۰
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۰

توضیحات قائم پناه درباره انتصابات اخیر نهاد ریاست‌جمهوری

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری گفت: نباید دنبال خالص‌سازی باشیم و رقبا را با عناوینی مانند ضدانقلاب کنار بزنیم یا در تغییرات افراد توانمند را کنار بگذاریم، اما طبعاً وزن جریانی که مردم به آن رای داده‌اند، باید بیشتر باشد.
توضیحات قائم پناه درباره انتصابات اخیر نهاد ریاست‌جمهوری
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ محمدجعفر قائم‌پناه در آیین معارفه معاون پشتیبانی نهاد ریاست‌جمهوری با گرامیداشت‌ یاد «شهدای مقاومت»، تصریح کرد: در این روزها که رژیم صهیونیستی جنایت می‌آفریند از خدا می‌خواهیم شر این مفسد را از سر منطقه کم کند.

بنابر روایت ایسنا، سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در توضیح انتصابات اخیر در نهاد ریاست‌جمهوری، گفت: بالاخره تغییر و تحولاتی در کشور روی داده و در نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی با رای مردم، دولتی بر سر کار آمده و طبیعی است که افرادی در سمت‌ها قرار گیرند که در راستای جلب نظر مردم باشد. نظام مردم‌سالاری یک دستاورد بشری است و طبق آن افرادی به قدرت می‌رسند که مردم آنان را انتخاب کرده باشند.

نگاهی حاکم شده که می‌گوید ایران متعلق به همه ایرانیان است

قائم‌پناه افزود: با تدبیر نظام و با رای مردم جریانی که فکر می‌کرد دیگران حق حضور در قدرت ندارند، کنار رفت و نگاهی حاکم شد که می‌گوید ایران متعلق به همه ایرانیان است؛ ما قدردان حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از برگزاری انتخابات رقابتی هستیم که بعد از شهادت آقای رئیسی این افق را به روی کشور گشود و انحصار قدرت شکسته شد. امیدوارم عرصه بازتر شود و همه مردم ایران بدون توجه به قومیت، نژاد و مذهب و جنسیت با هر تفکری بتوانند خود را در معرض رای مردم قرار دهند و مردم از میان همه تفکرها یکی را انتخاب کنند و منتخبان مردم هم هر قول و تعهدی به مردم دادند بتوانند به آن عمل کنند؛ این آرزوی قلبی من و آنانی است که دل در گرو آبادانی این سرزمین دارند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری اظهار کرد: عزت و آبادانی کشور در گرو این است که همه مردم احساس کنند، این کشور به آنان هم تعلق دارد و هرکسی به سهم خود در سرنوشت این کشور نقش و اثر دارد.

دولت وفاق ۵۰ درصد مردم که در انتخابات شرکت نکردند را پای صندوق‌های رای بیاورد

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آرمان من و نسل ما در سال‌های ۵۵ و ۵۶ که دانشجو بودیم، آزادی و آزادی اندیشه بود، تصریح کرد: ما هیچگاه از این آرمان دست نکشیده‌ایم و هنوز هم بر آن پافشاری داریم چرا که می‌دانیم انقلاب ما تا وقتی پشتیبانی مردم را دارد و مردم بر سرنوشت خود حاکم هستند، ادامه خواهد داشت. امیدوارم دولت وفاق کاری کند آن ۵۰ درصد مردم که در انتخابات شرکت نکردند، دوباره پای صندوق‌های رای بیایند چرا که جمهوری اسلامی به مردم وابسته است و پشتوانه این نظام بعد از خدا،‌ مردم هستند.

اکنون که مردم به ما رای داده‌اند نباید به دنبال خالص‌سازی باشیم

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری یادآور شد: اکنون که مردم به ما رای داده‌اند نباید به دنبال خالص‌سازی باشیم و رقبا را با عناوینی مانند ضدانقلاب کنار بزنیم. ما همه بازیگران عرصه سیاسی هستیم و تلاشمان باید در جهت خدمت به مردم و منافع ملی باشد. در تغییر و تحولاتی که اتفاق می‌افتد نباید افراد توانمند را کنار بگذاریم، اما طبعا وزن آن جریان که مردم به آن رای داده‌اند، باید بیشتر باشد. ریاست جمهوری یک نهاد سیاسی است، اما بدنه کارشناسی و نخبه آن نباید در تغییرات سیاسی دستخوش تغییر شود.

نگاه از بالا نداشته باشیم

قائم پناه افزود:‌ زمانی که ما در وزارت بهداشت، بودیم چارچوبی طراحی کردیم که در تغییرات، فقط تعدادی از پست‌های سیاسی تغییر کند و بدنه کارشناسی دست نخورده بماند، اما بعد از ما افرادی که آمدند این چارچوب را کنار گذاشتند. امیدوارم تا روزی که در قدرت هستیم با نگاه خدمت به مردم فعالیت کنیم و نگاه از بالا نداشته باشیم.

سیاست کوچک‌سازی نهاد ریاست‌جمهوری تداوم یابد

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت معاونت پشتیبانی نهاد ریاست‌جمهوری، گفت:‌ انتظار از معاون پشتیبانی جدید این است که تغییر و تحولی مثبت در نهاد ایجاد کند. با ادامه سیاست کوچک‌سازی نهاد، نیروی انسانی را مدیریت کنید و در انتصاب‌ها نه به گرایش افراد بلکه به توان کارشناسی توجه کنید. در صرف منابع مالی و بیت المال نهایت دقت و مراقبت را داشته باشید و در عین حال کاری کنید که ساختمان‌های نهاد ظاهری آراسته و مرتب و منظم داشته باشند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری یادآور شد:‌ همانطور که رئیس‌جمهوری به استانداران تاکید کردند باید به فکر اقشار محروم، به خصوص زنان سرپرست خانوار باشید و آنان را تکریم کنید.

در پایان این مراسم، با اهدای لوح یادبودی از «هادی غنی‌پور» معاون سابق پشتیبانی قدردانی شد.

کد مطلب: 224662
برچسب ها: دولت چهاردهم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *