; ?>; ?> نظر ابوترابی درباره دلیل آسیب دیدن وحدت ملی در سال‌های اخیر - مردم سالاری آنلاين
۰
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۸

نظر ابوترابی درباره دلیل آسیب دیدن وحدت ملی در سال‌های اخیر

مشکلات به دلیل بی‌توجهی به ظرفیت‌ها بوجود آمد و در سال‌های اخیر نه تنها به این ظرفیت‌ها توجهی نشد بلکه در جهت حذف آن‌ها حرکت شد و این موضوع به وحدت ملی آسیب جدی وارد کرد.
اگر دغدغه ارتقای کارایی نظام برای همه ما وجود داشته باشد، باید از تمام ظرفیت‌ها برای بالا بردن کارایی دستگاه اجرایی استفاده کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من بر شایسته سالاری تاکید دارم و به نظریه‌پردازی در یک اتاق در بسته اعتقادی ندارم و آن را بی‌تاثیر ومخرب می‌دانم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و کاندیدای احتمالی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: دلایل نامزدی من در انتخابات به تجربه‌ام در سال‌های حضور در مجلس شورای اسلامی برمی گردد و اعتقاد دارم نقش کلیدی دولت برای محقق کردن اهداف نظام و فراهم آوردن بستر مناسب به منظور حرکت در راستای آرمان‌های نظام برحسته است.

وی افزود: اگر دغدغه ارتقای کارایی نظام برای همه ما وجود داشته باشد، باید از تمام ظرفیت‌ها برای بالا بردن کارایی دستگاه اجرایی استفاده کنیم.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه نامزد‌ها باید در مورد اولویت‌های امروز کشور باشد و باید از همه ظرفیت‌های اقتصادی و علمی بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به مشکلات کشور در سال‌های اخیر گفت: این مشکلات به دلیل بی‌توجهی به ظرفیت‌ها بوجود آمد و در سال‌های اخیر نه تنها به این ظرفیت‌ها توجهی نشد بلکه در جهت حذف آن‌ها حرکت شد و این موضوع به وحدت ملی آسیب جدی وارد کرد.

ابوترابی فرد ادامه داد: من با ظرفیت‌های علمی و اجرایی کشور آشنایی دارم و به نظر من باید از چارچوب‌های سیاسی که ما را از ظرفیت‌های اقتصادی و علمی دور می‌سازد، پرهیز کنیم.

ابوترابی با بیان این مطلب که کارگروه‌هایی برای استفاده از ظرفیت‌ها تشکیل شده است، اضافه کرد: باید در تدوین و اجرای برنامه‌ها از همه ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم و به سمت افق‌های روشن که یکی از آن‌ها سند چشم انداز است حرکت کنیم.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکل کشور تفاوت گفتمان دولت در نظام در مسائل فرهنگی سیاسی و اقتصادی است من معتقدم گفتمان نظام و دولت باید یکسان باشد. به این معنا که دولت باید مجری گفتمان نظام باشد.

این نماینده مجلس گفت: ریشه اصلی مشکلات اقتصادی در سال‌های اخیر فاصله گرفتن از سیاست‌های کلی کشور است و معتقدم انضباط مالی و مدیریت باید وجود داشته باشد و دستگاه اجرایی باید با نگاه به برنامه توسعه گام بردارد و اکر این نگاه وجود داشته باشد امروز وابسته به درآمد نفت نبودیم و حتما باید بودجه ریزی در این جهت حرکت کند.

ابوترابی در ارتباط با حضورش در انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: من به منظور فراهم آوردن بستری برای تحقق گفتمان نظام و اصول گرایی در انتخابات حضور خواهم یافت و تا آنجا به حضورم ادامه می‌دهم که بتوانم خدمت کنم.

عضوجامعه روحانیت مبارز تهران با تاکید بر ضرورت تقویت فرهنگ نقدپذیری در کشور گفت: دولت باید اجازه دهد مردم آن را نهی از منکر کنند و راه اصلی این است که دولتمردان و دستگاه‌های اجرایی فرهنگ و اندیشه دینی را در سبک مدیریت و زندگی خود متجلی کنند.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به جایگاه مدیران در دولتش گفت: من بر شایسته سالاری تاکید دارم و به نظریه‌پردازی در یک اتاق در بسته اعتقادی ندارم و آن را بی‌تاثیر ومخرب می‌دانم.

ابوترابی در ارتباط با ذخایر ارزی کشور گفت: باید نرخ ارز را بر اساس سیاست‌های تعیین شده در قانون برنامه تدوین می‌کردیم که در این صورت هیچ نرخی دستوری باقی نمی‌ماند و ذخایر ارزی ما متناسب با درآمدهای ارزی کشور نیست و ما می‌توانیم با اصلاح نظام بودجه ریزی این مشکل را حل کنیم.

وی افزود: ارائه بودجه عملیاتی و تخصیص ۵۰ درصد از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی از راهکارهای حل مشکلات اقتصادی است.
کد مطلب: 29141
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *