۰
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد:

اهمیت استانداردسازی بیمارستان ها با استانداردهای جهانی

نهمین کنگره تخصصی و ششمین کنگره بین المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات همزمان با جشنواره تقدیر از خیرین و پیشگامان ساخت بیمارستان و با حضور اساتید، دانش پژوهان، اندیشمندان و صاحب نظران علمی داخلی و خارجی در حوزه نظام بهداشتی و درمانی برگزار شد
اهمیت استانداردسازی بیمارستان ها با استانداردهای جهانی

به گزارش مردم سالاری آنلاین؛ دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان متولی برگزاری این کنگره تخصصی، ضمن اشاره به اهمیت ارتقا سطح سلامت در جامعه گفت: تخصیص ۵۰ الی ۸۰ درصد منابع بخش سلامت در کشور‌های در حال توسعه به مراکز درمانی، حاکی از اهمیت استانداردسازی بیمارستان‌ها و انطباق ساخت و ساز با استاندارد‌های جهانی است.
وی افزود: مدیران این حوزه علاوه بر مسئولیت حیاتی و مداوم در خصوص سلامت افراد جامعه، می‌بایست به استفاده بهینه و صحیح از منابع مالی تخصیص یافته توجه ویژه داشته باشد.
دکتر زالی رئیس کنگره تخصصی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات، هماهنگی نهاد‌های ذیربط با ایجاد عزم ملی و ساخت و تجهیز بیمارستان‌های تاب آور و ایمن با افزایش مشارکت‌های مردمی را شعار برگزاری این کنگره خواند.
وی تصریح کرد: یکپارچه سازی و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه در حوزه ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها با هدف غایی ارائه خدمات بهتر به بیماران می‌باشد.
شرکت دانش بنیان سازه پایدار الهیه (لینکران)، تولیدکننده عایق الاستومری آنتی باکتریال و آنتی میکروبیال، سیستم‌های ساپورت و نصب تاسیسات بیمارستانی و لرزه گیر مکانیکی به عنوان تنها و اولین دارنده نشان استاندارد از سازمان ملی استاندارد ایران برای سومین سال متوالی در این کنگره تخصصی مشارکت کرد.
شرکت دانش بنیان سازه پایدار الهیه در این کنگره تخصصی علاوه بر اساتید دانشگاهی و صاحب نظران این حوزه، میزبان کارشناسان و متخصصان از نهاد‌های مختلفی از جمله مجمع خیرین سلامت کشور، انجمن کنترل عفونت، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و معاونت‌های وزارت بهداشت بوده است.
همچنین این شرکت میزبان اعضای دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، حوزه مشارکت‌های اقتصادی و روابط بین الملل وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، شرکت مادر تخصصی توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و انجمن شرکت‌های بیمارستان ساز ایران بود.
نهمین کنگره تخصصی و ششمین کنگره بین المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات طی روز‌های ۱۷ و ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های بین المللی رازی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

ششمین کنگره بین المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات برگزار شد

 

کد مطلب: 224812
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *