۰
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۰

کلانی: باید از آلمان درس اخلاق بگیریم

کارشناس فوتبال گفت: آلمان در مقابل برزیل با متانت و اخلاق رفتار کرد و ما نیز باید از نمونه های اخلاقی جام جهانی درس بگیریم.
کلانی: باید از آلمان درس اخلاق بگیریم
حسین کلانی در خصوص بازی های جام جهانی و قهرمانی آلمان اظهار داشت: آلمان تیم منسجمی بود و علی رغم بی ستاره بودن پر از ستاره بود. این تیم همواره و در تمامی ادوار جام جهانی جزو قدرت های دنیا بوده است. آلمان در دو دهه ی اخیر در فوتبال پیشرفت چشمگیری داشته و در کل کشور آلمان در تمامی عرصه ها از جمله مسائل اقتصادی و سیاسی و اجتماعی نیز سر آمد است و دیسیپلین خاصی دارد.

وی ادامه داد: آلمانی ها از نظر اخلاقی نیز نمونه بودند و در مقابل برزیل وقتی ۷ گل پیش افتاده بودند، با متانت و افتادگی رفتار کردند و به بازیکنان و هواداران برزیل که غرورشان جریحه دار شده بود احترام گذاشتند و شادی بیش از حد انجام ندادند. بنده معتقدم ما باید از این نمونه های اخلاقی جام جهانی درس بگیریم زیرا جام جهانی به لحاظ فنی و اخلاقی برای فوتبال جهان آموزنده بوده است.
پیشکسوت فوتبال در ادامه افزود: برخی از تیم ها نیز در این دوره شگفتی ساز شدند. کاستاریکا، الجزایر و حتی شیلی بسیار با برنامه بودند و قطعا موفقیت این تیم ها حاصل برنامه ریزی و تلاش مستمر بوده است.

کلانی در مورد نمایش برزیل و دلایل تحقیر شدن این تیم در مقابل آلمان گفت: فوتبال قابل پیش بینی نیست و در بازی فینال کسی فکر نمی کرد که خدیرا دقایقی قبل از آغاز بازی مصدوم شود. به عقیده ی بنده عوامل احساسی و روحی و روانی موجب از هم پاشیدگی برزیل شد. در غیر این صورت ممکن نیست که برزیل از آلمان ۷ گل بخورد. مشکلات اقتصادی کشور برزیل نیز موجب افزایش فشار و استرس روی بازیکنان این تیم شده بود و در کل برزیلی ها در جامی که میزبان آن بودند تعادل روحی و روانی نداشتند.

وی در خصوص حضور تیم ملی ایران در جام جهانی اظهار داشت: تیم ملی ایران در یک هوای احساسی کاذبی سیر و سفر می کرد. خصوصیت ما ایرانی ها همین غلبه ی احساس بر قدرت تفکر است که در گاهی موارد از همین طریق نتایج تاریخی نیز گرفته ایم. بازیکنان تیم ملی در جام جهانی از جان مایه گذاشتند هر چند در مقابل بوسنی از هم پاشیده بازی کردند. در کل حضور آبرومندانه ای در جام جهانی داشتیم و از حیثیت فوتبال ایران دفاع کردیم. امیدوارم در جام ملت های آسیا نیز موفق باشیم و کماکان رنک اول آسیا را حفظ کنیم.
کد مطلب: 39895
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *