۰
يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۷
لاريجاني:

هيچ‌ قوه‌اي نمي‌تواند نماينده را به خاطر اظهار نظر تحت تعقيب قرار دهد

نماينده مردم اردكان گفت: مساله در راس امور بودن مجلس تاكنون از سوي رييس‌جمهور مورد ترديد قرار مي‌گرفت و اخيرا برخي مسئولان قضايي نيز اين موضوع را مورد ترديد قرار دادند.
هيچ‌ قوه‌اي نمي‌تواند نماينده را به خاطر اظهار نظر تحت تعقيب قرار دهد
به نقل از ایسنا محمدرضا تابش به استناد اصول ۷۶، ۸۴ و ۸۶ قانون اساسي و خطاب به رييس مجلس گفت: اگر نمايندگان از مصونيت قضايي برخوردار نباشند پس چطور مي‌توانند از حقوق مردم دفاع كنند. از شما انتظار بود در نطق خود به اين موضوع اشاره و از جايگاه مجلس دفاع مي‌كرديد.

وي با استناد به مواد ۲۳، ۷۵، ۷۶ و ۱۰۷ آيين‌نامه داخلي مجلس متذكر شد: برخي مقامات قضايي گفتند مي‌توان نمايندگان را تعقيب قضايي كرد.

لاريجاني در واكنش به اخطار و تذكر نماينده مردم اردكان گفت: اگر تذكر و اخطار شما به سخنان بنده است كه بايد گفت بنده اختيار دارم كه سخني بگويم يا نگويم و اين مساله، اخطار ندارد.

رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه افزود: اصل، بحث نمايندگان در ايفاي وظايف خود و ارائه نظرات‌شان به صورت آزاد است و اين موضوع يك اصل قانون اساسي است و كسي نمي‌تواند مخالف آن نظر دهد.

نماينده مردم قم تاكيد كرد: بحث سر توهين و افتراست وگرنه هيچ قوه‌اي نمي‌تواند نسبت به اظهارنظر و آزادي بيان، نمايندگان را تحت تعقيب قرار دهد.

وي تاكيد كرد: تصور باطلي است كه قوه قضاييه بخواهد جلوي اظهارنظر نمايندگان را بگيرد. اگر در راستاي ايفاي نمايندگي كاري انجام شد كسي نمي‌تواند جلوي نماينده را بگيرد.
کد مطلب: 483
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *