به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی صمیمی نژاد امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه آغاز به کار بیستمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، بهداشتی و آرایشی در تهران با بیان اینکه به طور متوسط سالانه بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران مصرف می شود، گفت: ایران یکی از بزرگترین کشورهای محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح جهان است.
مدیر اجرایی انجمن مواد شوینده و بهداشتی ایران با اعلام اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد محصولات بهداشتی و آرایشی ایران در اختیار شرکتهای آسیایی و اروپایی است، تصریح کرد: این در حالی است که عمده محصولات آرایشی و بهداشتی از طریق قاچاق و با کیفیتهای بسیار پایین وارد کشور می شوند.
این مقام مسئول یکی از مهمترین موانع رشد صنعت تولید محصولات بهداشتی و آرایشی ایران را عدم صدور مجوزهای لازم به منظور انجام تبلیغات محصولات آرایشی و بهداشتی در صدا و سیما، تابلوهای شهری و مطبوعات عنوان کرد و افزود: ممنوعیت تبلیغات محصولات آرایشی و بهداشتی موجب شده که تولیدکنندگان خارجی از این ضعف اطلاع رسانی برای فروش محصولات تقلبی به مصرف کنندگان ایرانی استفاده کنند.
سلیمی نژاد همچنین با تاکید بر اینکه هم اکنون دولت هیچ گونه بودجه ای برای تحقیق و توسعه برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران ارائه نمی کنند، تصریح کرد: با وجود این، اگر ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شود می توان سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار انواع محصولات آرایشی و بهداشتی با کیفیت بالای جهان را در داخل کشور تولید و از واردات آن جلوگیری کرد.
مدیر اجرایی انجمن مواد شوینده و بهداشتی ایران در پایان با اعلام اینکه تا چند سال گذشته عمده بازار محصولات آرایشی ایران در اختیار کشورهایی همچون ترکیه، چین، امارات و فرانسه بود، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی پاکستان و هندوستان هم اقدام به صادرات گسترده محصولات آرایشی به ایران می کند که این محصولات هیچ وقت استاندارد نبوده و سلامت مصرف کنندگان را تهدید می کند.