۰
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۳
کواکبیان در تذکری آئین‌نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس:

برگزاری جلسات غیرعلنی به اصطلاح غیررسمی تابع چه ضوابطی است؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل 67 قانون اساسی و ماده 18 آیین نامه داخلی و سوگند هیات رئیسه در خصوص نحوه برگزاری جلسات غیر علنی مجلس گفت‌: ‌در ماده 106 آیین نامه بحث شیوه جلسات رسمی غیرعلنی مطرح شده است اما در هیچ جای آئین‌نامه روال جلسات غیرعلنی غیررسمی بیان نشده است و ما نمی‌دانیم تابع چه ضابطه‌ای است؟‌ ما نمایندگان باید بدانیم محدوده این موضوع تا کجا است؟ یعنی آیا باید صرفا دو ساعت ‌جلسه غیرعلنی به تشخیص رئیس برگزار شود؟
برگزاری جلسات غیرعلنی به اصطلاح غیررسمی تابع چه ضوابطی است؟
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل 67 قانون اساسی و  ماده 18 آیین نامه داخلی و سوگند هیات رئیسه در خصوص نحوه برگزاری جلسات غیر علنی مجلس گفت‌: ‌در ماده 106 آیین نامه بحث شیوه جلسات رسمی غیرعلنی مطرح شده است اما در هیچ جای آئین‌نامه روال جلسات غیرعلنی غیررسمی بیان نشده است و ما نمی‌دانیم تابع چه ضابطه‌ای است؟‌ ما نمایندگان باید بدانیم محدوده این موضوع تا کجا است؟ یعنی آیا باید صرفا دو ساعت ‌جلسه غیرعلنی به تشخیص رئیس برگزار شود؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین، عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد‌: البته ما  رئیس مجلس  را قبول داریم ولی لازم است که ضوابطی در این رابطه وجود داشته باشد.لذا لطفاً در آیین نامه داخلی مشخص کنید که جلسات غیررسمی و غیرعلنی بر اساس چه ضابطه ای صورت می گیرد ما نمی‌دانیم چرا باید در هر موضوعی مرکز پژوهش‌ها وقت مجلس را بگیرد.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی با اشاره به جلسه غیر علنی مجلس با حضور وزیر آموزش و پرور‌ش‌،  مطرح کرد‌:‌ در حالی که قرار بود براساس دستور هفتگی وضعیت حق‌التدریسی‌های مظلوم آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می‌گرفت اما از این کار بازماندیم.
کواکبیان خاطر نشان کرد‌: لذا باید ضوابطی درخصوص نحوه برگزاری جلسات غیرعلنی وجود داشته باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آیا موضوعاتی مانند وضعیت منطقه، مزخرف‌گویی های ترامپ و وضعیت اقلیم کردستان عراق جلسه غیرعلنی نمی طلبد؟
وی افزود‌: ‌بحث من جلسه امروز مجلس نیست، بلکه می گویم باید ضابطه‌ای درخصوص برگزاری همه جلسات غیرعلنی غیررسمی وجود داشته باشد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر کواکبیان گفت: برگزاری این جلسات غیرعلنی ضابطه دارد و هیات رئیسه برحسب شرایط و مسائلی که به وجود می آید، تشخیص می دهد که مثلا فلان مسئله مهم است و باید جلسه غیرعلنی باشد و این جلسات هم مفید است.
 
کد مطلب: 74498
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *