۰
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۰

نفس تازه‌ای به سینمای ایران با اکران فیلم‌های جدید/ قیف، رکورد زد

چهارشنبه، ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۳ اکران چند فیلم سینمایی جدید در سینما‌های ایران آغاز شد و فیلم «قیف» به کارگردانی محسن امیریوسفی توانست عنوان پرفروش‌ترین فیلم هفته را از آن خود کند.
نفس تازه‌ای به سینمای ایران با اکران فیلم‌های جدید/ قیف، رکورد زد

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از تجارت نیوز، در هفته‌ای که گذشت (۱۵ تا ۲۱ شهریور ۱۴۰۳) فیلم «قیف» به کارگردانی محسن امیریوسفی توانست در اولین هفته از اکران خود عنوان پرفروش‌ترین فیلم هفته سینمای ایران را از آن خود کند.

این فیلم با فروش بیش از ۱۶۴ هزار بلیت در ۳۶۴ سالن و بیش از ۳۵۰۰ سانس توانست فروشی بالغ بر ۹.۵ میلیارد تومان داشته باشد.

«قیف» به نویسندگی مشترک محسن امیریوسفی و رضا عطاران، روایت ماجراهایی عاشقانه بین چند انسان و غیرانسان است که مدام در معرض خطر قرار می‌گیرد. در خلال این موقعیت‌ها، موضعی انتقادی هم به وضعیت جامعه دارد. قیف مخفف اسم شخصیت رضا عطاران است؛ کسی که از سیاره‌ای به نام هیرکانی به زمین آمده عاشق شده و سر سفر عقد نشسته. این موجود فرازمینی اما گرفتار دشمنان قبیله خود هیرکینی‌ها می‌شود و نزدیک است که به شکل گربه درآید.

رضا عطاران، فریده سپاه‌منصور، گیتی معینی، رضا نیکخواه، صدف اسپهبدی، ویدا جوان، تورج نصر، محمود نظرعلیان، علی باباجانی، شبنم گودرزی، حسین عابدینی، حمید رضا دشتی و عباس جمشیدی‌فر در این اثر سینمایی ایفای نقش کرده‌اند.

«تگزاس ۳» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی با فروش بیش از ۱۳۳ هزار بلیت در ۴۰۹ سالن و ۳۲۰۰ سانس و فروشی نزدیک به ۶٫۹ میلیارد تومان در جایگاه دوم از فهرست پرفروش‌ترین آثار هفته ایستاد. اکران این اثر که از هشتم خرداد سال جاری آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

این فیلم، پس از ماجرای مجسمه‌های حاوی کوکائین در قسمت قبلی شروع می‌شود. جایی که ساسان (با بازی سام درخشانی) و بهرام (با بازی پژمان جمشیدی) باقی مجسمه‌ها را پیدا کنند تا مشکل امنیتی و گروگانگیری برطرف شود اما....

«پول و پارتی» به کارگردانی سعید سهیلی که چند هفته پیاپی عنوان پرفروش‌ترین فیلم هفته را از آن خود کرده بود، این هفته با فروش ۱۱۲ هزار بلیت در ۴۱۰ سالن و ۳۰۰۰ سانس در جایگاه سومین فیلم پرفروش قرار گرفت و نزدیک به ۵٫۹ میلیارد تومان فروش کرد.

در خلاصه داستان این فیلم  که ساعد سهیلی، پردیس احمدیه، هدی هاشمی، امیر جعفری، هادی کاظمی و... در آن ایفای نقش می‌کنند، آمده: «تو زمونه‌ای که همه عاشق پولت میشن، عاشق خونه‌ات میشن، عاشق ماشین زیر پات میشن، یکی پیدا شده عاشق خودت شده!»

«مفت‌بر» اثر عادل تبریزی که از ۱۵ شهریورماه بر پرده سینماها رفته است، توانست در اولین هفته از اکران خود با فروختن ۷۳ هزار بلیت در ۳۳۷ سالن و ۲۴۰۰ سانس فروشی نزدیک به ۳،۸ میلیارد تومان داشته باشد.

فیلم مفت‌بر یک عاشقانه بر بستر کمدی است که کارگردان سعی کرده است با تکیه بر موسیقی و فضای شادی که شکل گرفته است لحظات خوشی برای مخاطب ایجاد کند. در این فیلم سینمایی حامد بهداد، سحر دولتشاهی، بهرنگ علوی و... ایفای نقش می‌کنند.

پنجمین اثر پرفروش این هفته «شهر گربه‌ها ۲» به کارگردانی سید جواد هاشمی است. این اثر سینمایی که مختص به گروه سنی کودک و نوجوان است توانست در اولین هفته از اکران خود با فروش بیش از ۴۱ هزار بلیت در ۲۶۱ سالن و ۱۵۰۰ سانس فروشی بیشتر از ۲ میلیارد تومان داشته باشد.

در این فیلم پربازیگر بازیگرانی چون علیرضا خمسه، فرهاد آییش، یوسف تیموری، مریم سعادت، میرطاهر مظلومی، داریوش موفق، الیکا عبدالرزاقی، رضا بنفشه‌خواه، محمدهادی عطایی، سعید بحرالعلومی، ایرج طایفه، علی شایانفر، داریوش پیرو، فرزانه زهره‌وند، ساناز نادری، امیر غفارمنش، امین زندگانی و نیوشا ضیغمی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«خجالت نکش ۲» به کارگردانی رضا مقصودی دیگر اثر پرفروش این هفته سینماهای ایران بود. این فیلم سینمایی که از ۱۶ خردادماه اکران شده با فروش نزدیک به ۴۰ هزار بلیت در ۲۳۵ سالن و ۱۳۳۲ سانس توانست فروشی بالغ بر ۱.۸ میلیارد تومان داشته باشد.

در این فیلم که احمد مهرانفر، شبنم مقدمی، بهاره کیان افشار، بهرنگ علوی و... در آن ایفای نقش می‌کنند عشق، شوخی و ماجراجویی شخصیت‌های «خجالت نکش» ادامه پیدا می‌کند.

«قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور با فروش ۱.۶ میلیارد تومانی، «ملاقات با جادوگر» به کارگردانی حمید بهرامیان با فروش ۸۰۰ میلیون تومانی، «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا با فروش ۶۰۰ میلیون تومانی و «یادگار جنوب» به کارگردانی پدرام پورامیری و حسین دوماری با فروش ۳۶۰ میلیون تومانی از دیگر آثار پرفروش هفته بودند.

کد مطلب: 222895
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *