۰
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۸
سخنگوی دولت در پاسخ به «مردم سالاری»:

سفره مردم ميزان الحراره عملکرد دولت‌هاست

فاطمه مهاجراني روز سه‌شنبه در اولين نشست خبري خود به سوالات خبرنگاران از جمله روزنامه «مردم سالاري» پاسخ داد.
سفره مردم ميزان الحراره عملکرد دولت‌هاست
گروه سياسي- رحمان زين‌الدين: فاطمه مهاجراني روز سه‌شنبه در اولين نشست خبري خود به سوالات خبرنگاران از جمله روزنامه «مردم سالاري» پاسخ داد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،وي به سوال روزنامه مردم سالاري مبني بر اينکه بعد از انتخاب دکتر پزشکيان به رياست جمهوري، روزنامه‌ها و خبرگزاري‌هاي اصولگرا بر اين موضوع که اسب زين شده و ريل گذاري‌هاي بزرگي طي سه سال گذشته در کشور ايجاد شده و تحويل دولت بعدي مي‌شود، ولي با توجه به گزارش خاندوزي که مشخص شد تنها براي يک روز در خزانه دولت پول وجود دارد و بعد از ان ناترازي‌ها در کشور رخ داد که دولت مجبور شد از رهبر انقلاب مجوز برداشت پول از ذخاير ارزي کشور را انجام دهد، بفرماييد دولت چهاردهم چه چيزي را تحويل گرفته و امروز کشور در بعد اقتصادي در جه جايگاهي است، پاسخ گفت.
مهاجراني گفت: متاسفانه در طي سال‌هاي گذشته و با تغيير دولت‌ها، يک سنت ناپسندي ايجاد شده بود که دولت جديد تمامي زحمات دولت‌هاي قبل را ناديده مي‌گيرد و به نوعي نابود مي‌کند. اما به قول آقاي رئيس جمهوري، آنچه ما تحويل گرفته ايم پول در آن نيست، ولي نکته مهم اينجاست که ما دولت چهاردهم را دولت وفاق مي‌دانيم، لذا اول تشکر مي‌کنم از تمامي زحمات دولت سيزدهم و اميدواريم که با وفاقي که ايجاد مي‌شود مردم شرايط بهتري را درک کنند.
وي ادامه داد: واقعيت اين است که مشخصا سفره و حال مردم ميزان الحراره کارکرد دولت‌هاست و اميدواريم با وفاقي که مي‌توانيم ايجاد کنيم مردم به درستي ما را قضاوت کنند.
مهاجراني در ابتداي اولين نشست خبري فاطمه مهاجراني با تاکيد بر اينکه دولت جمهوري اسلامي ايران با ابراز تأسف عميق از حادثه دلخراش طبس اين واقعه را به خانواده جانباختگان و ملت ايران تسليت مي‌گويد، يادآور شد: دولت با جديت براي بهبود شرايط کاري و ضوابط ايمني تلاش مي‌کند تا از تکرار اين فجايع جلوگيري شود. همچنين گزارشي از سوي هيئت دولت در اين زمينه تهيه و به مردم ارائه خواهد شد.
مهاجراني با اشاره به سفر رئيس‌جمهوري به نيويورک تاکيد کرد: در اين سفر رئيس‌جمهوري در سخنراني اصلي و ديدارهاي جانبي تلاش خواهد کرد که نماينده‌اي درخور براي بازتاب شأن، جايگاه و ديدگاه مردم کشورمان در مخالفت با خشونت، نارواداري، جنگ‌طلبي، زورگويي و زياده‌خواهي باشد و در همان حال، اشتياق بي‌پايان مردم عزيزمان براي بهره‌مندي از يک زندگي زيبنده، مترقي و همکاري‌جويانه را به ملت‌هاي دنيا يادآوري کند.
سخنگوي دولت گفت: اين سفر نه تنها از جهت مقارن شدن با آغاز دولت جديد و لزوم رساندن پيام روشن مردم ما به جهان بلکه به دليل تقارن زماني با بي‌ثباتي‌هاي بين‌المللي اهميت دارد. براي دکتر پزشکيان وفاق ملي سکوي پرتابي براي ترويج وحدت و همدلي ميان ملت‌هاي مسلمان و همسايه در منطقه و فراسوي آن است و آغازي است براي صلح و همکاري به جاي جنگ و عداوت.
مهاجراني يادآور شد: در اين سفر براي رئيس‌جمهور، سياست خارجي امتداد سياست داخلي است و بايد گوياي انتخاب‌ها و گرايش‌هاي مردم کشورمان باشد.
سخنگوي دولت با اشاره به موافقت مقام معظم رهبري با عفو، تخفيف و تبديل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب، گفت: جا دارد از اين اقدام در آغاز هفته وحدت که در راستاي افزايش وفاق ملي است تشکر و قدرداني کنيم.
مهاجراني تاکيد کرد: بازگشت دانشجويان محروم از تحصيل به دانشگاه‌ها و مختومه کردن پرونده‌ برخي محکوميت‌ها که با پيگيري رئيس‌جمهوري و همراهي دستگاه قضايي رخ داد هم از ديگر اخبار خوبي بود که جا دارد از رئيس اين قوه براي حرکت در راستاي وفاق ملي تشکر و قدرداني کنيم.
مهاجراني در پاسخ به پرسشي درباره بررسي مجدد اف‌اي‌تي‌اف در مجمع تشخيص مصلحت نظام، اظهار کرد: موضوع با هماهنگي مجمع تشخيص مصلحت نظام و با رعايت منافع ملي در حال پيگيري است.
سخنگوي دولت، همچنين در پاسخ به پرسشي درباره نظر دولت نسبت به تعطيلي روز پنجشنبه، گفت: آنچه در دولت مطرح شد، بازگشت به لايحه ارسالي در دولت سيزدهم است. سخنگوي دولت افزود: دولت چهاردهم برنامه دارد که سبد انرژي کشور را متنوع کند تا کشور بتواند از انرژي‌هاي پاک نيز بهره بيشتري بگيريم.
وي ادامه داد: تلاش بر اين است که بازنشستگان هيچگونه آسيبي نبينند و نوسانات درآمدي آنها را اذيت نکند؛ البته بايد به آثار تورمي اقدامات هم توجه داشت.
مهاجراني يادآور شد: تعهداتي که به بازنشستگان داده شده است سر جاي خود است و طبق آن چيزي که مشخص شده، کارها دنبال خواهد شد. رئيس‌جمهوري تأکيد دارد که من بدون آن که مردم بدانند کاري را انجام نخواهم داد و مردم را غافلگير نخواهم کرد. از طرفي هم چک بلامحل نخواهيم کشيد. نکشيدن چک بلامحل يکي از نکاتي است که در دولت دنبال خواهد شد.
سخنگوي دولت با بيان اينکه رئيس‌جمهوري براي شرکت در اجلاس روساي جمهور بريکس ابتداي آبان ماه به روسيه مي‌رود، گفت: پزشکيان در اين سفر ملاقات‌ دوجانبه‌اي با رئيس جمهور روسيه خواهد داشت. مشارکت راهبردي ميان دو کشور صورت گرفته و اين سند تقريبا نهايي شده است. مهاجراني در پاسخ به پرسشي درباره اينکه برنامه دولت براي رفع تحريم‌ها چيست، گفت: از مدتها قبل رهبري حجت را بر ما تمام کردند و فرمودند اگر بشود تحريم‌ها را لغو کرد يک ساعت را هم نبايد از دست داد. ما به رويکرد عزتمندانه پايبنديم. اين جاده‌اي دوطرفه است و دو طرف بايد درباره آن اقدام کنند.
کد مطلب: 223614
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *