۰
چهارشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۵

آغاز فرآیند کاهش دما از امروز در کشور

امروز (چهارشنبه، ۷ شهریورماه) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی واقع در زنجان، قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان، همدان، قم، مرکزی رگبار باران، ورزش باد شدید و در برخی نقاط مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
آغاز فرآیند کاهش دما از امروز در کشور

کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به اینکه در فصل شهریور ماه قرار داریم، فرآیند کاهش دما از امروز در اکثر نقاط کشور آغاز می‌شود و با تداوم همراه خواهد بود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از امروز گرمای هوا در اکثر نقاط کشور با ورود سامانه کاهش دما شکسته می‌شود، گفت: امروز (چهارشنبه، ۷ شهریورماه) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی واقع در زنجان، قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان، همدان، قم، مرکزی رگبار باران، ورزش باد شدید و در برخی نقاط مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: وضعیت جوی ذکر شده، در روزهای پنجشنبه (۸ شهریورماه) و جمعه (۹ شهریورماه) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان بارش‌های پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: از فردا تا روز جمعه به طور نسبی، دما در اکثر نقاط کشور کاهشی می‌شود؛ همچنین، چند روز آینده نیمه شرقی کشور، مرکز، شمال غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات باد، گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. روزهای چهارشنبه پنجشنبه ورزش باد در نوار شرقی و مرکزی کشور نیز افزایش می‌یابد.

به گفته گودرزی؛ شب روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق کوهستانی رگبار، رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر با احتمال رگبار و رعد و برق و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه صاف تا قسمتی ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر با احتمال رگبار و رعد و برق و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فصل شهریورماه قرار داریم، فرآیند کاهش دما از امروز در اکثر نقاط کشور آغاز می‌شود و با تداوم همراه خواهد بود.

کد مطلب: 222083
برچسب ها: هواشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *