۰
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵

چین شرایط توسل به زور علیه تایوان را اعلام کرد

دفتر امور تایوان در چین امروز (چهارشنبه) و در پی رزمایش این کشور پیرامون جزیره تایوان اعلام کرد، پکن وعده‌ای درخصوص عدم توسل به زور درباره تایپه نمی‌دهد اما این مساله فقط به مداخله خارجی و اقلیت محدود و کوچک جدایی طلبان تایوانی مربوط می‌شود.
چین شرایط توسل به زور علیه تایوان را اعلام کرد

 چین که تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند یک رزمایش بزرگ را روز دوشنبه پیرامون این جزیره برگزار کرد و آن را هشداری برای اقدامات جدایی طلبانه در تایوان آن هم پس از سخنرانی روز ملی توسط لای چینگ ته، رئیس جمهور این جزیره دانست.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «چن بینهوا» سخنگوی دفتر امور تایوان در چین در یک نشست خبری گفت: «ما حاضریم برای چشم انداز اتحاد مجدد مسالمت آمیز با نهایت صمیمیت تلاش کنیم. اما هرگز متعهد نمی‌شود که استفاده از زور را نادیده بگیرد.»

این مقام مسئول دولت پکن افزود: «هدف استفاده از زور برخورد با مداخله نیروهای خارجی و تعداد بسیار کمی از جدایی طلبان تایوانی است نه اکثریت قریب به اتفاق مردم تایوان.»

تایپه حق حاکمیت چین را رد کرده و می‌گوید این تنها مردم جزیره هستند که می‌توانند درباره آینده خود تصمیم بگیرند.

در این میان دبیرکل اداره امنیت ملی تایوان امروز در جمع حامیان گفت، رزمایش چین پیرامون جزیره موجی از انتقادها را از سوی جامعه بین‌الملل به ویژه واشنگتن در پی داشت.

وی همچنین مدعی شد، رزمایش نظامی چین تاثیر منفی ایجاد کرده، زیرا باعث حمایت بیشتر جامعه بین‌المللی از تایوان شده است.

کد مطلب: 224879
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *