۰
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵

رئیس جمهور کمیته‌ای برای نظارت بر انتصابات وزرا تشکیل دهد

نماینده همدان در مجلس گفت: امروز باید خود ریاست جمهوری افراد، اشخاص، گروه و کمیته‌ای را به عنوان دریافت گزارشات انتصابات دستگاه‌های مختلف تشکیل دهد تا روزانه و مستمر وزرا و انتصاباتی که آن‌ها انجام داده‌اند را رصد کنند که آیا دقیقا در راستای نگاه و نظر ایشان عمل می‌شود یا این که هر کسی به شکل جزیزه‌ای اقدام می‌کند و جدا از آن تفکر فراجناحی ایشان عمل می‌کند؟ اینجا اقدام به نظارت دقیق نقطه قوتش می‌شود.
رئیس جمهور کمیته‌ای برای نظارت بر انتصابات وزرا تشکیل دهد

علی اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که با تشکیل کابینه، دولت باید چه عملکردی برای تحقق وعده‌هایش داشته باشد، گفت ارزیابی ما روی نگاه آقای پزشکیان است، ایشان مد نظرشان این است که از همه سلایق و ظرفیت‌ها به دور از جناح بندی‌ها و جهت‌گیری‌های سیاسی بهره‌مند شود. آقای پزشکیان روی توانمندی، شایستگی، نخبگی و انگیزه خدمت افراد یک نگاه ویژه و خاصی را دنبال می‌کند و این نگاه رئیس‌جمهور است اما اینکه این نگاه دقیقا به مرحله عمل می‌رسد یا خیر، نیاز به مراقبت دارد.

وی تاکید کرد: امروز باید خود ریاست جمهوری افراد، اشخاص، گروه و کمیته‌ای را به عنوان دریافت گزارشات انتصابات دستگاه‌های مختلف تشکیل دهد تا روزانه و مستمر وزرا و انتصاباتی که آن‌ها انجام داده‌اند را رصد کنند که آیا دقیقا در راستای نگاه و نظر ایشان عمل می‌شود یا این که هر کسی به شکل جزیزه‌ای اقدام می‌کند و جدا از آن تفکر فراجناحی ایشان عمل می‌کند؟ اینجا اقدام به نظارت دقیق نقطه قوتش می‌شود اما اگر رها کند و نظارت نداشته باشد و پیشگیرانه عمل نکند یکدفعه با چالش‌های پیش‌بینی نشده روبه‌رو می‌شود و اتفاقات دیگری در دولتش رخ می‌دهد.

رنجبرزاده تاکید کرد: در یک الی ۳ ماه پیش روی دولت انتصابات چالش پیش روی دولت است، البته جابه جایی طبیعی است و هیچکس انتظار ندارد همه کسانی که در مسئولیت هستند کارشان را ادامه دهند زیرا دولت دیگری تشکیل شده و تفکرات دیگری دارد. ولی تفکرات آقای پزشکیان فراتر از حزب، گروه، جناح و شعار است و در نگاه و نظر مردم نهادینه و مشخص شده است. برای این‌که این به مرحله عمل برسد باید افراد وابسته به شخص ایشان بر انتصابات مدیران نظارت کنند.

وی ادامه داد: البته مجلس هم طبیعتا با نگاه فراجناحی و برای تحقق شعار وفاق ملی رأی داده است اما اگر احساس کند این امر تا روز انتخابات و رای اعتماد اعتبار داشته است و بعد از آن فاقد اعتبار است، قطعا اعتبار مجلس زیر سوال خواهد رفت و آن زمان وارد فضای دیگری می‌شویم. بنابراین برای این‌که نیروی توانمند مجلس با نیروهای توانمند دولت هم افزایی کند، باید در راستای تحقق شعارها مراقبت شود و انحرافی صورت نگیرد این‌ها مسائلی است که به نظر من بسیار مهم است و می‌تواند دولت را به سمت موفقیت، رضایت مندی مردم و به سمت آرامش دادن به جامعه پیش ببرد.

این نماینده مجلس یادآور شد: متاسفانه روال در گذشته‌ها این‌گونه بود که نیمی از ظرفیت‌های کشور به پارکینگ هدایت می‌شدند و نیمی دیگری هم برای خنثی سازی آن نیمه به پارکینگ هدایت شده انرژی‌شان صرف می‌شد و واقعا کشور آسیب می‌دید. حال یک فضای جدید و تفکر درستی که مسیر را هموار می‌کند ایجاد شده و ما هم موافق این نگاه هستیم. ما هم موافق این تفکر هستیم ولی مشروط بر این که انحرفاتی در این تفکر وفاق ملی ایجاد نشود و ما به سمت کارآمدسازی پست‌ها، جایگاه‌ها و مسئولیت‌ها برویم. باید منتظر اتفاقات مثبت و بزرگ برای کشور باشیم حتما هم ایجاد خواهد بالاخره کشور ما کم ظرفیت ندارد اما اگر غیر از این باشد قطعا دولت با چالش‌هایی مواجه می‌شود که در آمدن از این چالش‌ها و چاله‌ها کار سختی خواهد بود.

کد مطلب: 222392
برچسب ها: وزرا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *