۰
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰

پنتاگون: تهدید پاسخ نظامی ایران به اسرائیل پابرجا است و آن را جدی می‌گیریم

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک نشست خبری به سوالی درباره ارزیابی آمریکا از سطح تهدید پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی در پی اقدام تروریستی آن در به شهادت رساندن رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران پاسخ داد.
پنتاگون: تهدید پاسخ نظامی ایران به اسرائیل پابرجا است و آن را جدی می‌گیریم

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، «پاتریک رایدر»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در یک نشست خبری گفت که هنوز تهدید پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی وجود دارد.

مقامات ایران در پی ترور و به شهادت رساندن شهید اسماعیل هنیه، رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران از سوی رژیم صهیونیستی که مصداق تروریسم برون‌مرزی در خاک ایران بود، وعده مجازات علیه رژیم صهیونیستی را دادند.

سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران درباره رایزنی خود با همتایان اروپایی درباره حق ایران برای پاسخ به این اقدام تروریستی و متجاوزانه گفته بود: اقدام رژیم صهیونیستی در تجاوز به امنیت و حاکمیت ایران حتما بدون پاسخ نمی‌ماند و جمهوری اسلامی ایران پاسخ خود را به صورت دقیق، حساب شده و مدیریت شده و با در نظر گرفتن تمامی ابعاد لازم خواهد داد.

عراقچی تاکید کرد: ما اسیر دام‌هایی که ممکن است پهن شده باشد، نخواهیم شد و این انتقام در زمان مناسب و به شیوه مناسب گرفته می‌شود و هیچ وجه تردیدی در اصل آن وجود ندارد.

پایگاه خبری صهیونیستی «آروتز شوا» درباره اظهارات رایدر گزارش داد که او در پاسخ به این که «آیا آمریکا تغییری در سطح تهدید در خاورمیانه مشاهده کرده است»، پاسخ داد: ایران نشان داده است که قصد تلافی دارد، بنابراین، ما همچنان این تهدید را جدی می‌گیریم.

او افزود: فکر می‌کنم ما باید همچنان این تهدید را جدی بگیریم و آماده باشیم. من قرار نیست درباره زمان پاسخ دادن آن‌ها و این که اصلا حمله خواهند کرد یا نه گمانه‌زنی کنم یا به احتمالات بپردازم. فقط می‌توانم بگویم که آن‌ها علنا، قصد خود برای تلافی را اعلام کرده‌اند. بنابراین، ما این تهدید را جدی می‌گیریم.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز پیشتر، در گفت‌وگویی با کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی درباره پاسخ ایران گفته بود: ما بر این باوریم که آن‌ها هنوز در موضع انجام دادن یک حمله هستند و به همین دلیل است که ما وضعیت نظامیان‌مان در منطقه را تقویت کرده‌ایم.

او افزود: پیام ما به ایران تغییری نکرده است؛ یکی این بوده که این کار را نکنید؛ هیچ دلیلی برای بدتر کردن این وضعیت وجود ندارد. هیچ دلیلی برای آغاز یک جنگ منطقه‌ای تمام‌عیار وجود ندارد. دومی این بوده است که اگر کار به اینجا برسد، برای دفاع از اسرائیل آماده خواهیم بود.

کد مطلب: 222437
برچسب ها: پنتاگون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *