; ?>; ?> قرارداد توسعه میدان نفتی اروند به امضا رسید - مردم سالاری آنلاين
۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۸

قرارداد توسعه میدان نفتی اروند به امضا رسید

قرارداد توسعه میدان نفتی اروند میان شركت ملی نفت ایران و شركت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی روز جاری ( شنبه ) به امضا رسید.
مدیرعامل شركت ملی نفت در مراسم امضای قرار داد تولید و توسعه میدان مشترك نفتی اروند، گفت: شركت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ۷۰ درصد سكوها و دكل های دریایی را تأمین می كند و نخستین بار یك میدان نفتی را در خشكی توسعه خواهد داد.
به نقل از شركت ملی نفت ، 'احمد قلعه بانی' افزود: این قرارداد با یكی از پیمانكاران بزرگ مجموعه نفت امضا می‌شود و پیرو قرارداد ماههای گذشته این قرارداد نیز اولین بار با شركت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی كه یكی از شركت‌های مهم بوده و در بیش از ۶۰ و ۷۰ درصد سكوها و بخش‌های دریایی فعالیت دارد، توسعه می‌یابد.

وی یادآور شد: این میدان نفتی در دهانه رود اروند قرار دارد و اگرچه حجم قرارداد كم است اما یكی از مهمترین میادین مشترك نفتی به شمار می‌رود.

قلعه‌بانی اظهار داشت:‌ این قرارداد با میزان سرمایه ۱۳۵ میلیون دلار اجرا می‌شود كه در فاز زودهنگام روزانه پنج هزار بشكه نفت و در فاز اول روزانه ۱۰ تا ۲۰ هزار بشكه نفت تولید خواهد شد.

مدیرعامل شركت نفت اروندان با بیان اینكه این میدان ، در ۵۰ كیلومتری جنوب شهرستان آبادان قرار گرفته است، ادامه داد: پس از كشف این میدان در سال ۸۷، میدان اروند تجاری تشخیص داده شد و به همین منظور ۳ حلقه چاه اكتشافی حفر شد.

'سلبعلی كریمی' تصریح كرد: تولید زودهنگام از این میدان ۵ هزار بشكه در نظر گرفته شده است كه پس از ۱۸ ماه به تولید می رسد.

وی افزود: ضریب بازیافت این میدان ۱۵ درصد پیش بینی می شود كه می توان گفت به طور متوسط ۱۵۰ میلیون بشكه نفت قابل استحصال وجود داشته باشد.

میدان اروند یك میدان مشترك در دهانه رود اروند و ۵۰ كیلومتری جنوب آبادان با ظرفیت نفت درجا بین ۵۰۰ میلیون تا یك میلیارد بشكه است.

این قرارداد به ارزش ۱۳۵ میلیون دلار است كه در مرحله مقدماتی روزانه ۵ هزار بشكه در فاز نخست تا ۲۰ هزار بشكه تولید روزانه خواهد داشت.برداشت نفت از این میدان تا ۱۸ ماه آینده عملیاتی خواهد شد.
کد مطلب: 3398
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *