۰
چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۶

‌سه‌تار بابایی در بلژیک کوک می‌شود

بهداد بابایی نوازنده سه­تار به همراه نوید افقه نوازنده تمبک ۵ و ۷ اردیبهشت در بلژیک کنسرت دونوازی سه تار و تمبک برگزار خواهند کرد.
این کنسرت به دعوت شهردار شهر ˈگنتˈ که بزرگترین شهر در حوزه فلاندر شرقی کشور بلژیک است در یکی از سالن های بزرگ و شناخته شده این شهر برگزار خواهد شد .

علاوه بر دو اجرایی که بهداد بابایی به همراه نوازنده برجسته تمبک،نوید افقه خواهد داشت در روز جمعه سوم مه( ۱۳ اردیبهشت)نیز یک کارگاه موسیقی ایرانی برای علاقه مندان به موسیقی ایران و ساز سه تار و تمبک برگزار خواهد شد .

بهداد بابایی در حال حاضر در تدارک تشکیل یک گروه موسیقی است که سعی دارد با بهره گیری از نوگرایان موسیقی و استعدادهای تازه بیان دیگری را معرفی کنند.

بهداد بابایی آلبوم ˈجوی نقره مهتابˈ را با نوازندگی تمبک نوید افقه به بازار موسیقی عرضه کرده بود که توانایی وی در شیوه و تکنیک هایی اجرایی فضایی تازه را به علاقه مندان این گونه موسیقی معرفی کرد .

بهداد بابایی سه تار نوازی را نزد دایی خود پرویز مشکاتیان فراگرفت و بعدها به یکی از اعضای موثر گروه عارف تبدیل شد و کنسرت های مختلفی را با این گروه و نیز کنسرت های دو نوازی با مرحوم مشکاتیان در داخل و خارج از ایران برگزار کرد.

همنوازی آواز در آلبوم ˈدر خیالˈ و همنوازی با آوازهای مرحوم بسطامی و کنسرت های گروه عارف با شهرام ناظری از جمله تجربه های بابایی در این عرصه به شمار می رود.

نوید افقه نیز یکی از نوازندگان برجسته ساز تبنک در نسل جدید بشمار می رود که با بهره گیری از تکنیک های تازه اجرایی بیان تازه و متفاوتی را نسبت به دیگر سبک های اجرایی به مخاطبان معرفی کرده است که این مهم در آلبوم ˈ معبد پیکرهای چوبی ˈ وی ملموس است .
کد مطلب: 28299
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *