۰
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۲

انتقاد رحیمی از مصاحبه‌های افراد غیر مسئول

معاون اول رئیس جمهور گفت: افراد غیر مسئول مدام مصاحبه می کنند و در این مصاحبه ها ارتباط ما را با همسایگان به هم می زنند در حالیکه ما برای مقابله و مبارزه با تحریم باید با همسایگان خود در تعامل باشیم و با آنها کار کنیم.
فرارو- محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور امروز دوشنبه در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل که در شبستان مصلای امام خمینی برگزار شد با اشاره به بازدید خود از این نمایشگاه گفت: بنده وقتی که از غرفه های این نمایشگاه بازدید کردم خستگی اجلاس جنبش عدم تعهد از تنم زدوده شد.

گزیده سخنان رحیمی به نقل از مهر را در ادامه می خوانید:
با توجه به برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران برنامه های هفته دولت به تعویق افتاد و ان شاء الله از امروز ما این برنامه ها را اجرا می کنیم.
در بین کشورهای جنبش عدم تعهد فقط یک کشور به معنای واقعی غیرمتعهد است و آن جمهوری اسلامی ایران است این گفته بنده نیست بلکه خیلی از اعضای شرکت کننده در همین اجلاس به این نکته اشاره کردند.
همان طور که اذعان داشتم آمریکاییها با خیلی از سران کشورها تماس گرفته اند و از آنها خواستند که در این اجلاس شرکت نکنند به خاطر آنکه این اجلاس در تهران برگزار می شد و ریاست جنبش عدم تعهد برعهده ایران قرار می گرفت اما دیدیم این گونه نشد و شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد از نظر حضور کشورهای عضو رکورد زد و ۷ هزار مهمان به تهران آمدند.
زمانی که موضوع مدیریت جهانی بیان شد عده ای در داخل آن را تمسخر کردند اما الان شاهد و ناظر آنیم که زمینه مدیریت جهانی کاملا فراهم شده است و تنها کشوری که می تواند در مقابل استعمار بایستد ایران است ایران می تواند با مدیریت جهانی مقابل استعمار بایستد.
افرادی که در گذشته مدیریت جهانی را مسخره می کردند الان می توانند موضع گیری خود را اصلاح کنند و به کمک این نهضت و جنبش بپیوندند.
ما در جستجوی مصالح بشری هستیم و فقط نمی خواهیم برای کشور خودمان کار کنیم بلکه جهان را در نظر گرفته ایم.
کشورهای غربی مدام به این نکته تاکید می کنند که ایران بمب اتمی دارد در حالیکه رهبر معظم انقلاب موضع نهایی جمهوری اسلامی ایران را درباره داشتن سلاح هسته ای را اعلام کرده است ضمن آنکه ما دنبال بهره مندی علمی از انرژی هسته ای هستیم و این را دشمنان می دانند. البته ما بمب هسته ای داریم اما بمب هسته ای ما دانشمندانمان هستند.
رحیمی خطاب به کشورهای غربی گفت: شما مدام جمهوری اسلامی ایران را تحریم می کنید اما باید بدانید که ما در تحریم ساخته شده ایم چرا که مزیت های تحریم بیش از خسارت های آن است، ما در همین تحریم به تولید علمی دست یافته ایم.
دخالت در کار دولت خیلی زیاد است. همه توقعات مردم از دولت و دولتمردان است اما بد نیست که بدانید افراد غیر مسئول هم زیاد هستند.
البته امیدوارم با همکاری مسئولان با همدیگر و همکاری نمایندگان با مسئولان این دخالت ها کنار گذاشته شود.
افراد غیر مسئول مدام مصاحبه می کنند و در این مصاحبه ها ارتباط ما را با همسایگان به هم می زنند در حالیکه ما برای مقابله و مبارزه با تحریم باید با همسایگان خود در تعامل باشیم و با آنها کار کنیم.
همچنین یک عده حلقه ارتباط بین دولتها و شرکت های علمی را نشانه گرفته اند در حالیکه ما باید با ارتباط صمیمانه ای که برقرار می کنیم با هم در تماس باشیم.
 
کد مطلب: 5377
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *