزی سوریه در منطقه تل الشهاب برای مقابله با عملیات نفوذ یک گروه بزرگ تروریستی متشکل از ۳۰۰ فرد مسلح از خاک اردن به داخل سوریه بوده است.

این افراد قصد داشتند از نزدیکی منقل تل‌ الشهاب از مرز اردن وارد خاک سوریه شوند که پس از مقابله گارد مرزی سوریه، درگیری و تیراندازی در نقطه مرزی روی داد.

پایگاه خبری دام پرس سوریه اعلام کرد که هیچ کس از نیروهای سوری به دلیل تیراندازی نیروهای اردنی مجروح نشد اما اطلاعی از تلفات احتمالی افراد مسلح در دست نیست.

هم‌اکنون بنا بر اعلام گزارش‌های خبری تروریست‌های مسلح با کمک کشورهای غربی و عربی مانند اردن یا ترکیه یا عربستان و قطر از مرزهای عراق، ترکیه، لبنان و اردن با سوریه وارد خاک سوریه می‌شوند.

منابع خبری اردن از درگیری نیروهای امنیتی این کشور با ارتش سوریه در منطقه "تل‌الشهاب"، در مرزهای دو کشور و تبادل آتش میان طرفین در صبح دیروز خبر داد که دست‌کم ۱۳ نفر زخمی شده‌اند که برای درمان به بیمارستان انتقال داده شده‌اند.
کد مطلب: 1025
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *