۰
يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۲

هت تریک احمدی نژاد!

امروز حال و هوای تهران، اصفهان و شیراز و بقیه شهرهای ایران خیلی شبیه به واشنگتن، نیویورک و لس آنجلس بود. تمام مردم در مورد یه موضوع خاص صحبت می کردند: هت تریک احمدی نژاد در ارسال نامه به روسای جمهور آمریکا.
امروز حال و هوای تهران، اصفهان و شیراز و بقیه شهرهای ایران خیلی شبیه به واشنگتن، نیویورک و لس آنجلس بود. تمام مردم در مورد یه موضوع خاص صحبت می کردند: هت تریک احمدی نژاد در ارسال نامه به روسای جمهور آمریکا.
البته من خیلی اطلاع دقیقی از بقیه شهرهای جهان ندارم و متاسفانه هر چی تلاش کردم نتونستم از شرایط مردم کپندا کمولمبا در آنگولا ، باماکوی مالی، یائونده در کامرون، سن پدرو سولای هندوراس یا شهر آژیوس دیمیتریوس یونان اطلاعی به دست بیارم اما مطمئن هستم که اونها هم روز گذشته به شدت تحت تاثیر این نامه نگاری سریالی قرار گرفتن و از پشت کار رئیس جمهور سابق ایران شگفت زده شدن. حتی شنیدم برخی از مردم جهان درمورد شغل قبلی احمدی نژاد سوال می کنند و فکر می کنند که کارمند اداره پست بوده یا عریضه نویس جلوی دادسرا.
البته یکی از دوستان می گفت در ونزوئلا هم غوغایی به پا شده بود و حتی یه نفر تو شهر سان کریستوبال ونزوئلا از بس تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته بود موقع جمع کردن البسه از پشت بوم خونشون پرت شده تو چمن های پارک پشت خونه و حالش خیلی مساعد نیست و البته اطراف خونه چاوز هم خیلی شلوغ بوده ولی مادرش به خاطر برخی مسائل بیرون نیومده و به خاطر اینکه حرف و حدیثی پیش نیاد اصلا عکس العملی نشون نداده هر چند که همسایه شون می گفت خیلی از اینکه به اون نامه ننوشتن دلخوره.
اما آخرین خبری که داشتیم در مورد کاخ سفید بود. رکس تیلرسون وزیر خارجه که از سفارت سوئیس نامه رو تحویل گرفته اول خیلی ترسیده که این نامه چرا اینقدر سنگینه. بعد که نامه رو با احتیاط توسط نیروهای امنیتی باز کردن دیدن مثل یک کتابچه می مونه.
خبر این عریضه وقتی به ترامپ رسید که گویا خواب بوده و با بیژامه راه راه که شبیه پرچم اسرائیل بوده سراسیمه اومده وسط کاخ سفید که نامه رو ببینه. آخه تو این مدتی که رئیس جمهور شده بیشتر از هر مطلبی اسم احمدی نژاد رو شنیده بوده و اینکه مدام برخی افراد معلوم الحال اونو با محمود خان مقایسه میکنن.
تو همین شرایط بود که صدای داد و فریاد ترامپ تمام بچه های کاخ سفید رو به وحشت انداخت. البته نه به خاطر نامه احمدی نژاد بلکه مدام سر ملانیا فریاد می کشید که مگه من نگفته بودم تو بیرون نیا و تو مسائل مربوط به ایران و احمدی نژاد دخالت نکن. خلاصه سروصدای عجیبی راه انداخته بود و ملانیا هم همونطور که داشت می رفت سمت آشپزخونه زیر لب مدام غرغر می کرد و همه چی رو از چشم ایوانکا میدید که میخواد زیر پاش پوست موز بندازه.
خلاصه با هر جون کندنی بود ترامپ رو آروم کردن و یه گل گاو زبون بهش دادن تا حالش جا اومد و بعد از اینکه لباسش رو عوض کرد، نامه رو دادن دستش. اونهم وقتی نامه رو دید رو به تیلرسون کرد و گفت این نامه است یا متن سخنرانی فیدل کاسترو تو سازمان ملل؟ کی حال داره اینو بخونه! من تو تمام دوران مدرسه و دانشگاه یکبار هم این همه مطلب رو یکجا نخوندم که الان توقع دارین این سیاهه رو بخونم، ببرین تو یک صفحه خلاصه اش کنید. 24 ساعت طول کشید تا یه تیم کاربلد بشینه این متن سه چهار هزار کلمه ای رو خلاصه کنه ولی موفق نشدن چیزی از توش دربیارن. آخرش هم قرار شد شب که ترامپ خواست بخوابه ملانیا نامه رو به صورت یه داستان براش تعریف کنه هر چند که بعیده ترامپ تا آخر داستان بیدار بمونه.
البته واکنش ها تو ایران هم خیلی متفاوت بوده. از عادل فردوسی پور گرفته که برای هت تریک احمدی نژاد تو نامه نگاری قراره دعوتش کنه "نود" تا ساخت مستند "نامه های محمود" که احتمالا توسط جناب فراستی و فخیم زاده به عنوان فیلم فاخر برای فجر 96 ساخته میشه. البته رسانه ملی هم قول داده تا با ساخت یه سریال 100 قسمتی به اسم "در پناه نامه" علاوه بر عرض ارادت همیشگی به جناب محمود خان و تبیین نقش اصولگرایان در آینده جهان، از خجالت خاندان هاشمی و اصلاح طلب ها هم دربیاد.
به هر حال خوبی این نامه این بود که همون اوایل دوران ترامپ نگاشته شد و می تونیم حداقل یه چهار سالی بی دردسر و بدون نامه پرانی های محمود خان به کارهامون برسیم مگه اینکه جناب احمدی نژاد بخواد درمورد پاپ و فرانسه وآلمان هم هت تریک کنه که باید گفت خدا به دادمون برسه.
همایون طیاری آشتیانی
کد مطلب: 67168
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *