۰
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۳

تقدیم «مرکوری» به کشته‌های پاریس

«بنیامین کلمنتین» جایزه موسیقی «مرکوری» ۲۰۱۵ را از آن خود کرد و آن را به شهر پاریس تقدیم کرد.
«بنیامین کلمنتین» جایزه موسیقی «مرکوری» ۲۰۱۵ را از آن خود کرد و آن را به شهر پاریس تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنیامین کلمنتین با اولین آلبومش موفق به کسب جایزه ۲۰ هزار پوندی «مرکوری» شد و تحت تأثیر حملات تروریستی اخیر به شهر پاریس، آن را به قربانیان این شهر اهدا کرد.

کلمنتین ۲۶ ساله که با آلبوم «حداقل فعلا» برنده این جایزه شد، هنگامی که پشت میکروفون رفت، به گریه افتاد و جایزه‌اش را به قربانیان حملات تروریستی هفته گذشته در پاریس تقدیم کرد.

اولین آلبوم این شاعر، پیانیست و آهنگساز فرانسوی انگلیسی، مجموعه‌ای با محوریت ساز پیانو است که از دید منتقدان، «درخشان»، «چشمگیر» و «حیرت‌انگیز» توصیف شده است.

کلمنتین درباره کسب این جایزه گفت: ‌فکر نمی‌کردم برنده شوم. همیشه آرزو داشتم نامزد جایزه «مرکوری» شوم، اما هرگز تصور نمی‌کردم آن را ببرم. همیشه درباره‌اش شوخی می‌کردم. وقتی داشتم این آلبوم را می‌ساختم، فکر می‌کردم حدود ۵۰ نفر به آن گوش دهند.

جایزه موسیقی «مرکوری» هر ساله به آلبوم‌هایی همراه با نوآوری تعلق می‌گیرد که در انگلستان و ایرلند منتشر شده باشند. یکی از ویژگی‌های جایزه «مرکوری» این است که همیشه نام‌های مشهور و مطرح عرصه موسیقی برنده بی‌چون و چرای این رقابت نیستند و هرکسی می‌تواند انتظار برنده شدن در این رقابت را داشته باشد. هیأتی متشکل از ۱۲ موسیقی‌دان، خبرنگار و ترانه‌نویس این جایزه را داوری کردند.

به گزارش بی‌بی‌سی، داوران «مرکوری» امسال از میان ۲۹۸ آلبوم نامزدشده، ۱۲ برگزیده نهایی را معرفی کردند و در نهایت، کلمنتین را به‌عنوان برنده این دوره معرفی کردند. «فلورانس+ماشین»، «ولف آلیس»، «افکس تویین» و «گاز کومبز» از رقبای کلمنتین در کسب این جایزه بودند.
کد مطلب: 53262
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *