۰
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۲۷
خبرگزاری شینهوا:

تاکید اتحادیه آفریقا بر اعمال تحریم‌ها علیه کودتاگران گینه بیسائو

اتحادیه آفریقا اعلام کرد که تحریم‌های برقرار شده علیه مقامات کودتای اخیر در گینه بیسائو همچنان به قوت خود باقی است.
 "ویدو پکنو"، نماینده اتحادیه آفریقا در گینه بیسائو پس از دیدار با "روی دورته باروس"، نخست وزیر این کشور هدف از این دیدار را هماهنگ کردن مواضع جامعه بین‌المللی و به ویژه جامعه کشورهای پرتغالی زبان، اتحادیه آفریقا، اتحادیه اروپا و جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا به منظور یافتن راه حلی برای بحران سیاسی نظامی دانست که گینه بیسائو را از زمان کودتای دوازده آوریل گذشته در برگرفته است.

وی تاکید کرد: راه حل این بحران باید از طریق قانون اساسی جمهوری گینه بیسائو به دست آید.

نماینده اتحادیه آفریقا درگینه بیسائو افزود: برای یافتن راه حل بحران سیاسی نظامی گینه بیسائو باید همه گروه‌های جامعه مدنی و رهبران مذهبی این کشور مشارکت کنند.

پکنو همچنین اعلام کرد از جمله کسانی که با این تحریم‌ها مواجه هستند فرماندهان نظامی گینه بیسائو از جمله ژنرال "انتونیو اینخای" رئیس ستاد مشترک ارتش و همچنین شماری از اعضای دولت انتقالی، شهردار بیسائو و معاون وی می‌باشند.

جامعه کشورهای فرانسوی زبان، اتحادیه اروپا و برخی نهادهای مالی بین‌المللی مانند بانک جهانی و بانک آفریقایی توسعه روابط خود را با دولت انتقالی گزینه بیسائو که آن را به رسمیت نمی‌شناسند، به حال تعلیق در آورده‌اند.

گینه بیسائو که یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، از سال ۱۹۹۸ دستخوش جنگ بوده و ۴ کودتای نظامی در این کشور روی داده است. همچنین در این مدت یکی از روسای جمهوری گینه بیسائو و ۴ رییس ستاد ارتش این کشور کشته شده‌اند.

این وضعیت به قاچاقچیان مواد مخدر امکان داده است تا از این کشور به عنوان یک مسیر ترانزیت مهم برای انتقال کوکائین از آمریکای لاتین به اروپا استفاده کنند.
کد مطلب: 1019
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *