۰
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰

پزشکیان در نشست خبری خود، نه با کسی دعوا کرد، نه وعده غیرعملی داد

در نشست خبری دیروز رئیس جمهور، نه پرسش‌ها چنگی به دل زد، نه پاسخ‌ها. از نظر ژورنالیستی پایان این نشست چیزی به داشته‌های خبری و تحلیلی یک روزنامه‌نگار اضافه نکرد.اما از جهت عمومی و تجربه نشست‌های خبری احمدی‌نژاد و روحانی خوب بود.
پزشکیان در نشست خبری خود، نه با کسی دعوا کرد، نه وعده غیرعملی داد

روزنامه جوان نوشت:پزشکیان به‌گونه‌ای با همگان حرف می‌زند که کسی نمی‌تواند بگوید او با ما دعوا دارد، برخلاف آن دو رئیس‌جمهور اسبق!

این ویژگی چیز کمی نیست و به او در ادامه کمک خواهد کرد. پزشکیان دنبال جواب‌های شاذ یا جلب‌توجه و تحریک و جریان‌سازی کاذب و خبرسازی برای خارجی‌ها هم نبود. باز برخلاف آن دو.

می‌توان گفت به پرسش‌های معدودی که خوب بود، پاسخ کافی یا روشن نداد. اما وجه خوب این پاسخ‌ها این بود که می‌توانست وعده بیخود بدهد که نداد. مثلاً درباره گرانی‌ها که چند پرسش وجود داشت، نگفت آنچنان رونقی ایجاد می‌کنم که بیا و ببین! حتی درباره ناترازی‌ها گفت حل آن‌ها شق‌القمر می‌خواهد.

معاون اول او هم ساعتی قبل از نشست رئیس‌جمهور گفته بود ناترازی گاز در زمستان و برق در تابستان آینده باقی می‌ماند و از دلسوزان کمک خواسته بود. می‌توانند هر دو بعداً بگویند دلسوزان کمک نکردند! اما این به‌هرحال بهتر از وعده پوچ و نشدنی است. 

رئیس‌جمهور باید برای نشست‌های خبری یا گفتگوهای آتی با مردم، روی پرسش‌های خاص متمرکز شود. هرچند او در این نشست در مجموع نمره خوب گرفت.

کد مطلب: 223172
برچسب ها: پزشکیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *