مهر در خبری نوشت:وی افزود: برای سازمان هواپیمایی کشوری و شرکتهای هواپیمایی، بخشنامه صادر شده کاملاً آشنا بوده و شرایط فورس ماژور به وجود آمده نیز، نظیر آنچه در عملیات صادق ۱ اتفاق افتاد، مسبوق به سابقه بوده و استناد به رویههای بینالمللی تحت عنوان شرایط استرداد داوطلبانه و غیر داوطلبانه بلیت توسط مسافر برای شرکتهای هواپیمایی امری بدیهی و قابل پذیرش است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: اقدام سازمان هواپیمایی کشوری در این رخداد تنها تعیین بازه زمانی به منظور انسجامدهی به عملکرد هر یک از شرکتهای هواپیمایی و تأمین انتظارات مسافران بوده است.
به گفته وی، آنچه در نقد منتشره بدان به درستی توجه نشده است، مدت زمان لازم برای اعمال فرایند استرداد و یا تغییر تاریخ پرواز است. عدم انجام پرواز داخلی و خارجی در یک روز بالغ بر چندین هزار مسافر با تقاضای استرداد یا تغییر تاریخ برجای گذاشته است که با احتساب زمان لازم برای انجام فرایند استرداد و ساعات کاری و اداری و تعداد پرسنل واحد پشتیبانی شرکتهای هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی قطعاً اضافه شدن این حجم گسترده تقاضا علاوه بر تقاضای عادی روزانه نیازمند صبوری بیشتر مسافران گرامی است.