۱
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۰

فوتبال ساحلی و نگاه به آینده

مرتضی دهرویه
فوتبال ساحلی و نگاه به آینده

بعد از هشت سال از ورود رشته جذاب و دیدنی فوتبال ساحلی توسط کریم مقدم به ایران، تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان موفق شد برای اولین بار به عنوان قهرمانی دست پیدا کند و برای پنجمین بار جواز حضور در مسابقات جام جهانی را بدست آورد. نکته ای که بیش از هر مسئله دیگری حائز اهمیت است اینکه بعد از کسب عنوان قهرمانی آسیا برای اولین بار است که این رشته در کشور دیده شد و مورد توجه اهالی رسانه، مسئولین مملکت و مردم قرار گرفت و با واکنش های خوب و مبارکی همراه بود که تمام آنها را باید به فال نیک گرفت و به بازیکنان، کادرفنی، مسئولین کمیته و دپارتمان فوتبال ساحلی، رئیس و دبیر فدراسیون فوتبال و تمامی اهالی این رشته تبریک گفت؛ ضمن اینکه امیدواریم روند این موفقیت ها تداوم داشته باشد و هر روز جایگاه این رشته در جامعه تقویت شود و برای اینکه با کسب این عنوان مغرور نشده و موفقیت مقطعی را نداشته باشیم لذا برای بهبود هر چه بیشتر این رشته بیان چند نکته ضروری است که امیدواریم در صورت امکان به انها اهمیت داده شود.
۱-تقویت کمیته و دپارتمان فوتبال ساحلی
بی شک حمایت ها و برنامه ریزی خوب آقای ابراهیمی به عنوان رئیس کمیته فوتبال ساحلی و خانم شهریاری به عنوان رئیس دپارتمان در یکی، دو سال اخیر بر کسی پوشیده نیست و زحمات آنها ستودنی است ولی با توجه به وضعیت فعلی این رشته جذاب جا دارد تا از وجود زحمتکشان این رشته ورزشی در کمیته و دپارتمان بیشتر استفاده شود و کمیته و دپارتمان با ورود دلسوزان این رشته ورزشی تقویت شود. اصلا رئیس کمیته و دپارتمان به این معنای است که اعضای مشخصی داشته باشند و چه بهتر که اعضای آن از دست اندرکاران این رشته انتخاب شوند به ویژه افرادی که سالهاست با دست خالی و البته با عشق و علاقه در این رشته زحمات زیادی را متقبل شدند و خدمات آنها در این رشته بر هیچ کس پوشیده نیست؛ از اقایان طبیب نژاد بوشهر، جمشیدی گیلان، نامداری اصفهان، صادقی شهر کرد، شجاع مشهد، صیادی بندرعباس ، رحیمی، میرشمس ها در یزد گرفته تا دیگر عزیزانی که جدیدا به این رشته ملحق شده اند همچون دست اندرکاران تیم های شهرداری تبریزوهمدان و آبادان و...که با هزینه های شخصی خود باعث شدند تا چراغ فوتبال ساحلی روشن نگه داشته شود تا آقای ابراهیمی و خانم شهریاری بر مسند کار قرار بگیرند و سکان هدایت فوتبال ساحلی را در اختیار داشته باشند.
۲- انتخاب رئیس کمیته روابط عمومی
این رشته برای اینکه بتواند به جایگاه اصلی خود بیشتر دست پیدا کند، باید بیشتر از شرایط فعلی دیده شود و تعامل مناسبی با نشریات و اهالی رسانه برقرار کند. لذا لازمه آن حضور فردی کاربلد و خاک خورده به عنوان مسئول روابط عمومی است که اتفاقا در این مقوله نیز فوتبال ساحلی از برخی رشته های دیگر جلوتر است چون در تمام این سالها سایت فوتبال ساحلی با مدیریت خوب آقای یعقوبی بدون هیچ چشمداشتی بلکه با هزینه شخصی خودش کار اطلاع رسانی را به نحو احسن و عالی انجام داده است و حال انتظار این است که از وجود ایشان بیشتر در رشته ساحلی استفاده شود تا با مدیریت ایشان فوتبال ساحلی بیشتر شناخته شود.
۳- ایجاد کمیته فنی
از اینکه تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان با هدایت خوب و بی نقص اکتاویو به مقام قهرمانی آسیا دست پیدا کرده است جای هیچ شک و بحثی نیست و اتفاقا ما بر این باوریم باید از تجربیات این مرد کار بلد نهایت استفاده شود و با حمایت از برنامه هایش بستر مناسبی برای موفقیت در جام جهانی نیز مهیا کرد. اما در کنار آن می توان با راه اندازی کمیته فنی و استفاده دلسوزانه از نظرات کسانیکه در این رشته دارای فکر و اندیشه هستند نیز نهایت سود را برد. البته باید از افرادی استفاده شود که تمام فکر و حواسشان کمک به کادر فنی فعلی باشد نه خدای ناکرده اینکه برای رسیدن به جایگاه خودشان به دنبال تخریب باشند. به هر حال من معتقدم تمام کسانیکه که در گذشته هم در تیم ملی مربیگری کرده اند، نگاه دلسوزانه به این رشته دارند وحداقل اینکه افرادی همچون فرشاد فلاحت زاده، بهزاد داداش زاده، شهرام دانه کار، کریم مقدم و...عاشق فوتبال ساحلی هستند نباید براحتی از کنار نام و تجربیات آنها گذشت و با همدلی و یکرنگی میتوان به آینده خیلی بیشتر امیدوار بود.
۴- تشکیل کمیته جوانان
با راه اندازی این کمیته و برگزاری مسابقات در رده های پایه علاوه بر استعدادیابی می توان برای سال های آینده نیز پشتوانه های خوبی برای تیم ملی ساخت. به هر حال در شرایط فعلی بهترین بازیکنان در تیم ملی حضور دارند و همین نفرات با تجربه و هماهنگی که سالهاست به دست اورده اند در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۳ تاهیتی هم درخشش خواهند داشت ولی از همین امروز برای تداوم قهرمانی ها باید به دنبال پشتوانه قوی برای تیم ملی کشورمان باشیم.
و سخن اخر اینکه راهکارهای بسیار زیادی برای رشد و توسعه وجود دارد و قرار نیست که فردی جانشین فرد دیگری شود اما با همفکری و به کار گرفتن تمام استعدادهای بالقوه موجود در رشته فوتبال ساحلی می توان با یک برنامه ریزی مدون شاهد موفقیت همیشگی رشته فوتبال ساحلی باشیم. حفظ عنوان قهرمانی چه بسا بسیار سخت تر و مهمتر از بدست اوردن آن است و اینکه انتظارات مردم هم از این رشته بالاتر رفته و برای خوشحالی و شادی دل مردم دوست داشتنی کشورمان باید تمام اختلافات سلیقه ای کنار گذاشته شود و با تمام وجود در خدمت این رشته باشیم و این انتظارات بی شک کار آقای ابراهیمی و خانم شهریاری را صدچندان مشکلتر ساخته است. امیدواریم این دو عزیز هم بر این باور باشند که به تنهایی نمی توانند این توقع به حق جامعه فوتبال ساحلی و مردم را جامه عمل بپوشانند.

کد مطلب: 23007
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *