۰
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۶
ويليام هيگ:

مداخله نظامي در سوريه را تاييد نمي‌كنيم

ويليام هيگ، وزير امور خارجه انگليس در كنفرانسي مطبوعاتي مشترك با هوشيار زيباري، همتاي عراقي‌اش اظهار داشت كه كشورش مداخله نظامي در سوريه را تاييد نمي‌كند، اما وقوع اين مساله را هم بعيد نمي‌داند.
وزير امور خارجه انگليس با تاكيد بر آنكه كشورش مداخله نظامي در سوريه را تاييد نمي‌كند، اظهار كرد كه هيچ وزير انگليسي خواهان مداخله نظامي در سوريه نشده است.

به نقل از سايت اينترنتي النشره، ويليام هيگ، وزير امور خارجه انگليس در كنفرانسي مطبوعاتي مشترك با هوشيار زيباري، همتاي عراقي‌اش اظهار داشت كه كشورش مداخله نظامي در سوريه را تاييد نمي‌كند، اما وقوع اين مساله را هم بعيد نمي‌داند.

وي با تاكيد بر آن كه هيچ وزير انگليس خواهان مداخله نظامي در سوريه نشده است، اظهار كرد: ما همچنان به بررسي اين مساله مي‌پردازيم و از تحقق دموكراسي كه تمام گروه‌هاي سوري در آن مشاركت داشته باشند، حمايت مي‌كنيم و موضع ما در اين خصوص كاملا واضح است.

هيگ در اظهاراتي مداخله‌جويانه گفت كه دولت اسد محكوم به شكست است و ديگر نمي‌تواند دوام بياورد.

وي گفت كه با زيباري بر لزوم يك دوره انتقالي براي ايجاد سوريه باثبات‌تر و دموكراتيك‌تر به عنوان تنها راه جهت ممانعت از جنگ داخلي يا فروپاشي كشور سوريه و هجوم آوارگان بيشتر به مرزها رايزني كردند.

وي گفت: هر چه مساله سوريه زودتر حل وفصل شود براي عراق و كل منطقه بهتر است. به نظر ما ايجاد يك دولت انتقالي مي‌تواند صلح و ثبات را به سوريه بازگرداند.

هيگ همچنين بر آمادگي كشورش براي گسترش همكاري‌ها با عراق در عرصه‌هاي مختلف به ويژه در مسائل نظامي تاكيد كرد. هيگ از پايبندي كشورش براي حمايت از دولت عراق و مردم آن سخن گفت و از نقش منطقه‌اي عراق قدرداني كرد.
بازدید از صفحه اولارسال به دوستان نسخه چاپ
کد مطلب: 6628
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *