۰
سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۵
آيا هريس می تواند از سايه خانواده اوباما فرار کند؟

شرط‌بندی روی ميشل

همه شواهد و قرائن نشان مي دهد که «کامالا هريس» کانديداي نهايي دموکرات ها براي دوئل با « دونالد ترامپ» شده است. معاون اول رئيس جمهوري آمريکا در ميان سکوت مرموز خانواده اوباما توانسته حمايت خوبي کسب کند اما همچنان ترديدهاي جدي وجود دارد.
شرط‌بندی روی ميشل
گروه بين الملل - علي ودايع: همه شواهد و قرائن نشان مي دهد که «کامالا هريس» کانديداي نهايي دموکرات ها براي دوئل با « دونالد ترامپ» شده است. معاون اول رئيس جمهوري آمريکا در ميان سکوت مرموز خانواده اوباما توانسته حمايت خوبي کسب کند اما همچنان ترديدهاي جدي وجود دارد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،نظرسنجي خبرگزاري آسوشيتدپرس از نمايندگان دموکرات‌ها نشان مي‌دهد که هريس حمايت 2538 نماينده را حتي فراتر از 1976 تاييديه که براي نامزدي نياز است، دريافت کرده و رئيس کميته ملي حزب دموکرات گفته که اين حزب تا تاريخ 7 اوت (17 مرداد) نامزد رياست‌جمهوري را معرفي خواهد کرد. نمايندگان دموکرات مي‌توانند نظر خود را تا پيش از اين تاريخ تغيير دهند اما نامزد ديگري در نظرسنجي آسوشيتدپرس راي مدنظر را دريافت نکرده و 57 نماينده هم در عين حال گفته‌اند که هنوز تصميم خود را نگرفته‌اند.او روز دوشنبه در اولين کارزار و سخنراني انتخاباتي خود وعده داد که «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوري‌خواهان را شکست مي‌دهد.
نکته اي که ناديده گرفته مي شود، اين است که خانم هريس فعلا رقيبي ندارد. «جورج کلوني» ستاره هاليوودي دموکرات ها که نقش مهمي در کناره گيري بايدن ايفا کرده بود ؛ قويا خواهان حضور بانوي اول سابق آمريکا شده است. نظرسنجي باشگاه شرط بندي پلي مارکت نشان مي دهد که با سرعت سرسآم آوري توجه به ميشل درحال افزايش است. اين شرط بندي نشان مي دهد که اگرچه هريس در رتبه اول است اما رشد 3 برابري شرط بندي روي ميشل نشان دهنده توجه ها به بانوي اول سابق آمريکاست.
 در همين‌حال نشرية تلگراف در يکي از نظرسنجي‌هايش از خوانندگان پرسيده است: «به نظر شما کدام چهرة دموکرات مي‌تواند هماورد دونالد ترامپ در انتخابات رياست‌جمهوري باشد؟» و نتايج نظرسنجي رقابت محسوسي را ميان «ميشل اوباما» و هريس نشان مي‌دهد. گفته شده که بنا به نظرسنجي ها اگرچه هريس برتري نسبي نسبت به بايدن دارد اما همچنان فاصله زيادي براي شکست جمهوري خواهان وجود دارد. طبق نظرسنجي شبکه ان بي سي نيوز، در رقابت بايدن با ترامپ او 43 درصد و ترامپ 45 درصد آرا را کسب خواهد کرد؛ و در دوگانه هريس- ترامپ، هريس 45 درصد و ترامپ 47 درصد آرا را کسب کردند.
«ميشل اوباما» با 59 درصد آرا در صدر قرار دارد. 23 درصد از شرکت‌کنندگان «هيچ‌يک از موارد فوق» را انتخاب کرده‌اند و «گاوين نيوسام» هم فقط 6 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.
اين در حالي است که «نظرسنجي رويترز و ايپسوس» نشان مي‌دهد ميشل اوباماي 60 ساله، بانوي اول سابق، ترامپ را با حدود 10 درصد اختلاف شکست خواهد داد. اين نظرسنجي نشان داد که ميشل با 50 درصد نسبت به 39 درصد از ترامپ پيشي گرفته است.
واقعيت اينجاست که هيچ نامزدي به جز ميشل نمي تواند از ترامپ پيشي بگيرد. خانم اوباما به‌دليل محبوبيت، فراست، ارزش‌هاي اخلاقي، متانت و سن‌وسال مناسب براي نامزدي و تصدي مقام رياست‌جمهوري از شخصيتي قطبي‌ساز برخوردار است و مي‌تواند جايگزين بالقوه قدرتمندي براي جو بايدن باشد، اما تحليل‌گران نگران تجربة کم سياسي او هستند.
نتايج نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهند که ميزان حمايت از بانوي اول سابق، بسيار بيشتر از ساير نامزد‌هاي احتمالي مانند کامالا هريس است، طبق قواعد کنوانسيون، کمک‌هاي جمع‌آوري‌شدة حزب، به کارزار رياست‌جمهوري جو بايدن يا معاونش اختصاص دارد. اگر حزب دموکرات، نامزد ديگري را تأييد کند، بايد 100 ميليون دلار بازگردانده شود، مگر اين‌که اهداکنندگان اجازه دهند اين مبلغ به نامزد جديد منتقل شود.
همچنين بر اساس نظرسنجي رويترز و ايپسوس، ميشل اوباما نه تنها تن‌ها گزينه فرضي است که ترامپ را در نظرسنجي‌ها شکست مي‌دهد، بلکه او همچنين در صدر جدول محبوبيت در ميان مردم قرار دارد و ترامپ و بايدن هر کدام بيش از 10 درصد از او عقب ترند. طبق گزارش‌ها، ميشل اوباما علاقه‌اي به نامزدي در انتخابات نداشته است، درحالي که درخواست‌ها براي کناره‌گيري بايدن از رقابت‌ها پس از مناظره هفته گذشته او به اوج خود رسيده است.
بر اساس اين نظرسنجي، نزديک به 60 درصد موافق هستند که بايدن از رقابت رياست جمهوري خارج شود که حدود 33 درصد از دموکرات‌ها را شامل مي‌شود. ميشل اوباما حمايت 50 درصد از راي دهندگان ثبت نام شده را به دست آورده در حالي که تنها 39 درصد مي‌گويند که به ترامپ راي مي‌دهند.  فعلا خانواده اوباما مي گويند که ميشل تمايلي به کانديداتوري ندارد اما ادامه سکوت اوباما به شايعات در قلب اردوگاه دموکرات ها دامن زده است. «بالاجي اس. سرينيواسان» سرمايه گذار شاخص دموکرات مي گويد که «اوباما از کامالا حمايت نمي کند. او خواستار يک همايش آزاد است. ميشل اوباما ممکن است نامزد او باشد. اين بيانيه، اگرچه در شانس شرط بندي فعلي منعکس نشده است، اما به بحث هاي جاري در مورد تغييرات احتمالي در حوزه دموکرات افزوده است.»
حالا بايد ديد حزب دموکرات کدام مولفه را براي انتخاب نامزد نهايي خود قرار خواهد داد. محبوبيت ميشل اوباما يا سابقه مديريتي کامالا هريس؟ اما آنچه از الان مشخص است، حتمي بودن انتخاب يک زن از سوي دموکرات‌ها به عنوان رقيب ترامپ در انتخابات است.
کد مطلب: 220106
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *