۰
سه شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۵

رونمایی از 2 گزینه نهایی هدایت تیم ملی والیبال

دو گزینه نهایی هدایت تیم ملی والیبال ایران مشخص شدند.
رونمایی از 2 گزینه نهایی هدایت تیم ملی والیبال
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ فقط چند روز دیگر تا اعلام نام سرمربی جدید تیم ملی والیبال باقی مانده است. طبق وعده قبلی میلاد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال ایران، تا اواسط شهریور ماه گزینه نهایی هدایت تیم ملی مشخص خواهد شد و مراتب عقد قرارداد با این سرمربی خارجی به عمل خواهد آمد.

به گزارش ورزش سه، نکته جالب درباره پروسه انتخاب سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران اینکه بر خلاف فدراسیون قبلی، میلاد تقوی به دور از هیاهو و حواشی بی‌موردی مثل کمیته فنی مراتب مذاکره با گزینه‌های مد نظر خود را به عمل آورده و در این باره به جمع‌بندی نهایی رسیده است.

همانطور که تقوی وعده داده بود سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران یک نام بزرگ و جذاب خارجی خواهد بود. تقوی در یک ماه اخیر به شکل فشرده شرایط به خدمت گرفتن یک سرمربی درجه یک خارجی را بررسی کرده و به دو گزینه نهایی رسیده است.

بر این اساس خاویر وبر و روبرتو پیاتزا دو گزینه نهایی هدایت فدراسیون والیبال ایران هستند. مذاکرات با این دو مربی بزرگ خارجی در روزهای اخیر نهایی شده و توافق کلی با آن‌ها صورت گرفته است. در واقع تا یک هفته آینده رسما یکی از این دو نفر هدایت تیم ملی والیبال ایران را بر عهده خواهد گرفت.

خاویر وبر گزینه نزدیک‌تر به هدایت تیم ملی والیبال ایران است. کسی که سال‌ها در تیم ملی آمریکا دستیار جان اسپرای بزرگ بوده است. اگر بازی‌های آمریکا در المپیک پاریس را دیده باشید در وقت‌های استراحت این وبر بوده که جلوتر از اسپرا نکات مهم را به ستاره‌های این تیم گوشزد می‌کرد. وبر اگرچه بیشتر نام خود را به عنوان یک دستیار قدرتمند مطرح کرده اما نباید فراموش کنیم که فیلیپ بلین نیز هنگام قبول هدایت ژاپن به عنوان یک مربی قدرتمند به این کشور آمد و بعد در قامت یک سرمربی والیبال این کشور را متحول کرد. وبر یک گزینه جذاب و فوق‌العاده برای والیبال ایران خواهد بود. 

گزینه دوم که اصلا نیازی به به تعریف ندارد؛ روبرتو پیاتزا سرمربی ایتالیایی که رنک دوازدهم والیبال جهان است. سرمربی حالا سابق تیم ملی هلند و باشگاه میلانو ایتالیا که در سال‌های اخیر خود را در قامت یکی از بهترین مربیان دنیا به اثبات رسانده و حضورش در ایران یک اتفاق فوق‌العاده و رویایی خواهد بود. پیاتزا قبل از لیگ ملت‌ها هم گزینه تیم ملی والیبال ایران بود که در نهایت حضورش در تیم ملی منتفی شد.

هر چه که هست باید خوشحال بود که میلاد تقوی زیر قولش نمی‌زند و با وجود برخی جریان‌ها که دوست دارند مربی داخلی را به تیم ملی تحمیل کنند، او یک نام بزرگ خارجی را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی خواهد کرد.

کد مطلب: 222059
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *