۰
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۷

وزیر کشور: در انتخاب استانداران هیچ دخالتی نشده

اسکندر مومنی، وزیر کشور گفت: استانداران جدید پس از گذشت یک سال از انتصاب بر اساس شاخص‌هایی ۱۰ گانه‌ ارزیابی خواهند شد.
وزیر کشور: در انتخاب استانداران هیچ دخالتی نشده

 اسکندر مومنی، وزیر کشور دولت چهاردهم، در مراسم تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید خراسان رضوی در مشهد گفت: رییس جمهور در برنامه های خود راهبردهایی را مشخص کردند که از جمله آنها تشکیل دولت وفاق ملی بود و برهمین اساس کابینه نیز شکل گرفت و انتخاب استانداران نیز بر همین اساس بوده است. 

بنا به روایت ایرنا، وی اضافه کرد: در این راستا شاخص هایی برای انتخاب استانداران تعیین شد سپس کارگروهی متشکل از خبرگان و افرادی که سال‌های طولانی در مسوولیت‌های مختلف قرار داشتند پیشنهادهایی را برای انتخاب استانداران مطرح کردند و از طرف دیگر پیشنهادهایی هم از دل هر استان از سوی تشکل‌ها و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و سایر بخش‌ها ارائه شد. 

وزیر کشور با بیان این که برای انتخاب استاندار در برخی استان‌ها تا ۴۰ پیشنهاد مطرح شده بود، گفت: مجموع این پیشنهادها در کارگروه مزبور براساس شاخص‌های معین، ارزیابی شد و در هر مرحله از ارزیابی تعداد افراد کمتر می شد تا این که در نهایت یک فرد با بیشترین امتیاز در شاخص ها از سوی کارگروه انتخاب و به هیات دولت معرفی شد. 

مومنی عنوان کرد: به صراحت اعلام می‌کنم که همه استانداران بر همین سبک و سیاق انتخاب شدند و رئیس جمهور نیز به وزارت کشور اعتماد کرد و انتخاب این وزارتخانه را به عنوان استانداران جدید استانها مورد تایید قرار داد.

وی اضافه کرد: پیشنهادها برای استاندار یک استان از بخشهای مختلف آمده بود و به یک جناح یا گروه خاص تعلق نداشت، هیچ دخالتی نیز در این زمینه انجام نگرفت و همه انتخاب بر اساس سبک و سیاقی که گفته شد انجام گرفت و رییس جمهوری حتی برای استان خودشان هم پیرو همین سبک و سیاق بودند. 

کد مطلب: 224636
برچسب ها: وزیر کشور
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *