۰
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۴
کمال تبریزی:

ساختار شکنی راه نجات سینمای ایران است

دومین نشست تخصصی «روحانی در قالب سینما» با حضور کمال تبریزی و حجت الاسلام زائری تحت عنوان «روحانی و آثار طنز سینمایی» برگزار شد.
ایسنا: کمال تبریزی کارگردان سینما در این نشست که ۱۰ اردیبهشت ماه در سینما فلسطین برگزار می‌شد، گفت: ویژگی شاخص سینما دو عنصر فیلم و فیلمنامه است که برای خارج شدن از تکرار باید تا حدودی قالب استاندارد آن را کنار گذاشت و از مسیرهایی عبور کرد که قبلا از آن عبور نکردیم بنابراین ساختار شکنی راه نجات سینمای ایران است، همان طور که در سینمای جهان هم شاهد آن هستیم.
او ادامه داد: فیلم «مارمولک» مسیر تازه‌ای باز کرد که قبلا از آن غافل بودیم و این مسیر نه تنها در خصوص فیلم‌هایی با موضوع «روحانیت» بلکه در هر زمینه‌ها لازم است و هرچند به آن محافظه‌کارانه نگاه شود، راه پیشرفت آن را می‌بندد.
تبریزی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: برای برقراری ارتباط مخاطب با شخصیت فیلم باید آن را به قهرمان تبدیل کرد و روحانیت هم از آن مستثنی نیست. اگر روحانیت می‌خواهد در کنار مردم قرار بگیرد باید از موضع خودش پایین بیاید و تبدیل به دیالوگ شود تا در طول جامعه قرار بگیرد و به قهرمانی که مخاطب از آ‌ن انتظار دارد، تبدیل شود.
کد مطلب: 28862
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *