; ?>; ?> گواهی اشتغال به کار بازنشستگان تامین اجتماعی - مردم سالاری آنلاين
۰
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰

گواهی اشتغال به کار بازنشستگان تامین اجتماعی

همانطور که می دانید گواهی اشتغال به کار به نوعی نامه اداری گفته می شود که از طرف کارفرما صادر می شود و شامل اطلاعات مهمی از جمله میزان حقوق فرد، مدت قرارداد و تاریخ قرارداد کار وی ذکر می شود و برای اهداف مختلف از جمله دریافت تسهیلات بانکی، دریافت ویزا، دریافت دسته چک و... به کار می رود. اگر شما هم می خواهید بدانید گواهی اشتغال به کار چیست و با نحوه دریافت گواهی اشتغال به کار بازنشستگان تامین اجتماعی آشنا شوید، ادامه این مطلب را دنبال کنید.
گواهی اشتغال به کار بازنشستگان تامین اجتماعی

لازم به ذکر است که آموزشگاه آریا تهران بعنوان برترین و معتبرترین آموزشگاه فنی حرفه ای در ایران، برگزار کننده بهترین و کامل ترین دوره های فنی ویژه بازار کار، همراه با ارائه مدرک بین المللی، زیر نظر اساتید متخصص و با تجربه می باشد که می تواند برای افراد علاقه مند به یادگیری مهارت های فنی، فرصتی بی نظیر و تکرار نشدنی را فراهم آورد. بنابراین اگر برای گذراندن دوره های آموزشی به دنبال بهترین آموزشگاه فنی حرفه ای در تهران هستید، آموزشگاه آریا تهران می تواند بهترین خدمات آموزشی را به شما عزیزان ارائه دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اطلاع از شرایط و نحوه ثبت نام در دوره های آموزش حسابداری فنی حرفه ای با مدرک بین المللی، می توانید با شماره تلفن 02166919933 الی 8 تماس حاصل بفرمایید و یا درخواست راهنمایی خود را به نشانی Arya.tehran3@gmail.com ایمیل کنید.

گواهی اشتغال به کار چیست

در پاسخ به سوال گواهی اشتغال به کار چیست می توان گفت که گواهی اشتغال به کار همانطور که در ابتدای صفحه اشاره شد، نوعی نامه اداری است که از طرف کارفرمای فرد شاغل برای استفاده در امور مختلف صادر می شود.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید با مفهوم کلی گواهی اشتغال به کار و همچنین نحوه دریافت این گواهی آشنا شوید و لیست کاملی از انواع گواهی اشتغال به کار برای اهداف مختلف داشته باشید، حتما صفحه نمونه گواهی اشتغال به کار را بررسی کنید.

از آنجایی که بسیاری از موسسات مانند بانک ها، موسسات آموزشی عالی، سفارت ها و سایر مراکز، برای ارائه خدماتی مانند وام و تسهیلات به مشتریان، ویزای توریستی، ارائه دسته چک و... از متقاضیان درخواست گواهی اشتغال به کار دارند، این پرسش ممکن است برای بسیاری از افراد ایجاد شود که گواهی اشتغال به کار چیست و چگونه باید تهیه کرد؟

به طور کلی در پاسخ به این پرسش که گواهی اشتغال به کار بازنشستگان تامین اجتماعی یا دیگر انواع گواهی اشتغال به کار چیست، باید گفت که گواهی اشتغال به کار نوعی نامه اداری بوده که از سمت کارفرمای فرد شاغل صادر می شود و حاوی اطلاعات مهمی مانند میزان حقوق دریافتی ماهانه فرد، سمت شغلی، نوع قرارداد و تاریخ اعتبار قرارداد کار فرد می باشد و در پایان آن به طرفیت درخواست کننده ذکر می شود این نامه جز تایید اشتغال فرد هیچ گونه ارزش و اعتباری ندارد.

گواهی اشتغال به کار دارای کاربردهای مختلفی مانند درخواست ویزا و مهاجرت، استفاده در امور بیمه‌ ای، استخدام در شرکت‌ های جدید، استفاده در امور حقوقی و قضایی و... می باشد. این گواهی بعنوان یک مدرت معتبر، به بانک ها و یا سفارت ها این اطمینان را می دهد که فردی که از آن ها خدماتی را دریافت می کند، توانایی بازپرداخت وام خود را دارد و یا پس از اتمام تاریخ ویزای خود، با توجه به تعهداتی که داده است، به کشور خود باز می گردد.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال مدرکی معتبر برای دریافت وام یا مهاجرت با استفاده از آن هستید، پیشنهاد می کنیم مدرک معتبر فنی حرفه ای را دریافت کنید که در مقاله دریافت مدرک فنی حرفه ای به طور کامل شما را راهنمایی کرده ایم. همچنین اگر می خواهید بدانید شیوه استعلام مدرک فنی حرفه ای با کد ملی به چه صورت انجام می شود، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله استعلام گواهینامه فنی حرفه ای را مطالعه کنید.

اشتغال به کار بازنشسته به چه معناست

درباره اشتغال به کار بازنشسته و همچنین اطلاع از صحت بودن خبر اشتغال به کار بازنشستگان مجاز است یا ممنوع است یا خیر، باید بدانید که اشتغال به کار بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت کلی ممنوع اعلام شده است و در صورت اشتغال به کار بازنشسته تامین اجتماعی، مستمری بازنشستگی فرد بازنشسته متوقف خواهد شد و کارفرما نیز مانند یک بیمه عادی شده باید فرد را بیمه کند.

حال که با مفهوم گواهی اشتغال به کار چیست آشنا شده اید، نوبت آن است که درباره نحوه دریافت نامه یا گواهی اشتغال به کار با هم صحبت کنیم.

نحوه دریافت نامه اشتغال به کار

نحوه دریافت نامه اشتغال به کار چگونه است؟ شاید این سوال هم برای شما ایجاد شده باشد که چگونه گواهی اشتغال به کار بگیریم؟

درواقع نحوه دریافت گواهی اشتغال به کار به این صورت می باشد که کارمند متقاضی دریافت آن، می بایست درخواست خود را به صورت کتبی و با ذکر دلیل مشخص و همچنین درج نام موسسه و سازمانی که گواهی را برای ارائه به آن می خواهد، به کارفرما، رئیس شرکت، واحد مربوطه، ارائه داده و تقاضای صدور گواهی اشتغال به کار را داشته باشد.

پس از انجام این کار نامه اداری جهت دریافت گواهی اشتغال به کار با توجه به شرایط محل کاری شما، سلسله مراتب مشخص شده ای را طی کرده و پس از تایید و امضا به شما ارائه داده می ­‌شود.

به خاطر داشته باشید که در نامه جهت درخواست گواهی اشتغال به کار، در حد امکان باید سند حقوق و دستمزد و مبلغ حقوق دریافتی فرد ذکر شده باشد.

استعلام گواهی اشتغال به کار

برای استعلام گواهی اشتغال به کار می بایست به سامانه استعلام گواهی اشتغال به کار مراجعه نمایید و نسبت به این امر اقدامات لازم را انجام دهید و درنهایت درخواست خود را ثبت کنید.

اگر برای این کار نیاز به راهنمایی و اطلاعات بیشتری دارید، می توانید با کارشناسان مجموعه آریا تهران تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را در این باره دریافت کنید.

نمونه متن درخواست گواهی اشتغال به کار

همانطور که اشاره کردیم، بسیاری از بانک ها و موسسات، از گواهی اشتغال به کار به منظور مدرکی معتبر برای دریافت وام، ویزا و... استفاده می کنند و با توجه به اینکه درخواست این نوع تسهیلات از طرف افراد شاغل روز به روز در حال افزایش است، این امر ضروری است که افراد متقاضی گواهی اشتغال به کار داشته باشند.

در این قسمت قصد داریم چند نمونه متن درخواست گواهی اشتغال به کار را برای شما قرار دهیم تا بتوانید با نحوه نگارش این نوع گواهی آشنا شوید و برای انجام امور مختلف از آن استفاده کنید.

در ادامه می توانید چند نمونه متن درخواست گواهی اشتغال به کار را مشاهده کنید.

بسمه تعالی

از……………

به…………………

احتراما؛ بدین وسیله گواهی می‌ شود که خانم/آقا ………………………….. فرزند …………………… متولد ………… به کد ملی …………….. و شماره شناسنامه ………………….. صادره از ………….. از تاریخ …………………. تاکنون در شرکت ..... مشغول به کار بوده است.

این گواهی بنا به درخواست نامبرده جهت ارائه به موسسه/شرکت........ صادر شده و ارزش قانونی دیگری ندارد.

امضا کارفرما

در ادامه نمونه ای دیگر از  درخواست صدور گواهی اشتغال به کار برای شما عزیزان آورده شده است.

به نام خدا

از شرکت……………. به سفارت/بانک/ موسسه آموزش عالی……………. احتراما، به موجب این گواهی، تایید می‌ گردد که جناب آقای/سرکار خانم …………….، فرزند……………. به کد ملی…………….، صادره

از...............، به تاریخ تولید ..../..../.... و شماره شناسنامه....................، از تاریخ ..../...../..... با میزان حقوق ماهانه……………. تومان، در این شرکت دانش بنیان، مشغول به کار هستند و تاریخ قرارداد ایشان، تا مورخ. .../..../....، می باشد.

این گواهی، بنا به درخواست نامبرده، برای ارائه به سفارت/بانک/ موسسه آموزش عالی……………، صادر شده و ارزش قانونی دیگری نخواهد داشت.

نمونه متن گواهی کسر از حقوق

اگر به دنبال نمونه دریافت گواهی کسر از حقوق تامین اجتماعی هستید یا درخواست گواهی کسر اقساط تامین اجتماعی دارید، در ادامه نمونه متن گواهی کسر از حقوق در اختیار شما قرار داده شده است.

به نام خدا

تاریخ : .........................

مدیر محترم امور مالی شرکت ………..

با سلام

احتراما اینجانب از کارکنان

جهت دریافت وام / ضمانت وام آقای / خانم...........................

از بانک / صندوق به مبلغ ……….. نیاز به گواهی کسر از حقوق دارم. لذا خواهشمند است در این خصوص دستور مقتضی صادر فرمایید. ضمنا متعهد می گردم در صورت عدم پرداخت اقساط، امور مالی شرکت وکالت دارد نسبت به کسر و پرداخت بدهی اعلام شده اقدام و اینجانب حق هیچ گونه اعتراضی حتی اگر مغایر با قانون کار و عرف باشد را نخواهم داشت.

در ادامه می توانید با نمونه دیگری از گواهی اشتغال به کار برای ضمانت وام آشنا شوید.

گواهی اشتغال به کار برای بانک ملت

اگر به دنبال گواهی اشتغال به کار برای بانک ملت به منظور دریافت وام هستید، در متن زیر می توانید نمونه ای از گواهی اشتغال به کار برای وام بانکی را مشاهده کنید.

به نام خدا

تاریخ: .............................

به: ریاست محترم بانک ملت

موضوع: گواهی اشتغال به کار

با سلام، بدین وسیله تأیید می‌گردد که آقای/خانم ……………. فرزند ……………. با شماره ملی ……………. از تاریخ ……………. تا کنون به عنوان ……………. در شرکت/سازمان ……………. مشغول به کار می‌باشد. حقوق دریافتی ماهیانه ایشان مبلغ ……………. ریال است.

این گواهی جهت ارائه به بانک ملت برای درخواست وام صادر شده‌ و فاقد هرگونه تعهد مالی برای شرکت/سازمان می‌باشد.

با احترام

]نام مدیر یا کارفرما[

]سمت[

]امضاء و مهر شرکت/سازمان [

در برخی مواقع افراد برای دریافت وام و یا ضمانت تسهیلات، درخواست نامه اشتغال به کار می‌کنند که باید در این نوع گواهی ها علاوه بر اشتغال به کار بودن مبلغ حقوق نیز ثبت شود، که مجموعه مورد نظر می‌ تواند مبلغ حقوقی دقیق را با استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد استعلام بگیرد.

گواهی اشتغال به کار فرهنگیان

در قسمت زیر می توانید نمونه ای از گواهی اشتغال به کار فرهنگیان را مشاهده کنید.

بسمه تعالی

از.................. به.............. احتراما؛ بدین وسیله گواهی می شود که خانم/آقا............................. فرزند................... متولد................ به کد ملی...................... و شماره شناسنامه.................. صادره از............. از تاریخ............... تاکنون در شرکت........ مشغول به کار بوده است. این گواهی بنا به درخواست نام برده جهت ارائه به موسسه/شرکت…… صادر شده و ارزش قانونی دیگری ندارد.

امضا کارفرما

این نمونه گواهی اشتغال به کار برای مشاغل آزاد و دولتی مانند معلمی نیز مورد تایید می باشد و در صورت صلاحدید با ایجاد تغییراتی کوچک می توانید متن مورد نظر خود را دانلود کنید.

گواهی اشتغال به کار pdf

اگر به دنبال دانلود رایگان گواهی اشتغال به کار pdf هستید، باید در این باره بگوییم که شما عزیزان با یک جستجوی ساده در گوگل و همچنین با کلیک بر روی لینک مقاله نمونه گواهی اشتغال به کار که لینک آن را در ابتدای مقاله قرار داده ایم، می توانید به منبع کامل و جامعی از انواع گواهی اشتغال به کار دسترسی داشته باشید و در صورت نیاز با ایجاد تغییراتی اندک در متن، گواهی مورد نظر خود را به صورت فایل pdf دانلود کنید.

شایان ذکر است که آموزشگاه آریا تهران با برگزاری انواع دوره های متنوع و کاربردی و تخصصی فنی حرفه ای از سطح مقدماتی تا پیشرفته به صورت گام به گام، زیر نظر مربیان برجسته، این امکان را برای شما علاقه مندان عزیز به رشته های مختلف فنی مانند کامپیوتر، حسابداری، طراحی سایت، برنامه نویسی، کیک پزی، آشپزی، آرایشگری و... فراهم کرده است تا بتوانید انواع مهارت های فنی حرفه ای را به طور اصولی و حرفه ای بیاموزید و در زمینه مورد نظر خود تبدیل به یک متخصص شوید و با داشتن مدرک فنی حرفه ای معتبر، در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار شوید.

شما می توانید با کلیک بر روی صفحه آموزشگاه آریا تهران، انواع دوره های مختلف را مشاهده کنید و پس از انتخاب دوره های مورد نظر خود، نسبت به ثبت نام و دریافت مشاوره رایگان اقدام نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط و نحوه ثبت نام در دوره های آموزشی در آموزشگاه آریا تهران، می توانید با شماره تلفن 02166919933 الی 8 تماس حاصل بفرمایید و یا درخواست مشاوره و راهنمایی خود را به نشانی Arya.tehran3@gmail.com ایمیل کنید.

کد مطلب: 223634
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *