۰
جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۴

حمایت سفراي کشورهاي امريکاي جنوبي از سفارت اکوادور در لندن

سفرای چند کشور امریکای جنوبی جمعه از سفارت اکوادور در لندن بازدید کردند تا از تصمیم دولت اکوادور برای اعطای پناهندگی سیاسی به «جولیان آسانژ» موسس پایگاه اطلاع رسانی ویکیلیکس در اینترنت، حمایت کنند.
این اقدام پس از آن صورت گرفت که انگلیس در یادداشتی خطاب به سفارت اکوادور ، راه حل دیپلماتیک را برای مسئله آسانژ خواستار شده بود. لندن تأکید کرده است که جولیان آسانژ را به سوئد باز خواهد گرداند تا در آنجا دادستان های این کشور از وی به علت اتهامات مربوط به جرائم جنسی بازجویی کنند.
در همین حال وزارت امور خارجه انگلیس تأیید کرد که « تماس رسمی » در این خصوص صورت گرفته است اما محتوای این تماس را فاش نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، دولت اکوادور اعلام کرده است که انگلیس تهدید کرده است برای بازداشت آسانژ مأموران پلیس را به سفارت این کشور در لندن اعزام خواهد کرد.
سخنگوی سفارت اکوادور در لندن پس از بازدید سفرای چند کشور امریکای جنوبی از سفارت گفت این نمایش حمایت از دولت اکوادور از سوی سفرای کشورهای امریکای جنوبی، نشانه روشن و بارز از میزان حمایتی است که کشورهای امریکای جنوبی از این کشور به عمل می آورند.
این سخنگو افزود این اقدام همچنین پیام روشنی در مخالفت با تهدیدات انگلیس علیه تمامیت ارضی کشورش است که سفارتخانه اش در لندن بخشی از آن به شمار می رود.
رافائل کوره آ رئیس جمهور اکوادور اعلام کرد اختلاف دیپلماتیک با لندن در صورتی پایان خواهد یافت که انگلیس به موسس ویکیلیکس اجازه عبور ایمن و آزدانه به امریکایی جنوبی را بدهد.
کد مطلب: 4100
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *