۰
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۵

«سوآرس» یک‌تنه انگلستان را در آستانه حذف از جام‌جهانی قرار داد

اگر گمان می کنید دوران بازیکنانی که یک تنه یک تیم را بالا می‌آورند، سرآمده، سخت در اشتباهید. شما باید بازی امشب انگلستان و اروگوئه را می‌دیدید تا ببینید یک لوئیس سوآرس تازه از بند مصدومیت رها شده چگونه یک‌تنه اروگوئه را در برابر انگلستان پیروز میدان کرد و سه‌شیرها را در آستانه حذف قرار داد.
«سوآرس» یک‌تنه انگلستان را در آستانه حذف از جام‌جهانی قرار داد
اگر گمان می کنید دوران بازیکنانی که یک تنه یک تیم را بالا می‌آورند، سرآمده، سخت در اشتباهید. شما باید بازی امشب انگلستان و اروگوئه را می‌دیدید تا ببینید یک لوئیس سوآرس تازه از بند مصدومیت رها شده چگونه یک‌تنه اروگوئه را در برابر انگلستان پیروز میدان کرد و سه‌شیرها را در آستانه حذف قرار داد.

وقتی یک ماه پیش مدافع نیوکاسل روی پای لوئیس سوارس رفت و او را مصدوم کرد، هواداران دوآتشه اروگوئه از ترس از دست دادن مهاجم اسطوره‌ای‌شان حتی مدافع نیوکاسل را به مرگ تهدید کردند؛ اما کمی شکیبایی لازم بود تا سوآرس مصدوم با زانوی تازه عمل کرده و بدون تمرین یکباره سر از بازی انگلستان و اروگوئه درآورد و کار بازی را یکسره کند و برود روی نیمکت بنشیند.

ساعت ۲۳:۳۰ امشب به وقت تهران دو تیم بازنده روز نخست گروه D روبه روی هم قرار گرفتند تا امیدهای خود را برای صعود بالا ببرند. نیمه نخست تحت تأثیر سوپر گل سوآرس به پایان رسید؛ گلی که یکی از زیباترین گل‌های جام تا اینجا بوده و نتیجه همکاری زوج خط حمله آتشین اروگوئه، یعنی کاوانی و سوآرس بود.

اما تلاش‌های انگلیسی‌ها سرانجام جواب داد و سرانجام وین رونی توانست در یک بازی جام‌جهانی گل بزند و حرکت زیبای گلن جانسون رونی در یک قدمی دروازه بدون دروازه‌بان با یک بغل پای ساده بازی را به تساوی کشاند.
اما باز این کاوانی و سوآرس بودند که اروگوئه را پیش انداختند تا سوآرس در اولین بازی این جام دو گل را به ثمر برساند و بهترین بازیکن زمین شود.
سوآرس با این گل انگلستان را در آستانه حذف قرار داد و آن‌ها باید منتظر بازی فردای ایتالیا و کاستاریکا باشند و ببیند چه نتیجه‌ای به دس می‌آید.

پیش بازی

سرنوشت اروگوئه و انگلیس در جام جهانی به خطر افتاده و این دو تیم در دیدار امشب در سائوپائولو، چشم امید به مهاجمان غیرقابل پیش‌بینی خود دارند. لوییس سوارس خود را آماده می‌کند که از اتاق مراقبت‌های اروگوئه خارج شود و امیدوار است توانایی‌های گلزنی‌اش تحت تاثیر مصدومیت قرار نگرفته باشد. از آن طرف وین رونی که زمانی جوان اول فوتبال جزیره به شمار می‌رفت، دوست دارد سرانجام در معتبرترین تورنمنت فوتبالی جهان پایش به گل باز شود و پاسخی محکم به منتقدان خود بدهد.

انگلیس و اروگوئه دیدارهای نخست خود در گروه D را به ترتیب به ایتالیا و کاستاریکا باخته‌اند و برای ماندن در جام و حضور در مراحل بعدی چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار ندارند. سوارس بازی اول را به دلیل مصدومیت از دست داد اما برای این بازی اعلام آمادگی کرده و مشتاق خودنمایی در این تورنمنت است. مهاجم جنجالی لیورپول به دلیل رفتارهای عجیب و غریب خود، دو بار محرومیتی طولانی در لیگ برتر را تجربه کرده؛ یکی به خاطر نژادپرستی و دیگری به سبب گاز گرفتن بازیکن حریف، ولی پیش از آن با خطای هند ـ عمدی که باعث راهیابی کشورش به نیمه‌نهایی جام جهانی آفریقای جنوبی شد ـ شهرت یافت.

دنیل استوریج هم‌تیمی او در لیورپول که احتمالا نفر اول خط حمله انگلیس باشد، می‌گوید دوست ندارد با هر وسیله‌ای به پیروزی برسد: «ما برای بردن بازی تقلب نمی‌کنیم و با درستکاری به دنبال پیروزی هستیم.»



استوریج یکی از شش بازیکن لیورپولی حاضر در ترکیب ۲۳ نفره انگلیس است که با ۳۱ گل سوارس تا مرز قهرمانی لیگ برتر پیش رفت؛ اما سرانجام دوم شد. سوارس هم گفت: «من همه بازیکنان انگلیس را می‌شناسم، چون یا با آنها هم‌بازی بودم یا مقابلشان قرار گرفته‌ام. آنها در دفاع نقاط ضعفی دارند که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم».

اما اینکه آیا سوارس پس از یک ماه بازی نکردن همان شادابی همیشگی را دارد مشخص نیست. ادینسون کاوانی که در بازی اول تنها یک پنالتی را گل کرد و دیه‌گو فورلان، بهترین بازیکن جام جهانی قبل هم حالا ۳۵ ساله است و خیلی نمی‌توان به او اتکا کرد.

نگرانی اروگوئه درباره آمادگی سوارس درست مثل نگرانی انگلیس درباره گلزنی رونی است که در سومین جام هم پایش به گل باز نشده. دیده شده رونی روز دوشنبه با بازیکنان ذخیره تیم تمرین می‌کرده که رسانه‌های انگلیس تفسیر کردند او در ترکیب اصلی بازی امشب نیست اما مهاجم منچستریونایتد امشب به دنبال اثبات توانایی‌های خود در ورزشگاه ایتاکوئرائو در سائوپائولوست؛ درست مثل سوارس. انگلیس و اروگوئه پیش از این ده بار با هم بازی کرده‌اند که سهم اروگوئه چهار برد و سهم انگلیس سه پیروزی بوده. آخرین دیدار دو تیم در سال ۲۰۰۶ بوده که انگلیس در لیورپول دو بر یک برنده شد.

گزارش بازی


۰۵:۰۰ لوئیس سوارس روی یک ضربه کرنر و با یک ارسال غافلگیرکننده می خواهد دروازه هارت را باز کند که هشیاری دروازه‌بان جوان انگلیسی‌ها، مانع ورود توپ به درون دروازه می‌شود.

۰۹:۰۰ دنیل استوریج پشت محوطه جریمه همه را به‌ هم می‌ریزد تا راهی به دروازه اروگوئه پیدا کند؛ اما کاپیتان گودین با دست توپ او را متوقف می‌کند تا نخستین کارت زرد بازی را از داور دریافت کند.

۱۰:۰۰ ضربه کاشته‌ای که پشت محوطه جریمه با خطای گودین تقدیم انگلیسی‌ها می‌شود با ضربه خطرناک رونی با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون می‌رود تا رونی همچنان نتواند در جام‌های جهانی گلزنی کند.

۱۵:۰۰ کریستین ذودریگز در گوشه محوطه جریمه انگلستان، صاحب یک توپ بادآورده می‌شود؛ اما شوت سرکش او آسمارا می‌شکافد و راهی به دروازه جوهارت ندارد.

۱۵:۰۰ پانزده دقیقه از بازی گذشته و انگلستان صاحب ۵۷ درصد توپ و میدان بوده اما از یک شوتی که هر دو تیم راهی دروازه‌ها کرده‌اند این شوت اروگوئه‌ای‌ها در چهارچوب قرار داشت.


۳۲:۰۰ بی‌گمان رونی بدشانس‌ترین بازیکن انگلستان در تاریخ جام‌های جهانی است. ضربه سر او به دیرک افقی دروازه برخورد می‌کند و راهی گل نمی‌شود.


۳۹:۰۰ گل برای اروگوئه! و چه کسی آن گل را به ثمر می‌رساند؛ لوئیز سوارس. همکاری زوج خطرناک کاوانی و سوراس جواب می‌دهد و ارسال زیبای کاوانی روی سر سوارس می‌نشیند تا این گل اشک را از چشمان سوراس جاری کند.

زلاتان ابراهیموویچ به‌ همراه شیخ منصور، مالک باشگاه پاری‌سن‌ژرمن از بینندگان ویژه این دیدار هستند. ادسون کاوانی مهاجم اروگوئه هم تیمی ابراهیموویچ در پاری‌سن‌ژرمن است. ابراهيموويچ پس از شکست تيم ملي سوئد مقابل پرتغال در مرحله پلي‌اف انتخابي جام جهاني، فرصت حضور در اين مسابقات را از دست داده بود.

پایان نیمه نخست با برتری ۰-۱ اروگوئه


۴۷:۰۰ جو هارت ضربه سر کاوانی را از روی خط دروازه بیرون کشید.

۵۲:۰۰ یک همکاری خوب پشت محوطه جریمه انگلستان، کاوانی را در شرایط به ثمر رساندن گل دوم بازی قرار داد که ضربه او با فاصله کمی به بیرون رفت.

۵۴:۰۰ رونی در محوطه جریمه اروگوئه به آب و آتش می‌زند؛ اما تلاش‌های او حاصلی ندارد و مدافعان توپ را دفع می‌کنند.

۶۰:۰۰ هرچند حرکت رحیم استرلینگ از جناح راست، ثمری برای انگلستان ندارد، یک مصدوم جدی روی دست اروگوئه می‌گذارد. زانوی استرلینگ حین حمله به شقیقه فریرا می‌خورد تا مدافع اروگوئه ثانیه‌هایی بی‌حرکت روی زمین بیفتد و همه را نگران کند؛ اما لحظاتی بعد پزشکان به داد او می‌رسند و در حالی که پزشک تیم از مربی می‌خواست تا مدافع شماره ۶ را تعویض کند، فریرا با عصبانیت از تابارز خواست تا او را بیرون نکشد و همچنان در بازی نگه دارد.

۶۴:۰۰ رحیم استرلینگ جوان، جای خود را در خط حمله انگلستان به روس بارکلی می‌دهد.

۶۸:۰۰ کاپیتان جرالد به دلیل خطایی که روی رودریگوئز انجام می‌دهد با کارت زرد داور جریمه می‌شود تا هر دو کاپیتان بازی اخطاری شوند.

۷۵:۰۰ سرانجام پای رون به گل باز می‌شود و او انگلستان را به جام بازمی‌گرداند. حرکت زیبای گلن جانسون توپ را در دهانه دروازه به پاهای رونی می‌چسباند تا او بر طلسم ده بازی بدون گل در جام‌جهانی پایان دهد.

۸۵:۰۰ سوآرس یک‌تنه کمر به حذف انگلستان بسته است. شروع دوباره عالی موسلرا روی سر کاوانی می‌نشیند و توپ زیر پای سوآرس می‌افتد و او مهاجمی نیست که از این موقعیت‌ها استفاده نکند؛ اروگوئه ۲، انگلستان ۱.

۸۸:۰۰ سوآرس پس از اینکه کار خود را انجام داد، جای خود را در ترکیب اروگوئه به کوآتس می‌دهد تا مصدومیتش بیش از پیش تشدید نشود.

پایان بازی با برتری ۱-۲ اروگوئه برابر انگلستان
کد مطلب: 39436
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *