۰
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۰

تقاضای مرگ نمی‌کنم، تا 120 سالگی زنده خواهم بود

آیت الله ˈمحمدرضا مهدوی کنیˈ گفت: به من می گویند با این سن و سال نیازی نیست شما بیایید ولی من ۸۱ سال دارم، تا ۱۲۰ سالگی هم هستم، به این زودی ها نمی روم و هیچوقت تقاضای مرگ نمی کنم
 مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی آموزشی محراب وابسته به مرکز رسیدگی به امور مساجد با حاشیه هایی همراه بود.

* آیت الله ˈمحمدرضا مهدوی کنیˈ گفت: به من می گویند با این سن و سال نیازی نیست شما بیایید ولی من ۸۱ سال دارم، تا ۱۲۰ سالگی هم هستم، به این زودی ها نمی روم و هیچوقت تقاضای مرگ نمی کنم.

وی تاکید کرد: البته امیدوارم تا زنده هستم در خدمت رهبر معظم انقلاب و علماء باشیم و خطمان هیچوقت بالا و پایین نرود و زیگزاگی نشود. البته مفهوم این حرف این نیست که اگر کسی نظری دارد؛ اظهار نکند.

* طبق اعلام مرکز رسیدگی به امور مساجد قرار بود این مراسم از ساعت هشت صبح آغاز شود و نکته جالب این بود که به رغم حضور اندک شرکت کنندگان، مراسم فقط با ۱۰ دقیقه تاخیر شروع شد.

* این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن توسط حجت الاسلام ˈمحمدجواد موسوی درچه ایˈ قاری ممتاز میهن اسلامی آغاز شد و اجرای برنامه را نیز حجت الاسلام ˈیوسف اصغریˈ به عهده داشت.

* حجت الاسلام ˈمحمدرضا حاتم پوریˈ معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد اولین سخنران این مراسم بود ولی با توجه به حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، سخنان خود را در کمتر از سه دقیقه جمع بندی کرد ولی با درخواست حجت الاسلام ˈمحمدجواد حاج علی اکبریˈ دوباره پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی از عملکرد نواحی و مناطق مرکز رسیدگی به امور مساجد ارائه داد.

* حجت الاسلام حاج علی اکبری با ورود آیت الله مهدوی کنی، رسم ادب و شاگردی را ادا کرد و سخنان خود را خاتمه داد ولی با درخواست رییس مجلس خبرگان رهبری دوباره سخنان خود را پی گرفت.

* حجت الاسلام حاتم پوری از مجتمع محراب به عنوان ˈآرزوی علمای تهرانˈ یاد کرد و حجت الاسلام حاج علی اکبری نیز این مجتمع را ˈیادگار دوره ابراهیمیˈ (رییس سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد) خواند و گفت این زمین در سال ۸۶ تملک شد و ۴۰ درصد کارهای انجام شده در دوره حجت الاسلام ˈحسین ابراهیمیˈ صورت گرفته است.

* آیت الله مهدوی کنی تاسیس مرکز فرهنگی آموزشی محراب را کمکی موثر برای بهره برداری علماء و ائمه جماعات دانست.

* رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از اشتباهات سیاسیون این است که فکر می کنند فقط آنها زحمت می کشند در حالی که اینگونه نیست و انقلاب مسیری داشته که طی کرده و باید شکرگزاری کنیم و اگر ناسپاسی کنیم باید بدانیم که کفر نعمت های خدا نتیجه بدی خواهد داشت.

* آیت الله مهدوی کنی به ائمه جماعات سفارش کرد ˈمردمی باشید و مردم را بسازید ولی از مردم چیزی نخواهیدˈ و افزود: من هیچوقت برای پول منبر نرفتم و هیچگاه نگاهم به دست پولداران نبود. ما باید مردم را بسازیم و تربیت فقط نماز خواندن نیست.

* رییس مجلس خبرگان به امامان جماعت مساجد توصیه کرد تا وقت بیشتری را برای مسجد و نمازگزاران صرف کنند و ضمن بیان خاطراتی گفت: از دوران جوانی که در قم بودم بیشتر وقت خود را صرف آموزش علمی و تربیت اخلاقی می کردم و زمانی که امام جماعت بودم بعد از نماز مغرب و عشا تا ساعت ۱۱ شب در مسجد می ماندم و ظهرها نیز بعد از نماز جماعت تا ساعت ۲ در مسجد حضور داشتم.

* آیت الله ˈمحمد محمدی گلپایگانیˈ رییس دفتر رهبر معظم انقلاب نیز به ائمه جماعات سفارش کرد تا قدر و منزلت روضه های سیدالشهدا(ع) را بدانند و تاکید کرد: نقش پای محراب و منبر بیشتر از بالای منبر و داخل محراب است.

* پس از افتتاح مجتمع فرهنگی آموزشی محراب با حضور آیت الله مهدوی کنی، آیت الله گلپایگانی و امامان جماعت برخی از مناطق تهران، کمیته های سه گانه ˈاثربخشی به انتخاباتˈ، ˈشوراهاˈ و ˈتعامل با نهادها و سازمان هاˈ در مجتمع محراب تشکیل شد.
کد مطلب: 28924
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *