۰
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰

جاسوسی اجنه برای اسرائیل

توانایی اجنه برای اختلال در زندگی انسان چه قدر است؟ آیا اجنه می توانند وسیله ای برای پیشبرد اهداف نادرست و شیطانی باشند؟ علت نبرد میان اجنه شیطانی و رحمانی چیست؟
جاسوسی اجنه برای اسرائیل

اظهار نظر حجت الاسلام مصطفی کرمی، کارشناس تلویزیون درباره جاسوسی اجنه برای اسرائیل، ما را بر آن داشت درباره حضور و نوع فعالیت اجنه پرسش هایی را مطرح کنیم.

در این باره با حجت الاسلام و المسلمین سلمان حسین‌زاده گفت‌وگویی کرده ایم. او دارای سطح سه حوزه در رشته فقه و اصول، کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک از دانشگاه تهران، مدرس حوزه و مولف کتاب «معناشناسی استطاعت در حج» است.

از این کارشناس معارف و قرآن، موضوع ماهیت اجنه، تفاوت توان و قدرت آن در مقایسه با انسان، فرق عملکرد اجنه رحمانی با اجنه شیطانی را جست و جو کرده ایم.

گفت‌وگوی پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ را با سلمان حسین‌زاده می خوانید:

توانمندی اجنه چه قدر است که حجت الاسلام کرمی آنها را یکی از جاسوسان اسرائیل معرفی می کند؟

اصل وجود جن مسلم است و تردیدی در هستی آن نیست و یک سوره نیز در شان آن نازل شده است. طبق آیات قرآن که می فرماید “وَ ما خَلَقتُ الجِنَ والاِنس اِلّا لِیَعبُدون؛ جن و انس را جز برای عبادت خلق نکردیم”؛ انسان و اجنه دو دسته از مخلوقاتند که مکلف به تکلیف الهی هستند.

کلمه جن به معنای پنهان است به دلیل اینکه از دیده ها پنهانند زمینه بیان روایت های مختلف درباره آنها فراوان است و همین پوشیده بودن آنها باعث شده نتوانیم راستی یا ناراستی آنها را تایید کنیم.

اظهار نظر درباره واقعه ای که اجنه در آن دخیل بوده اند کار ساده ای نیست. چون معیار و محکی برای این سنجش وجود ندارد اما در کل به دلیل اینکه اجنه محدودیت مکانی ندارند و توانایی حضور در همه جا را دارند قادرند برای برخی از افراد خبر بیاورند.

آیا این خبررسانی اجنه ممکن است طبق اظهار نظر حاج آقا کرمی و آقای رائفی پور به شکل لشکری انجام شود؟

ماجرای لشکرکِشی جن به راحتی قابل تشخیص نیست، ماجرای سخت و پیچیده ای دارد اما مانور دادن روی آن هم اشتباه است.

آقای رائفی پور و امثال ایشان می خواهند بگویند وجود جن واقعیت دارد اما در اظهاراتشان بزرگنمایی می کنند هیچ سند مشخصی دال بر لشکری از اجنه که کار خاصی می کنند وجود ندارد؛ جن موجود ضعیفی است.‌

آن دسته از افرادی که می توانند با اجنه ارتباط بگیرند معمولا چه ویژگی هایی دارند؟  

دو دسته از افراد توانایی ارتباط‌گیری با اجنه را دارند یک دسته از آنها انسان های باتقوایی هستند که اجنه رحمانی که مومن هستند، خود را در اختیار آنها قرار می دهند.

آیت‌الله بهجت در کتاب «در محضر بهجت» تالیف محمد حسین رُخشاد نقل می کند که یک عالِمی در نجف نقل کرده است: «تعدادی از اجنه نزد من آمدند و گفتند ما مقلد شما هستیم چند پرسش داشتند که پاسخشان را دریافت کردند.»

البته اجنه برای دریافت پاسخ سوالات شرعی نزد پیامبر صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علیه السلام نیز حاضر می شدند. دسته دوم افرادی هستند که اجنه شیطانی را تسخیر می کنند، اجنه عبد آنها می شوند و کارهایی برای آنها انجام می دهند.

تسخیر جن در اسلام حرام است و همانگونه ما در برابر کافران می جنگیم اجنه مومن نیز مانع کارهای اجنه شیطانی مانند خبرآوردن یا دزدی کردن می شوند. گاها برخی از اجنه مومن در برابر آسیبی که اجنه شیطانی می رسانند از ما مراقبت می کنند.

برخی قدرت اجنه را از توان انسان بیشتر می دانند و معتقدند آنها قدرت انجام هر کاری برای ایجاد اختلال در زندگی انسان دارند. آیا این نظر درست است؟ 

خیر، طبق فرمایش معصومین و علما درمورد مسئله اجنه دو نگاه افراطی و تفریطی داریم، در نگاه افراطی مردم یک سری امورات را به اجنه اختصاص می دهند اما عقل اجنه از عقل انسان کمتر است و آنقدر شعور ندارند از عهده همه امورات برآیند اما توانایی جابه جایی آنها بیشتر از انسان است.

دسته دیگری از مردم منکر اجنه هستند و وجود اجنه را خرافات می دادند. در مقابل این دو نگاه در مکتب اهل بیت آمده است که با توسل به  دعا، حرز یا تعویذ  خداوند شر اجنه شیطانی را از انسان دور می کند.

ماهیت اجنه از چه جنسی است؟ آیا وجود مادی دارد یا ماورایی؟   

خود شیطان، جن است وقتی خداوند آدم را از خاک خلق کرد و به شیطان دستور سجده داد او گفت من از آتشم و آدم از خاک است. در واقع  خصوصیت های ما از خاک است و خصوصیت های او از آتش. جسم انسان به خودی خود قدرت انجام کاری را ندارد مگر با قدرت روحی که در آن دمیده شده است؛ درباره ماهیت اجنه فقط می دانیم از آتش نیست و ساختار دیگری دارد.

کد مطلب: 225178
برچسب ها: اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *