۰
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۸

تعمیر لباسشویی در منزل اصفهان

از سال ‌های نه چندان دور، لباسشویی به منظور شست و شوی لباس‌ ها به صورت آسان، وارد زندگی روزمره انسان ‌ها شده است. در حال حاضر نیز به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر از خانه شمرده می ‌شود. به دلیل استفاده‌ روزانه و مکرر از این دستگاه، ممکن بوده دچار خرابی شود.
تعمیر لباسشویی در منزل اصفهان

از سال ‌های نه چندان دور، لباسشویی به منظور شست و شوی لباس‌ ها به صورت آسان، وارد زندگی روزمره انسان ‌ها شده است. در حال حاضر نیز به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر از خانه شمرده می ‌شود. به دلیل استفاده‌ روزانه و مکرر از این دستگاه، ممکن بوده دچار خرابی شود.

اقدامات ابتدایی برای تعمیر  لباسشویی در منزل اصفهان

هر گاه این دستگاه پر مصرف و کاربردی شما دچار عیب و ایرادی شد، شما می‌ توانید با چند اقدام ساده متوجه شوید مشکل از کدام قسمت لباسشویی می ‌باشد. البته لازم است ذکر نماییم گاهی اوقات مشکلات فنی پیچیده، سبب بروز ایراد شده ‌اند که نیاز به دانش فنی بیشتری دارد و می ‌بایست از یک فرد ماهر کمک بگیرید. همراه ما باشید تا برنامه ‌ای به شما بدهیم تا به سادگی لباسشویی خود را بتوانید تست کنید.

در ابتدا باید بفهمید دقیقا ایراد از کجاست. به این منظور یک برنامه‌ شستشو برای لباسشویی انتخاب کنید و سپس دکمه‌ شروع دستگاه را روشن نمایید. در این مرحله باید درب آن قفل شود. حالا نوبت پر شدن محفظه‌ آب و صابون است. باید چرخش لباس ‌ها نیز شروع شده باشد. لباسشویی در این مرحله به منظور توزیع بار، از هر دو جهت تلاش می ‌کند. نوبت گرم شدن آب رسیده است. چنانچه دستگاه شما تمامی موارد فوق را به درستی انجام دهد، نشان دهنده‌ کارکرد مناسب آن است.

شما با بررسی مراحل بالا با دقت فراوان خواهید فهمید که ایراد از کجاست. زیرا در هر مرحله که دستگاه متوقف می‌ شود، سریعا متوجه خواهید شد. به طور مثال اگر دستگاه روشن نشد، نشان می ‌دهد که جریان برق به سوئیچ نمی ‌رسد یا خراب بودن درب، سبب متوقف شدن شستشو می ‌شود. به این صورت افراد خودشان به سادگی می ‌توانند مشکل را به طور تقریبی متوجه شوند.

پیشنهاد ما به شما سپردن تعمیرات به دست افراد کاردان و متخصص است.

چرا عملکرد مناسب لباسشویی اینقدر مهم است؟

لباسشویی ها از آن جهت اهمیت دارند که به افراد کمک می‌کنند تا در کمترین زمان ممکن و بدون صرف نیروی فیزیکی، اقدام به شستن البسه در حجم زیاد نمایند. زیرا شستشوی دستی لباس ‌ها معایب فراوانی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ ها خواهیم پرداخت:

  • چروک و‌ پیری پوست دست
    ایجاد درد در قسمت کمر، دست‌ ها و ناحیه گردن
    صرف وقت و زمان زیاد

مشکلات رایج لباسشویی

 

لباسشویی ‌نیز مانند هر وسیله‌ دیگری ممکن است بعد مدتی از استفاده، دچار خرابی شود. اگر این مشکل برایتان پیش آمده و قصد دارید برای تعمیر لباسشویی در منزل اصفهان اقدام نمایید، ابتدا لازم بوده با مشکلات رایج این دستگاه آشنا شوید. در ادامه به بررسی برخی از این ایرادات رایج پرداخته‌ ایم. پس همچنان همراه ما باشید.

عدم آبگیری لباسشویی بعد از چرخاندن ولوم تایمر

اگر بعد از چرخش ولوم تایمر، لباسشویی روشن نشده و آبگیری نمی ‌شود، ممکن بوده به خاطر دلایل زیر این مشکل بروز داده باشد:

  • وجود مشکل در کابل رابط دستگاه
    معیوب بودن کلید ماشین لباسشویی
    عدم وجود جریان برق از ترمینال به کلید
    اشکال در پریز برق
    خرابی میکروسوئیچ
    وجود قطعی در رابط های آن
    خرابی دوشاخه دستگاه
    معیوب بودن ترموستات
    عدم ورود آب
    خرابی قفل درب دستگاه
    اختلال در موتور و مشکل در برد الکترونیکی

تخلیه نکردن لباسشویی

هرگاه بعد از اتمام فرآیند شستشو مقداری آب درون دستگاه باقی ماند، نشان دهنده‌ تخلیه نادرست لباسشویی می ‌باشد. این اتفاق به دلایل زیر ممکن است رخ داده باشد:

  • انسداد فیلتر تخلیه
    معیوب بودن پمپ تخلیه

چاره کار، تمیز کردن فیلتر دستگاه بعد از هر بار استفاده می ‌باشد. محل قرار گیری فیلتر پشت درب کوچک که در قسمت جلوی لباسشویی است، می باشد. اگر باز هم نتوانستید آن را بیابید از دفترچه‌ راهنمای محصول کمک بگیرید.

وجود سر و صدای زیاد و غیر طبیعی لباسشویی

 

چنانچه لباسشویی در حین کار کردن از خود سر و صدای زیادی نشان داد، می ‌بایست حتما موارد زیر را چک بفرمایید:

  • تراز نبودن مکان قرار گیری
    معیوب بودن بلبرینگ ‌ها
    عدم قرارگیری هیتر در محل اصلی خود
    خرابی تسمه یا پولی
    درآمدن لاستیک دور درب از جای اصلی خود
    شکستگی سه نظام نگهدارنده ماشین

نشتی آب در لباسشویی

نشتی آب از مشکلات رایجی بوده که در اینگونه دستگاه ‌ها ممکن است اتفاق بیفتد. البته رفع این مورد چندان سخت نیست و فقط کافی است نقاط زیر را درون دستگاه بررسی کنید:

  • بخش جاپودری دستگاه
    لاستیک دور درب
    واتر پمپ ماشین

اگر متوجه شدید که مشکل از شکستگی و یا تجمع مواد معدنی در جاپودری دستگاه است نسبت به تعویض یا نظافت آن اقدام کنید. همچنین در صورت پاره بودن لاستیک درب نیز می‌ توانید آن را تعویض نمایید.

روشن نشدن لباسشویی

گاهی اوقات نیز لباسشویی شما اصلا روشن نمی ‌شود. از دلایل بروز این مشکل به موارد زیر می ‌توان اشاره کرد:

  • وصل نبودن جریان برق
    معیوب بودن پریز برق
    سوختن فیوز دستگاه

ابتدا مطمئن شوید که دوشاخه به پریز برق وصل است. اگر مشکل رفع نشد، پریز برق را چک کنید و در صورت نیاز یک وسیله‌ دیگر را به پریز متصل نمایید و ببینید برق دارد یا خیر. اگر باز هم مشکل برطرف نشد، احتمالا فیوز دستگاه دچار سوختگی شده است و باید برای تعویض آن اقدام کنید.

تعویض این قطعه کار چندان مشکلی نیست. ولی به دلیل فنی بودن قطعه و همچنین الکترونیکی بودن وسیله مورد نظر از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید.

لرزیدن لباسشویی در حین کار

در حالت معمول وقتی لباسشویی را روشن می ‌کنید نباید هیچ تکانی را از خود نشان دهد. هرگاه این دستگاه در حین کار شروع به لرزیدن کرد، نشان دهنده‌ یک ایراد است و می ‌تواند به دلایل زیر بروز داده باشد:

  • خارج شدن پایه‌ های لباسشویی از حالت تنظیم
    مملو بودن دستگاه از لباس
    وجود اجسام خارجی مانند کلید، سکه یا هر چیز سخت دیگری درون دستگاه

تعمیر لباسشویی در منزل اصفهان را به چه مرکزی بسپاریم؟

 

شما باید با توجه به برند دستگاه خود از مراکز معتبر درخواست کمک و تعمیرات داشته باشید. به طور مثال در برند بوش، مرکز "تعمیرات بوش" در اصفهان معتبر می باشد و می تواند خدمات باکفیتی را در زمینه های زیر به شما ارائه دهد:

جهت استفاده از خدمات این مرکز می توانید با شماره 09130108396 تماس گرفته و یا به سایت tamiratbosch.com مراجعه کنید.

چگونه هزینه‌ تعمیر لباسشویی در منزل اصفهان را کاهش دهیم؟

همچنان همراه ما باشید تا چند نکته ساده را به شما گوشزد کنیم تا بتوانید هزینه‌ تعمیر لباسشویی در منزل اصفهان را کاهش دهید. با رعایت نکات زیر به سادگی می ‌توانید هزینه‌ ها را کم کنید:

  • هرگاه متوجه یک ایراد کوچک در دستگاه خود شدید، سریعا آن را رفع کنید تا این خرابی باعث بروز مشکلات بزرگتری نشود.
    خود تعمیری را کنار بگذارید. بعضی از مشکلات مانند تعویض شلنگ آب ساده هستند و خودتان می ‌توانید آن را انجام دهید. اما مشکلات فنی‌ تر را به افراد ماهر بسپارید.
    برای تعویض قطعات معیوب، خساست را کنار بگذارید. از قطعه‌ های با کیفیت و اصل به این منظور استفاده نمایید. زیرا جنس ارزان و بی کیفیت، دوباره ممکن است دچار خرابی زود هنگام شود.

هزینه تعمیر لباسشویی در منزل اصفهان چقدر است؟

هزینه‌ تعمیر لباسشویی در منزل اصفهان بستگی به مهارت تعمیرکار و همچنین نوع قطعه دارد. شما می ‌توانید تمامی هزینه ‌ها را بر طبق نرخ اتحادیه مقایسه کنید و سپس برای تعمیر این دستگاه اقدام نمایید. البته لازم به ذکر بوده که هزینه تعمیر لباسشویی در حین کار به دلیل معیوب بودن دیگر قطعات و سختی کار نیز ممکن است تغییر کند. شما می ‌بایست قبل از شروع کار با تعمیرکار، توافقات لازم را انجام دهید.

سخن پایانی

در این یادداشت سعی بر آن داشتیم تا شما را با نحوه‌ تعمیر لباسشویی در منزل اصفهان آشنا کنیم. همانگونه که می ‌دانید این دستگاه برای بانوی خانه به عنوان یک همراه و دستیار مهم می ‌باشد. از این رو، چنانچه دچار خرابی شود به یک معضل بزرگ در زندگی روزمره تبدیل خواهد شد. چرا که افراد همه روزه نیازمند لباس ‌های تمیز هستند.

پس نسبت به نگهداری و همچنین سرویس دوره‌ ای این دستگاه بی ‌تفاوت نباشید. به دلیل اینکه بعضی از برند‌های لباسشویی دارای قطعات پیچیده‌‌ بوده، لطفاً در هنگام بروز خطا، سعی کنید از یک تعمیرکار زبده و ماهر در جهت تعمیر دستگاه استفاده نمایید.

کد مطلب: 222447
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *