۱
پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۵

چگونه از مزایده خودرو مطلع شویم + راهکارهای مهم

مزایده از فرایندهای تجاری در خصوص خرید و فروش کالایی نظیر خودرو بوده و به  نوعی حراج به شمار می رود. برای برنده شدن در مزایدات مختلف از جمله مزایده خودرو افراد می بایست از جزئیات برگزاری مزایده و شرایط آن کاملاً مطلع باشند.
خودرو مزایده ای
خودرو مزایده ای

چگونه از مزایده خودرو مطلع شویم + راهکارهای مهم

مزایده از فرایندهای تجاری در خصوص خرید و فروش کالایی نظیر خودرو بوده و به  نوعی حراج به شمار می رود. برای برنده شدن در مزایدات مختلف از جمله مزایده خودرو افراد می بایست از جزئیات برگزاری مزایده و شرایط آن کاملاً مطلع باشند. جهت اطلاع استفاده از روزنامه آگهی در مجامع عمومی و استفاده از سایت های اینترنتی معتبر مانند ارتباط گستران هزاره بسیار رایج و پرکاربرد است.
حتی در خصوص مزایده خودرو افراد علاوه بر اطلاع از مشخصات خودرو در آگهی مزایده بهتر است پیش از برگزاری جلسه مزایده خودرو را از لحاظ فنی مورد بررسی قرار دهند، این امر در خصوص خودروهای کارکرده می بایست صورت گیرد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مزایده خودرو و شرایط اطلاع رسانی در این خصوص تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انواع خودرو مزایده ای ؟

خودروهای مزایده ای انواع مختلفی دارند. ممکن است خودرو مزایده ای کارکرده باشد و یا حتی دچار آسیب های شدید شده باشد، مثلاً خودروهایی که تصادفات شدید داشته اند و یا دچار آتش سوزی شده اند. ممکن است خودروهای کارکرده سلامت باشند و برای مثال شرکت ها برای افزایش سرمایه یا پرداخت بدهی های خود اقدام به مزایده خودروهای خود کنند.
احتمال دارد خودروها نو و صفر باشند، برای مثال خودروهایی که سازندگان خودرو تولید کرده ولی بنا به عللی از کارخانه خارج نکرده اند و بنا به گذشت چند سال در عین صفر بودن تصمیم به فروش آن ها بگیرند. خودروهای مورد مزایده حتی می توانند خودروهایی لوکس و یا کلاسیک بوده و در تعداد بسیار محدودی مورد مزایده قرار گیرند. مزایده حراجی است که فروشنده کالای خود از جمله خودرو را به بالاترین قیمت پیشنهادی ارائه شده به فروش می رساند.

اطلاع از مزایده خودرو؟

اولین گام در برگزاری هر مزایده ای برای هر نوع کالایی از جمله خودرو اطلاع رسانی در خصوص برگزاری مزایده است. این اطلاع رسانی حداقل یک بار یا بیشتر می تواند انجام گیرد. روش های اطلاع رسانی در این خصوص متفاوت است. اطلاع رسانی از طریق روزنامه های کثیرالانتشار از مرسوم ترین روش هایی است که اغلب سازمان های برگزارکننده مزایده از جمله مزایده خودرو سپاه مورد استفاده قرار می دهند.
انتشار آگهی در مجامع عمومی از دیگر روش هایی است که با توجه به در معرض دید بودن دیگران می تواند مورد استفاده قرار گیرد. اما استفاده از سامانه های معتبر اینترنتی جهت اطلاع رسانی مزایدات این روزها بیش از پیش مرسوم است. متقاضیان شرکت در مزایدات می توانند با استفاده از این سامانه ها تمامی جزییات و مشخصات خودروهای مزایده ای را مشاهده کرده و از این اطلاعات به منظور با آگاهی بهتر شرکت کردن در مزایدات استفاده کنند.
برای مثال آگاهی از نوع خودرو، مدل آن، تعداد کارکرد خودرو، رنگ خودرو، قیمت پایه خودرو مزایده ای و ... از مواردی است که در آگهی مزایده خودرو در سامانه اینترنتی مزایدات به آگاهی متقاضیان می رسد.

راهکارهای مهم شرکت در مزایدات

به منظور برنده شدن در مزایدات می بایست راهکارهایی مورد نظر قرار گیرد. متقاضیان می بایست رأس زمان مشخص شده در مکان برگزاری مزایده حاضر شوند و این امر مستلزم آگاهی از مشخصات مزایده خودرو است.
توصیه می گردد در صورت صفر نبودن خودرو مزایده ای حتماً پیش از برگزاری مزایده توسط کارشناسی فنی خودرو مورد بازدید قرار گیرد.
ارائه بالاترین قیمت و برنده شدن در مزایده برنده واقعی مزایده را مشخص نمی کند. برنده واقعی در مزایده متقاضی است که قیمتی بالاتر از دیگر پیشنهاد کنندگان و کمتر از قیمت بازار خودرو ارائه نماید. این امر مستلزم آن است که افراد خریدار خودرو مزایده ای از قیمت های روز خودرو مطلع باشند.
یکی از مهمترین موارد مالی که شرکت کنندگان در مزایده خودرو می بایست در نظر داشته باشند پرداخت حداقل ده درصد از قیمتی است که به عنوان برنده مزایده خودرو مشخص شده است. در روز برگزاری مزایده ده در صد از مبلغ از طرف برنده به برگزارکننده مزایده پرداخت شده و برنده مزایده می بایست حداکثر تا یک ماه آینده مابقی مبلغ را پرداخت نماید.
 در صورت عدم پرداخت مبلغ پرداخت شده جهت انجام برگزاری مجدد مزایده توسط مزایده گزار ضبط شده و به برنده مزایده بازپرداخت نمی شود. برای مثال اگر متقاضی در مزایده خودرو نیروی انتظامی شرکت کرده و به قیمتی برابر با دویست میلیون تومان مزایده را برنده شود در روز مزایده حدقل می بایست بیست میلیون تومان را در روز برگزاری پرداخت نموده و 180 میلیون باقیمانده را حداکثر تا یک ماه به برگزارکننده مزایده پرداخت نماید.

ارتباط گستران هزاره

همانطورکه بیان شد از مرسوم ترین روش ها در خصوص اطلاع از برگزاری مزایدات استفاده از سامانه های اینترنتی مزایدات است. یکی از بهترین سامانه های اینترنتی در این زمینه سایت ارتباط گستران هزاره (hezarehinfo.net) است. این سایت دارای مجوز جهت نشر دیجیتال مزایدات و مناقصات کشور است و با هدف مدیریت ارزانتر و سریعتر فرایندهای تجاری از جمله مزایدات راه اندازی شده است. افراد با بهره مندی از این سایت و اطلاعات آن می توانند حضور قدرتمندتری در صنعت کشور داشته باشند. افراد متقاضی شرکت در مزایدات مختلف می توانند از طریق وب سایت، اپلیکیشن موبایل یا از طریق ایمیل به اطلاعات مزایدات کشور دسترسی پیدا کنند.
 
کد مطلب: 194622
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *