۰
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۱

روابط ایران و مصر استراتژیک و پایدار می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کشورهای عربی‌ و آمریکا مخالف ارتباط ایران و مصر هستند، گفت: روابط ایران و مصر در آینده نزدیک به روابط استراتژیک و پایدار تبدیل می‌شود.
احمد بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با یادآوری دیدار اخیر وزیر امور خارجه ایران با رئیس جمهور مصر درباره آینده روابط میان دو کشور گفت: روابط ایران و مصر در آینده نزدیک به روابط استراتژیک و پایدار تبدیل خواهد شد.
نماینده مردم اردستان و زواره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجلاس نم در تهران، فرصت گران‌بهایی برای محمد مرسی، رئیس جمهور مصر بود، افزود: ایران برای تقویت جبهه مقاومت و گسترش روابط میان دو کشور، از ورود مصر به پرونده سوریه استقبال کرد که این امر، وجهه مصر را در میان کشورهای اسلامی تقویت کرد.
وی با بیان اینکه مرسی مجبور است برخی تحفظات سیاسی را در روابط ایران و مصر لحاظ کند، گفت: آمریکا و سایر کشورهای عربی، سالانه مبالغ زیادی را تحت عنوان مساعدت به مصر پرداخت می‌کنند و بر همین اساس فشارهایی برای نزدیک نشدن ایران و مصر وارد می‌کنند که ممکن است، منجر به اخذ تصمیماتی خلاف میل واقعی رهبران امروز مصر شود.
بخشایش اردستانی با تاکید بر اینکه میان دیدگاه دو کشور اختلاف عمده‌ای وجود ندارد، گفت: کشورهای عربی تمایلی به ایجاد ارتباط عمیق میان دو کشور ندارند اما از آنجایی که مرسی برآمده از اخوان المسلمین و انقلاب مردم مصر است، گذشت زمان انقلاب مصر را شکوفاتر می‌کند و انقلابی‌ها با تحمیل خواسته‌های خود، حکومت مصر را در راستای تحقق اهداف انقلاب سوق می‌دهند.
وی با یادآوری زمینه‌ها و ظرفیت‌های زیاد همکاری میان دو کشور، تصریح کرد: پس از برداشتن قدم‌های اول، قدم‌های بعدی به راحتی و سرعت بیشتری برداشته می‌شود.
به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری و اجتماعی دو کشور می‌تواند منجر به همکاری دو کشور در زمینه‌های سیاسی و در موضوعات احیای مقاومت اسلامی، کشور فلسطین، دشمنی با رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن مشترک جامعه اسلامی شود.
در دیدار اخیر میان وزیر امور خارجه ایران و رئیس جمهور مصر، دو طرف بر گسترش روابط میان دو کشور و حل و فصل موضوع سوریه تاکید کردند.
کد مطلب: 7715
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *