۰
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰

نتیجه حمایت‌های آمریکا، گستاخ‌تر شدن تل‌آویو است

در شرایطی که جو بایدن مدت‌هاست دم از سازش و آتش‌بس در منطقه می‌زند و در ظاهر خود را طرفدار خاتمه یافتن چرخه خشونت نشان می‌دهد، هر بار که رژیم صهیونیستی دست به جنایت تازه‌ای می‌زند با دفاع تمام‌قد از این رژیم توخالی بودن مواضع و چهره واقعی دولتمردان آمریکا را به نمایش می‌گذارد.
نتیجه حمایت‌های آمریکا، گستاخ‌تر شدن تل‌آویو است

مقام‌های دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در حال دفاع از افزایش حملات رژیم صهیونیستی علیه رهبران حزب‌الله لبنان و حماس هستند، در حالی که همچنان بر چیزی به نام «صلح» تاکید می‌کنند و پس از عملیات موشکی موفق ایران با شلیک حدود ۲۰۰ موشک بالستیک به اراضی اشغالی در شامگاه سه‌شنبه، قول تلافی می‌دهند.  

رئیس‌جمهور آمریکا، ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی را تحسین کرد و بار دیگر گفت که ایالات متحده «کاملا و کاملا از اسرائیل حمایت می‌کند.» «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا هم حمله موشکی ایران را «کاملا غیرقابل قبول» خواند و گفت کل جهان باید آن را محکوم کند.

در میان این لفاظی‌ها، هیچ اشاره‌ای به این نکته نشد که رژیم صهیونیستی حمله ایران را تحریک کرده بود.« جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا هم برای اینکه از قافله جا نماند، مدعی شد: «بدیهی است که این تشدید قابل توجهی از سوی ایران است.»

این در حالیست که به دنبال اقدامات نامشروع رژیم صهیونیستی، با ترور مستشاران ایرانی در سوریه، لبنان و با نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در به شهادت رساندن محمدرضا زاهدی، اسماعیل هنیه در تهران و پس از آن با ترور رهبران و فرماندهان حزب‌الله لبنان به‌ویژه شهید سید حسن نصرالله و مستشار ایرانی، سردار سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان، هم‌زمان با قتل‌عام مردم مظلوم لبنان و فلسطین به خصوص زنان و کودکان بی‌پناه، حقوق مشروع حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته شده و پاسخ مقتضی را ضروری نمود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی می‌نویسد، تنها یک هفته پس از درخواست فوری واشنگتن برای آتش‌بس فوری بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله برای جلوگیری از احتمال جنگ همه‌جانبه در «خاورمیانه»، دولت بایدن پیام خود را تغییر داده است. مقامات آمریکایی تأکید می‌کنند که بارها از آنچه «حق» تل‌آویو می‌نامند، حمایت کرده‌اند و هر تغییری در زبان آنها فقط منعکس‌کننده شرایط در حال تحول میدانی است و مقامات می‌گویند که هدف دولت بایدن – آتش‌بس - ثابت مانده است.

با این حال، دفاع تمام‌عیار از رژیم صهیونیستی ممکن است با خطراتی همراه باشد. تاکنون، شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد فشار ادعایی دولت بایدن برای آتش‌بس و هشدارهای گسترش درگیری تأثیر زیادی بر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر تندرو رژیم صهیونیستی داشته است.

«جان آلترمن» مدیر برنامه «خاورمیانه» در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن، گفت به نظر می‌رسد نفوذ ایالات متحده بر نتانیاهو رو به کاهش است و به نظر می‌رسد که نتانیاهو به دلیل احتیاط‌های ایالات متحده در مورد آغاز جنگ منطقه‌ای گستاخ‌تر شده است.

آلترمن گفت: «کاخ سفید باید نگران باشد که ناتوانی مستمر در پیشرفت دیپلماتیک، نفوذ ایالات متحده در خاورمیانه و سراسر جهان را تضعیف کند.»

او افزود: «اطمینان و دلگرمی نتانیاهو از اینکه ایالات متحده در هر شرایطی در کنار اسرائیل خواهد ایستاد، اسرائیل را گستاخ‌تر می‌کند تا بیش از پیش خطرات را بپذیرد.»

کد مطلب: 224144
برچسب ها: تل‌آویو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *