۰
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰

وعده مهم دنیامالی پس از معارفه در وزارت ورزش

وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از موضوعات اصلی که با آن مواجه هستیم توازن نداشتن در برنامه‌ریزی و اجرایی و عملیاتی در دو بخش ورزش و جوانان است که وقت بیش‌تری باید روی این مشکل بگذاریم. بهره‌وری را صرفا در وجود مکان‌های ورزشی نمی‌بینم بلکه ما بهره‌وری را اختصاصا در بحث نیروی انسانی می‌بینیم.
وعده مهم دنیامالی پس از معارفه در وزارت ورزش
به گزارش مردم سالاری آنلاین، احمد دنیا مالی صبح سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه وزیر ورزش و جوانان که با حضور معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: تشکر می‌کنم از اعتماد آقای دکتر پزشکیان و همکاران ما در مجلس شورای اسلامی که مسئولیت ما را سنیگن‌تر کردند. ما رفاقت قدیمی از دیرباز با آقای هاشمی داریم. ایشان هرجا که فعالیت داشتند منشا خیر و برکت بودند، هرچند دوران وزارت ایشان کوتاه بود ولی سرشار از خدمات و تلاش صادقانه برای جامعه ورزش و جوانان بود که این موضوع در دفتر خاطرات وزارت ورزش ثبت می‌شود. تشکر می‌کنم از عارف که حضور تمام وقت ایشان زمینه تعامل پایدار را بین دولت و مجلس ایجاد کرد.

او همچنان افزود: تشکر دیگر من از پیشکسوتان، مدیران و جامعه ورزش است که در این مدت ابراز لطف به بنده داشتند و راهکارهای توسعه در ابعاد مختلف ورزش کشور را به بنده گوشزد کردند. ما متاسفانه به دلیل کمبود فضا نتوانستیم درخدمت مدیران کل استانی و روسای فدراسیون‌ها باشیم.

وی ادامه داد: عذرخواهی می‌کنم از مردم حوزه انتخابیه خودم یعنی بندرانزلی که به من رای دادند و در این دوره هم افتخار داشتم که به عنوان نماینده این شهر در مجلس حضور داشته باشم و بنده باید در سنگر دولت مشغول به فعالیت باشم و به همین علت از مردم خونگرم و صمیمی و فرهیخته بندرانزلی عذرخواهی می‌کنم. این قول را می‌دهم به مردم بندرانزلی که همچنان خودم را نسبت به مشکلات این حوزه متعهد بدانم.

وزیر ورزش گفت: در نخستین دیداری که اعضای هیات دولت چهاردهم با رهبر انقلاب داشتیم ایشان تاکید کردند که فرصت کوتاهی برای انجام کارها داریم ولی در این فرصت کوتاه کارهای بزرگ می‌توانیم انجام دهیم. باید با همدلی و وفاق بین همه جامعه ورزش و جوانان کارهای بزرگی انجام دهیم.

دنیامالی خاطرنشان کرد: امروز در مباحث اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مربوط به جوانان با چالش‌های زیادی مواجه هستیم که باید یکسری سازوکارها را در بخش جوانان ایجاد کنیم که بتوانیم مشکلاتی که در مورد بحث ازدواج، اشتغال و جوانی جمعیت داریم و ماموریتی است که رهبر انقلاب برعهده ما گذاشته‌اند، انجام دهیم.

او اظهار کرد: با توجه به شناختی که از همه همکاران داریم امیدواریم که در مسیر کار خود موفق باشیم. همکاران ما با وجود حقوق و دستمزد پایینی که دارند در مسیر خدمت به نظام و انقلاب باقی مانده‌اند و تلاش می‌کنیم که برای یکسان سازی و بالا بردن حقوق کارکنان تلاش خود را انجام دهیم و انگیزه این عزیزان را بالا ببریم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: یکی از موضوعات اصلی که با آن مواجه هستیم توازن نداشتن در برنامه‌ریزی و اجرایی و عملیاتی در دو بخش ورزش و جوانان است که وقت بیشتری باید روی این مشکل بگذاریم. بهره‌وری را صرفا در وجود مکان‌های ورزشی نمی‌بینم بلکه ما بهره‌وری را اختصاصا در بحث نیروی انسانی می‌بینیم. هر مجموعه‌ای که نیروی انسانی خودش را درست مدیریت کند قطعا موفقیت‌های چشم‌گیری به دست خواهد آمد.

وی تصریح کرد: همان‌طور که در جلسه رای اعتماد گفتم برای چند ماموریت مهم به وزارت ورزش و جوانان آمدم. یکی ارتقای سلامت و تندرستی ملی و دیگری ارتقای عزت و افتخار ملی از طریق ورزش قهرمانی است که برنامه‌های زیادی برای این موضوع داریم.

دنیامالی گفت: طبق قولی که به آقای دکتر پزشکیان و مجلس و مردم دادم تمام تلاش خود را برای رونق اقتصاد ورزش و توسعه ورزش در زمینه قهرمانی و همگانی به کار خواهیم بست. مدیران ما باید یاد بگیرند که به مردم تعهد بدهند. یک چیزی عرف شده که می‌گویند نباید به مردم قول بدهیم، این درحالی است که وقتی مسئولیت قبول می‌کنیم باید به مردم قول بدهیم. مگر می‌شود که من وزیر، معاون وزیر و رییس فدراسیون باشم و به مردم تعهد نداشته باشم. مردم باید بدانند که چشم‌انداز من برای آن حوزه چیست. کمک به اقتصاد و رونق ورزش با بهره گرفتن از ظرفیت مردم یکی از برنامه‌های اصلی ما خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: بعضی از ورزش‌ها، ورزش‌های ملی و آیینی کشور ما است مانند چوگان و ورزش زورخانه‌ای که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید زیادی بر توسعه این رشته‌ها دارند و ما نیز تلاش خواهیم کرد که این رشته‌ها را رونق دهیم.

وزیر ورزش ادامه داد: بحث توسعه بین‌المللی ورزش کشور نیز یکی دیگر از برنامه‌های ما است. ما نتوانستیم از سرمایه‌های خود در بحث کسب کرسی‌های بین‌المللی دفاع کنیم و کرسی‌های خود را از دست دادیم.

دنیامالی بیان کرد: استفاده از بخش هوش مصنوعی یکی دیگر از برنامه‌های ما است که باید روی این بخش کار کنیم و وقت بگذاریم که در رویدادهای بزرگ مثل المپیک مقابل حریفان نتیجه را واگذار نکنیم. کشورها دیگر به هم نزدیک شدند و با یک صدم ثانیه اختلاف نتیجه‌ را به حریفان واگذار می‌کنند.

همچنین محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در بخش‌هایی از صحبت‌هایش به سرانه ورزش در کشور اشاره کرد و گفت: در سند جامع ورزش برآوردمان این بود که سهم افراد حدود ۵۵.۵ تا ۵۵.۶ سانتی مربع بودانتظار داشتیم به یک متر برسد گزارشی که من الان دارم ۷۸ صدم متر مربع است آقای هاشمی گفت بیش از ۲ متر مربع است اگر این درست باشد دیگر از کارهای سخت افزاری دست بردارید و به سمت تجهیزات حرکت کنید. از آقای دنیامالی می خواهم این موضوع را روشن کند که امروز سرانه ورزش در کشور چه قدر است؟ آیا ۷۸ صدم متر مربع است؟ آیا به یک متر مربع که بنا بود در پایان برنامه چهارم برسیم، رسیدیم؟ آیا ۱۷۴ میلیون متر مربع مساحت در اختیارمان هست که می شود سرانه ای حدود ۲ متر مربع؟ اگر ۲ متر مربع صحت داشته باشد دیگر در طول ۴ سال سرمایه گذاری جدید نباید کنیم و پروژه های باقی مانده را تکمیل کنیم.

عارف همچنین گفت: برخی پروژه ها ۶۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت دارند یا کلنگ زنی شده اند و بعد هم فراموش شده اند، آنها را تکمیل کنیم. آیا یک استادویم مانند آزادی برای کشور ما کفایت می کند یا یک فضای بزرگتر و جامع تر و فراگیرتری نیاز داریم؟ تقویت و حمایت از ورزش های سنتی و ملی وظیفه همه ماست که فرهنگ ساز هستند؛ ورزش های همگانی به جد مورد توجه قرار گیرند سلامت جامعه در گروی عنایت به ورزش های همگانی است.

او ادامه داد: خوشبختانه امروز دیگر کسی مخالف ورزش های قهرمانی نیست در گذشته چالش هایی داشتیم که چرا باید در صحنه های بین المللی حضور یابیم؟ اما امروز همه پذیرفته اند که جوان قهرمان ما که به طلا می رسد، چه نشاطی در جامعه ایجاد می کند. از دنیامالی می خواهم به پیوست های فرهنگی بپردازد؛ قهرمان ما در صحنه های بین المللی باید الگوی مردم و دنیا باشد؛ بین ورزشکاری که در کشور اسلامی با سایر کشورها تفاوت باشدو باید معرف عقبه فرهنگی اش باشد.

عارف ادامه داد: در ورزش حرفه ای چالشی بود که اگر دولت کمک نکند، شکل نمی گیرد؛ در دنیا محوریت ورزش های حرفه ای مردمند نه دنیا؛ با اقدامات اخیری که در مورد استقلال و پرسپولیس اجرا شد، پایه گذاری توجه به ورزش حرفه ای محکمتر شد. تجربه ۴۰ ساله نشان می‌دهد که تکیه بر توان مردم و سازمانهای مردم نهاد موجب موفقیت در حوزه ورزش می‌شود. از آقای دنیا مالی خواهش می‌کنم وعده‌ای به مردم ندهند چون هیچکدام اتفاق نمی‌افتد.

کد مطلب: 222412
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *