کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لاريجاني:

هيچ‌ قوه‌اي نمي‌تواند نماينده را به خاطر اظهار نظر تحت تعقيب قرار دهد

1 مرداد 1391 ساعت 10:07

نماينده مردم اردكان گفت: مساله در راس امور بودن مجلس تاكنون از سوي رييس‌جمهور مورد ترديد قرار مي‌گرفت و اخيرا برخي مسئولان قضايي نيز اين موضوع را مورد ترديد قرار دادند.


به نقل از ایسنا محمدرضا تابش به استناد اصول ۷۶، ۸۴ و ۸۶ قانون اساسي و خطاب به رييس مجلس گفت: اگر نمايندگان از مصونيت قضايي برخوردار نباشند پس چطور مي‌توانند از حقوق مردم دفاع كنند. از شما انتظار بود در نطق خود به اين موضوع اشاره و از جايگاه مجلس دفاع مي‌كرديد.

وي با استناد به مواد ۲۳، ۷۵، ۷۶ و ۱۰۷ آيين‌نامه داخلي مجلس متذكر شد: برخي مقامات قضايي گفتند مي‌توان نمايندگان را تعقيب قضايي كرد.

لاريجاني در واكنش به اخطار و تذكر نماينده مردم اردكان گفت: اگر تذكر و اخطار شما به سخنان بنده است كه بايد گفت بنده اختيار دارم كه سخني بگويم يا نگويم و اين مساله، اخطار ندارد.

رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه افزود: اصل، بحث نمايندگان در ايفاي وظايف خود و ارائه نظرات‌شان به صورت آزاد است و اين موضوع يك اصل قانون اساسي است و كسي نمي‌تواند مخالف آن نظر دهد.

نماينده مردم قم تاكيد كرد: بحث سر توهين و افتراست وگرنه هيچ قوه‌اي نمي‌تواند نسبت به اظهارنظر و آزادي بيان، نمايندگان را تحت تعقيب قرار دهد.

وي تاكيد كرد: تصور باطلي است كه قوه قضاييه بخواهد جلوي اظهارنظر نمايندگان را بگيرد. اگر در راستاي ايفاي نمايندگي كاري انجام شد كسي نمي‌تواند جلوي نماينده را بگيرد.


کد مطلب: 483

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/483/هيچ-قوه-اي-نمي-تواند-نماينده-خاطر-اظهار-نظر-تحت-تعقيب-قرار-دهد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir