۰
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۰

ترامپ با زلنسکی دیدار می‌کند

ترامپ از زلنسکی در جریان مبارزات انتخاباتی آمریکا انتقاد و درباره توانایی اوکراین برای پیروزی در جنگ با روسیه ابراز تردید کرد اما گفت که با او امروز (جمعه) دیدار می‌کند.
ترامپ با زلنسکی دیدار می‌کند

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چند ساعت پس از آنکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد بیش از ۸ میلیارد دلار دیگر کمک نظامی به اوکراین ارائه می‌کند، اعلام کرد که با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار خواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، زلنسکی مدت‌هاست که به دنبال دیدار با ترامپ است. این دو در ژوئیه تلفنی صحبت کردند اما از زمان پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ دیدار حضوری نداشتند.

ترامپ همچنین بار دیگر مدعی شد که می‌تواند به سرعت به توافقی بین اوکراین و روسیه برسد اگر که کامالا هریس، کاندیدای دموکرات‌ها را در انتخابات پیش رو ببرد و وارد کاخ سفید شود.

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: «زلنسکی خواسته تا با من دیدار کند و من با او امروز ساعت ۹:۴۵ صبح در برج ترامپ در نیویورک دیدار می‌کنم.»

ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا ممکن است اوکراین مجبور باشد برای دستیابی به یک توافق صلح با مسکو، هر یک از قلمروهای خود را تسلیم کند که برای کی‌یف غیرقابل مشروع است، آن را رد نکرد و افزود: «خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد.»

اندکی قبل از اظهارات ترامپ، هریس قول حمایت از اوکراین را داد و گفت، کسانی که می‌خواهند سرزمین اوکراین را با صلح با روسیه عوض کنند، از «پیشنهاد تسلیم» حمایت می‌کنند.

کد مطلب: 223725
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *